سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بیت کوین این مشکل را حل می‌کند؛ گفتگوهای بیل گیتس درباره مهار شکاف ثروت ایالات متحده!

بیل گیتس، یکی از ثروتمندان جهان، اخیراً پستی را در وبلاگ خود منتشر کرد که بازتاب وقایع سال ۲۰۱۹ را نشان می داد و در آن خاطرنشان می ‌کند که ثروت بسیار وی تا حدی ناعادلانه است. در این مطلب قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چرا بیت کوین قادر به حل این مسئله می ‌باشد.

سیستم مالیاتی ایالات متحده به اصلاحات نیاز دارد

طبق گفته مجله فوربس، بیل گیتس هنوز هم در میان ثروتمندترین افراد کل جهان و به‌عنوان دومین فرد ثروتمند جهان با دارایی ۱۰۸٫۸ میلیارد دلار قرار دارد. اما اخیراً وی در وبلاگ خود خاطرنشان کرده که ارزش خالص ثروت وی نشان می دهد که اقتصاد فعلی ایالات متحده عادلانه نیست. وی در این پست عنوان کرد:

فاصله بین درآمد طبقات بالا و پایین در ایالات ‌متحده بسیار بیشتر از ۵۰ سال گذشته است. تعداد معدودی از مردم با یک شرایط کاری مناسب مواجه می شوند. من به‌ طور نامتناسبی به خاطر کارهایی که انجام داده‌ام، مستحق برخورداری از این مقدار پاداش هستم، درحالی که بسیاری از افراد دیگر هم وجود دارند که به سختی تلاش می ‌کنند.

این مفهوم شکاف فزاینده در ثروت توسط شاخص Gini اداره آمار آمریکا تایید شده‌است.

گیتس روز سه‌ شنبه هفته گذشته نظرات خود که منعکس کننده سال ۲۰۱۹ و نگرانی ‌های جدی وی در مورد سیستم مالیاتی آمریکا بود را ابراز کرد. وی راه‌‌ حلی را ارائه داد که می ‌تواند به کاستن این شکاف کمک کند، و آن این است که مسئولین مربوطه، مالیات ثروتمندان را افزایش دهند.
“وی خاطرنشان کرد: حقیقت این است که من سال‌ هاست که به‌ دنبال یک سیستم مالیاتی عادلانه ‌تر هستم. تقریباً دو دهه پیش بود که من و پدرم خواستار افزایش مالیات بر املاک فدرال و مالیات بر املاک در منطقه خود، واشنگتن شدیم که دارای نامناسب ‌ترین وضعیت سیستم مالیاتی در کشور است.

بیل گیتس، بیت کوین، ارزهای دیجیتال
بیل گیتس، بیت کوین، ارزهای دیجیتال

گیتس به شدت معتقد است که افرادی که پول بیشتری دارند، می ‌بایست درصد بالاتری مالیات پرداخت کنند و این شامل وی و همسرش ملیندا نیز می شود.” وی ادامه داد:

سیستم مالیاتی مدنظر من سیستمی است که در آن، اگر پول بیشتری دارید، می‌ بایست درصد بالاتری مالیات پرداخت کنید. و من فکر می کنم ثروتمندان باید بیشتر از آنچه درحال حاضر می ‎پردازند، بپردازند. و این شامل من و همسرم ملیندا نیز می شود.

مهم تر از همه اینکه، وی معتقد است که اقتصاد فعلی و سیستم های مالیاتی از ثروتمندان و خود ثروت طرفداری می کند که وی آن را ناعادلانه و اشتباه می داند.

وی در ادامه افزود: مالیات املاک نیز باید بالاتر از این باشد که این امر بار دیگر بیشترین تأثیر را بر ثروتمندان خواهد گذاشت. سیستمی که ثروت عمده را به فرزندان فرد ثروتمند منتقل می کند، برای کسی نیز مناسب نیست، زیرا نسلی را به وجود می آورد که از زحمت و مشارکت در اقتصاد سرپیچی می کند.

آیا بیت کوین می تواند شکاف ثروت ایالات متحده را پر کند؟

بیت کوین قبلاً خود را به عنوان یکی از قابل دسترس ترین و پردرآمد ترین دارایی های جهان که تاکنون وجود داشته اند، ثابت کرده است. همانطور که پیش از این نیز گزارش شده است، بیت کوین در سال ۲۰۱۹ از هر کلاس دارایی از طلا گرفته تا نفت و سهام فراتر رفته است. در دهه گذشته، قیمت بیت کوین نیز در اوج خود بیش از ۱۰۰۰۰۰ درصد افزایش یافته است، کاری که هیچ ابزار سرمایه گذاری دیگری قادر به انجام آن نیست. این بدان مفهوم است که هر کس با اتصال به اینترنت می تواند به بازار دسترسی پیدا کند، به این معنی که هر شهروند آمریکایی این فرصت را دارد که بدون نیاز به یک سرمایه گذار معتبر شناخته شده، ثروت خود را به طرز چشمگیری افزایش دهد.

علیرغم اینکه ظاهراً بیت کوین ابزاری مناسب برای مهار شکاف درحال افزایش ثروت ایالات متحده است، گیتس در مصاحبه‌ای با CNBC، در سال ۲۰۱۸، ارز دیجیتال پیشگام بازار (بیت کوین) را از منظر نوع سرمایه ‌گذاری، تئوری “احمق بزرگتر” نامید و از آن زمان تاکنون هیچ تغییر موضعی نسبت به این مصاحبه نداشته است.

گفتنی است که در حال حاضر، قیمت بیت کوین باز هم بازپس گیری خسارات ناشی از اصلاح نوسانات ۲۰۱۸ است ، اما کارشناسان پیش بینی می کنند که قیمت این ارز دیجیتال پس از رویداد نصف شدن پاداش استخراج (رویداد هاوینگ) تا ۲۵ ژوئن می تواند تا ۱۲٫۰۰۰ دلار افزایش یابد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location