سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بیت کوین کش

بیت کوین‌ کش ‌یک ارز دیجیتال است که همانند بیت کوین از پروتکل همتا به همتا برای انجام تراکنش ها استفاده می کند. این رمز ارز بر روی یک بستر غیر متمرکز پیاده سازی شده و به هیچ بانک‌ و نهاد واسطی برای رد و بدل کردن آن نیاز ندارد. بیت کوین‌ کش، هارد فورکی از بیت‌ کوین است که برای کاهش مشکلات بیت کوین ساخته ‌شد. هارد فورک، نوعی انشعاب و بروزرسانی به ‌شمار می رود. یکی از این مشکلات، سختی استخراج برای استخراج ‌کنندگان بود که صرفه اقتصادی استخراج را از بین برده بود. از طرفی هر تراکنش بیت‌ کوین زمان زیادی برای انجام لازم داشت، در نتیجه بیت‌ کوین ‌کش برای حل این مشکلات وارد شد. برای خرید بیت کوین و فروش بیت کوین با سایت معتبر ارزجو در تماس باشید.

پیدایش بیت کوین کش

فورک (fork) پدیده‌ ای است که باعث ایجاد انشعاب می‌ شود و در‌صورت وقوع آن، دو ارز رمزنگاری‌ شده با بلاک چین ‌های جداگانه ایجاد می‌ شود. در این مورد پس از وقوع فورک، بیت ‌کوین همچنان به‌ عنوان ارز اصلی روی زنجیره خود باقی می‌ ماند و اکنون با سگ ‌ویت (segwit) پشتیبانی می ‌شود، در حالی‌ که یک ارز جدید از زنجیره جدا شد که آن را بیت‌ کوین ‌کش می ‌نامیم و با BCH نمایش می‌ دهیم. تعداد سکه‌ های قابل استخراج بیت کوین ‌کش نیز دقیقا مشابه بیت‌ کوین ۲۱ میلیون واحد می‌ باشد که تا به این حال حدود ۱۷ میلیون واحد از آن استخراج شده ‌است.

پیدایش بیت کوین کش
بیت کوین کش

هارد فورک بیت کوین کش

در سال ۲۰۱۸ میلادی توسعه دهندگان بیت کوین کش نتوانستند بر سر بروزرسانی آن به توافق برسند به همین خاطر به دو گروه تقسیم شدند و دو نوع بروزرسانی مجزا را ارائه کردند. در نتیجه بیت کوین کش هارد فورک شد و از این بروزرسانی دو شبکه بلاک چین مجزا با نام های Bitcoin ABC و  Bitcoin SV ایجاد شدند. بعد از این هارد فورک مشخص شد که از نسخه Bitcoin ABC پشتیبانی بیشتری انجام شده است، به همین دلیل بیت کوین ای بی سی مجددا در زنجیره اصلی قرار گرفت و به همان بیت کوین کش تبدیل شد. در نتیجه هارد فورک بیت کوین کش به ایجاد ارز دیجیتال جدید (Bitcoin SV) منجر شد.

تفاوت بیت کوین کش با بیت کوین

بیت‌ کوین ‌کش ساختاری کاملا مشابه بیت کوین دارد. چرا که این ارز دیجیتال حاصل یک انشعاب از بیت ‌کوین است. با‌ این‌ وجود تفاوت هایی بین خرید ارز دیجیتال وجود دارد که در ذیل به آن ها می پردازیم:

  1. پشتیبانی از سگویت (Segwit) در بیت کوین ‌کش امکان پذیر نیست.
  2. بیت کوین کش از ویژگی replace by fee پشتیبانی نمی کند. replace by fee جهت تغییر کارمزد در صف تایید بکار می رود.
  3. شبکه بیت کوین کش سرعت بیشتر و کارمزد کمتری نسبت به بیت کوین دارد.
  4. بیت کوین کش در برابر حملات replay attack مقاوم است.
  5. بیت ‌کوین ‌کش مشکل سختی شبکه را حل کرده است.
بیت کوین کش و بیت کوین
بیت کوین

علاوه بر موارد فوق در حال حاضر اندازه هر بلاک بیت کوین ۲ مگابایت است این درحالیست که اندازه هر بلاک بیت کوین کش ۳۲ مگابایت است، این موضوع سبب می شود تا پردازش تراکنش های بیشتری در شبکه بیت کوین کش امکان پذیر باشد.

آیا بیت ‌کوین ‌کش آلت‌کوین است؟

بیت کوین‌ کش، آلت‌کوین محسوب نمی‌شود چون کدها و برنامه ‌های پایه مشترکی با بیت کوین دارد و فقط ویژگی ‌های جدیدی در آن افزوده شده است اما قیمت نماد BCH و معاملات جدای از بیت کوین دارد. به‌دلیل این ‌که زمان زیادی از تولد بیت‌ کوین ‌کش نمی‌گذرد نمی‌توان درباره آن قضاوت کرد اما تا به‌ حال عملکرد مناسبی داشته است. هر روز بر تعداد طرفداران و کاربران بیت کوین‌ کش افزوده می ‌شود و شبکه آن هم درحال پیشرفت پیوسته و پایداری است. بیت کوین‌ کش هم مثل دیگر ارزهای دیجیتال کامل نیست. هر کدام ویژگی ‌هایی دارد که دیگران ندارند. سرمایه‌ گذاری در بیت کوین کش مثل هر دارایی دیگر خطرات احتمالی را دارد پس بهتر است قبل از تصمیم گیری اطلاعات کافی داشته باشید.

آینده بیت کوین کش

آینده بیت کوین کش
آینده بیت کوین

اگر بیت کوین کش همچنان با این قیمت چشمگیر خود داد و ستد شود، می‌تواند به کوین بیس که محبوب‌ ترین مرکز مبادله ارز دیجیتال است فشار بیاورد تا این ارز جدید را هم برای مشتریانش عرضه کند. همان طور که می ‌دانید کوین بیس هنوز بر سر تصمیم بحث برانگیز خود برای عرضه نکردن بیت کوین کش ایستاده است. این امر به این معنی است که بسیاری از دارندگان بیت کوین که از کوین بیس استفاده می ‌کنند و حق دریافت بیت کوین کش به نسبت یک به یک را دارند، اکنون این ارز جدید خود را از دست رفته می‌ بینند. یکی از دلایلی که کوین بیس و سایر مراکز مبادله بیت‌ کوین از ایده بیت کوین کش استقبال نکردند به خاطر این است که نرم ‌افزار آن روی بلاک چین بیت کوین اجرا می ‌شود و همه‌ ی تراکنش‌ ها ثبت می ‌شود. ایجاد بستر معامله برای چندین ارز، می‌ تواند موجب کاهش کارایی شبکه شود و در نهایت از محبوبیت بیت کوین بکاهد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location