video thumb

حدود ۱۰ میلیون بیت کوین ۱ سال است که جابه جا نشده‌اند!

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که هودل کردن به نقطه عطف مهمی برگشته است. تعداد کل بیت کوین هایی که بیش از یک سال انتقال نیافته اند از مرز ۱۰ میلیون کوین عبور کرده اند.

بر اساس داده‌های شرکت دیجیتال استس دیتا (Digital Assets Data) که یک شرکت فناوری امور مالی است چیزی در حدود ۱۰٫۷ میلیون بیت کوین در طی بیش از ۱۲ ماه گذشته جابجا نشده اند.

با توجه به اینکه تعداد کل بیت کوین های موجود در گردش ۱۸٫۱۴ میلیون کوین است، این بدان معناست که نزدیک به ۶۰ درصد کوین ها نیز بدون استفاده باقی مانده اند و تنها ۴۰ درصد از آنها در تعیین نوسانات این ارز دیجیتال موثر بوده‌اند. این رقم از اوایل سال ۲۰۱۷، بی سابقه بوده است.

کادان اشتادلمان (Kadan Stadelmann) مدیر ارشد فناوری پلتفرم Komodo عنوان کرد:

این حجم از بیت کوین‌های راکد و انتقال نیافته قطعا نشانه ای از جامعه در حال توسعه هودل کنندگان است.

برترین ارز دیجیتال بازار در سال گذشته شاهد نوسانات قابل توجهی بود، به طوری که در شش ماهه اول سال گذشته قیمت این ارز دیجیتال از ۳٫۶۹۳ به ۱۳٫۸۷۹ افزایش یافت و در اواسط ماه دسامبر به ۷۱۷۹ دلار کاهش یافت. بنابراین، قیمت بیت کوین علیرغم فروش های عمده در نیمه دوم سال، باز هم افزایش دو برابری یافت.

بیت کوین
بیت کوین

با این وجود، تعداد زیادی بیت کوین غیرفعال باقی مانده اند، احتمالاً به این دلیل که سرمایه گذاران انتظار افزایش قیمت قابل توجهی را پس از نصف پاداش استخراج که در ماه مه رخ می دهد را دارند. این روند که هر چهار سال یکبار تکرار می شود، به این منظور صورت می گیرد تا تورم این ارز دیجیتال تحت بررسی و کنترل قرار گیرد.

اشتادلمان عنوان کرد هرچند اگر بازار انتظارات را برآورده نکند، می ‌توان شاهد فروش بود. در این صورت میزان بیت کوین‌های راکد با کاهش رو به رو خواهد شد.
یکی دیگر از دلایل مهم افزایش تعداد بیت کوین های راکد، می تواند این باشد که بخش قابل توجهی از هودل کنندگان در حال ضرردهی هستند و به نگهداری بیت کوین ادامه می دهند.

کوین کالتنباچر (Kevin Kaltenbacher) از شرکت Digital Asset Data عنوان کرد که بسیاری از سرمایه گذاران به طور بالقوه هنوز با بیت کوین که در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ با قیمت های بالاتر خریداری شده اند، احساسی عمل می‌کنند.

در روند صعودی ماه دسامبر ۲۰۱۷ الی فوریه ۲۰۱۸، قیمت بیت کوین بالاتر از بالاترین قیمت این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۹ بر روی ۱۳٫۸۷۹ دلار بوده است و ممکن است حجم بزرگی از سرمایه‌گذاران بیت کوین، ارزهای خود در همین بازار صعودی بازار خریداری کرده‌ باشند.

اما این واقعیت که سرمایه گذاران، بیت کوین خود را به فروش نرسانده اند، نشان دهنده این است که آنها احتمالا بر روی رشد بلندمدت این ارز دیجیتال حساب باز کرده اند.