سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۱۰ راه صحیح مدیریت پول که فعالان ارزهای دیجیتال باید بدانند

«مدیریت نادرست پول» عبارت زننده ای است که ممکن است شما بشنوید ولی کاری از دستتان برنیاید. در نتیجه تمایل دارید درباره آن حرفی نزنید. به هر حال باید بدانید که بخش زیادی از مردم پول خود را به درستی مدیریت نمی کنند. منابع زیادی این گونه گزارش می دهند که امریکایی ها وقتی که وارد عرصه مدیریت پول می شوند بر عکس دیگر کشورهای توسعه یافته به درستی پول خود را مدیریت نمی کنند. به هر حال آن چه در ادامه می آید یک تعداد پیشنهاد و استراتژی است که در طی سال ها تجربه شده و به خوبی هم جواب داده است.

اگر شما هم مثل من چندین حساب بانکی، کارت بانکی و چیزهایی از این قبیل دارید، گرفتن اطلاعات از حساب های مختلف برای شما هم می تواند کاری دشوار و دلهره آور باشد. اگر شما اقدامات مناسبی برای مدیریت مالی خود انجام ندهید و به دنبال یادگرفتن راهی برای مدیریت بهتر پول خود نباشید، احتمال بسیار زیاد خلاف جریان اقتصاد شنا می کنید.

فهم معنای مدیریت پول و روش های بهبود شرایط آن نیز مانند هر چیز دیگری از شما زمان می گیرد. برای تسلط بر این مقوله درک جامع از وضعیت اقتصادی خود لازم است. پس اولین قدم در مدیریت پول داشتن همین درک کامل نسبت به وضعیت مالی خود است. همه و هر کس که کنترل مالی خود را به دست دارد از این مسیر عبور کرده است و می داند که این مسئله از اهمیت بالایی برخورار است. در اینجا ۱۰ روش اساسی برای مدیریت پول توضیح داده شده است.

مدیریت پول
مدیریت پول ، ارزهای دیجیتال ، سرمایه گذاری
  • دفتر حساب درآمد و خرج بسازید

حتما اگر تا به حال دفتر حساب درآمد و خرج نداشته اید، از الان به بعد برای خود یک دفتر حساب درآمد و خرج ایجاد کنید. آیا این کار لازم است؟ آیا برف پاک کن شیشه جلو در باران مورد نیاز است؟ به من اعتماد کنید. شما به این دفتر نیاز دارید.

در ابتدای امر ممکن است که چنین به نظر بیاید که ایجاد و رسیدگی به دفتر حساب درآمد و مخارج کمی سخت است. اما در ادامه می بینید که نتیجه بخش است و آنقدر ها هم بد نیست. این دفتر به ما کمک می کند تا به صورت شفاف تر و واضح تر شرایط اقتصادی خود را درک کنیم و برای اینکه بتوانیم به شکلی بهتر به مدیریت شرایط مالی-پولی خود بپردازیم، مهم است.

این اولین قدم برای کمک به ما در پرداخت بدهی و شروع به پس انداز برای هزینه های آینده مانند وام، خرید ماشین و دوران باز نشستگی است. این چیزی است برای شما امنیت ذهنی ایجاد می کند و باعث می شود تا تعادل مالی در وضعیت شما رخ بدهد.

برای آغاز برای این که بتوانید مدیریت پول انجام دهید، شما نیاز دارید تا بفهمید که هزینه و درآمد شما چقدر است.

  • هزینه های خود را شناسایی کنید

از هر کسی در خصوص رئوس هزینه های ماهیانه اش سوال کنید، ممکن است نتواند به درستی جواب دهد و نداند که واقعا پول هایش را در یک ماه برای چه چیزی صرف می کند. این مسئله به ندرت اتفاق نمی افتد بلکه در بین افراد مختلف معمول است. بیشتر مردم میزان کلی هزینه های حاصله در یک ماه را نمی دانند.

بفرمائید این اقدامات را انجام دهید: برای یک ماه، تمام هزینه های خود را پیگیری کنید. مثل آب خوردن. تمام رسید های خود را نگه دارید(خوار و بار، فیش رستوران، خدمات رفاهی و …) و بعد به صورت وضعیف بانکی خود نظاره کنید و تمام هزینه های خود را اضافه کنید. توجه داشته باشید هزینه هایی را هم که به صورت نقدی پرداخت می کنید مانند هزینه هایی که توسط کارت اعتباری پرداخت می کنید، پیگری نمائید.

مدیریت پول ، ارزهای دیجیتال ، سرمایه گذاری
مدیریت پول ، ارزهای دیجیتال ، سرمایه گذاری

ایده اصلی این است که همه هزینه های خود (متغیر و ثابت) را در نظر داشته باشید و محاسبه کنید تا میزان کلی را بدانید. این باعث می شود تا تصویر کلی را بفهمید و بدانید که هزینه های خود را برای پیشرفت مدیریت نمائید. همینطور شما می توانید عملکرد خود را در طول زمان مقایسه نمائید.

  • درآمد خود را بدانید

از هرکسی که بپرید در طول ماه چه میزان درآمد دارد احتمالا به شما نمی گوید ولی خودش این را می داند. این تفاوت هزینه و درآمد است. بیشتر مردم می دانند که در طول یک ماه چه میزانی درآمد دارند ولی کمترین آگاهی را نسبت به هزینه های خود دارند.

با این وجود ، نکته این است که کل هزینه های خود را بفهمید و از کل درآمد خود برای ماه مورد نظر کم کنید. در اینجا نحوه نمایش نتایج آمده است:

  • اگر به یک شماره منفی رسیدید ، این بدان معنی است که بیشتر از آنچه ساخته اید هزینه کرده اید. چه اقداماتی باید انجام داد؟ هزینه خود را کاهش دهید تا کل به صفر برسد.
  • اگر به عدد مثبتی برسید ، این خوب است و به این معنی است که هزینه کمتری را صرف کرده اید. چه اقداماتی باید انجام داد؟ می توانید پرداخت بدهی خود یا پس انداز خود را افزایش دهید.

هنگامی که هزینه ها و درآمد خود را فهمید و درک کاملی از پولی که در زندگی و خارج از زندگی تان دریافت می کنید ، زمان آن رسیده است که برخی اقدامات اضافی را برای مدیریت بهتر پول خود انجام دهید

  • بدهی خود را کم کنید

کلمه مخوف بدهی. احدی نیست که بدهی را دوست داشته باشد. بیشتر افرادی که نیازمند کمک در زمینه مدیریت اقتصادی هستند افرادی اند که می خواهند از شر بدهی های خود خلاص شوند. این بحث آشنا به نظر می آید؟ اگر شما مثل بیشتر مردم امریکا (۸۰ درصد از امریکایی ها بدهکار هستند) هستید، حتما باید دچار بدهی باشید.

اولین کاری که باید انجام شود این است که بدهی ها را تحت کنترل خود در آورید و برای خلاص شدن از شر آن ها تلاش کنید. اگر بدهی کارت اعتباری، وام دانشجویی و سایر بدهی ها را دارید؛ به دنبال کم کردن آنها باشید و سعی کنید کمترین نرخ ممکن را بدست آورید.

مدیریت پول ، ارزهای دیجیتال ، سرمایه گذاری
مدیریت پول ، ارزهای دیجیتال ، سرمایه گذاری

اگر شما تنها یک بدهی دارید و در بودجه خود در مضیقه هستید. سعی کنید اولین کاری که در هر مرتبه از کسب درآمد می کنید این باشد که بدهی خود را قبل از هر کاری پرداخت کنید سپس ، اگر امور مالی شما اجازه این کار را داده و پول بیشتری پیدا کرده اید ، سعی کنید چند هفته بعد همان پرداخت را انجام دهید. سعی کنید تا زمان پرداخت کامل بدهی خود ، این چرخه پرداخت را ادامه دهید.

  • هزینه های غیر ضروری را یا کاهش دهید و یا حذف کنید

اگر از طرفداران غذاهای فست فودی و یا قهوه خوردن در کافی شاپ ها و .. هستید باید بین این که این ترکیبات را در خانه درست کنید یا این که پول هاتان را خرج کنید انتخاب کنید.

هزینه عضویت در سالن ورزشی را انجام دهید اما یوگا را در حیاط خانه خود انجام می دهید. لغوش کن. به عضویت های دیگر ، اشتراک ها ، حساب هایی که می پردازید بپردازید اما می توانید بدون آن زندگی کنید ، طولانی و سخت فکر کنید.

به یاد داشته باشید ، ایده این است که یاد بگیرید چگونه با در نظر گرفتن همه چیز و هر سکه ، امور مالی خود را بهتر مدیریت کنید. بنابراین ، هرکجا که فرصتی دیدید ، هزینه ها را شفاف کنید و نسبت به حذف آن جسور باشید به خصوص این چیزی است که تا حد زیادی در زندگی شما تأثیر می گذارد.

  • یک صندوق هزینه های اضطراری ایجاد کنید

وقایع غیر مترقبه اتفاق می افتد و خوب است که آماده این مسائل باشید. داشتن یک صندوق ذخیره برای حوادث غیر مترقبه از تصمیمات بسیار خوبی است که می تواند سلامت یک برنامه مالی را نشان دهد. در بیشتر موارد شما نباید به پولی که در صندوق دارید دست بزنید یا برای آن برنامه ریزی کنید. اجازه بدهید این پول ها در این صندوق جا خوش کند و راحت باشد. اگر شما از کار خود اخراج شوید یا یک هزینه غیر مترقبه برای شما پیش بیاید  مثل این که ماشین شما خراب شود یا یک درخت روی سقف خانه شما بیفتد، این زمانی است که شما می توانید از ذخایر این صندوق استفاده کنید.

مدیریت پول ، ارزهای دیجیتال ، سرمایه گذاری
مدیریت پول ، ارزهای دیجیتال ، سرمایه گذاری
  • ۱۰ تا ۱۵ درصد از درآمد خود را برای بازنشستگی ذخیره کنید

می دانم که زمان این اتفاق خیلی مانده اما اگر می خواهید تا در دوران طلایی بازنشستگی خود در سواحل خلیج فارس یا سواحل خزر خوش بگذرانید از همین امروز باید به فکر بازنشستگی خود باشید. اولین چیزی که باید برای داشتن یک پس انداز در نظر داشته باشید ایجاد هدف پس انداز است. – هدفی که تقریباً به شما می گوید چقدر باید در طول زمان برای رسیدن به اهداف بازنشستگی خود پول کنار بگذارید. این مسئله به شما این امکان را نیز ایجاد می کند تا به شیوه زندگی خود را تصور کنید.

بیایید بگوییم شما ۲۱ ساله هستید و هیچ چیزی پس انداز نکرده اید، بلکه فقط شغلی به شما داده شده که سالانه ۴۰،۰۰۰ دلار حقوق پرداخت می کند. اگر سالانه ۱۰٪ از درآمد خود را پس انداز کنید ، پس از سن بازنشستگی ۶۷ ساله ، ۲٫۵ میلیون دلار پس انداز خواهید داشت! می تونید همین الان ماشین حساب رو بردارید تا ببنید که این عدد درست هست یا نه!

  • گزارش حساب خود را مرور و درک کنید

چرا گزارش های حساب بانکی مهم هستند؟ به دلیل این که مهم هستند. یک گزارش از حساب شما تقریباً گزارشی بین ۱۵۰ تا ۹۰۰ سطر است که به عنوان گزارشی در خصوص وام های فعلی و گذشته شما، کارت های اعتباری و سایر بدهی های گزارش شده، نقش دارد. این کمک می کند تا تعیین کنید که چقدر معتبر هستید و این نمره تأثیر مستقیمی بر توانایی وام گرفتن آینده شما دارد. مهم است که گزارش اعتبار خود را مرور کرده و درک کنید تا مطمئن شوید که تمام اطلاعات به روز شده شما را دارد و هرگونه خطای احتمالی را شناسایی می کند (تخمین زده می شود که ۲-۳٪ گزارش ها حاوی برخی از اشتباهات هستند که می توانند بر نمره کلی شما تأثیر بگذارند)

اگر می خواهید به یک امتیاز اعتباری عالی برسید، مانده حساب کارت اعتباری خود را بالا نگه دارید و به جای انتقال حساب از حساب به حساب خود، در پرداخت بدهی خود تلاش کنید.

مدیریت پول ، ارزهای دیجیتال ، سرمایه گذاری
مدیریت پول ، ارزهای دیجیتال ، سرمایه گذاری
  • از یک نرم افزار حسابداری یا اپلیکیشن

مسائل مالی شما تقریبا پیچیده است، اجازه بدهید آن را برای شما ساده سازی کنیم. چطور؟

ابزارهای جدید و رایگانی وجود دارد که راه های مدیریت پول و همچنین انجام همه کارهای سخت و بودجه ای و محاسباتی را به شما نشان می دهد. این برنامه ها به شما امکان رایگانی میدهد تا با اطمینان، پول خود را در یک جا تلفیق، مدیریت و کنترل کنید.

  • پیگیر منابع مدیریت پول باشید

دانش قدرت است. هر معلم مالی که امروز می شناسیم مثل شما و من شروع به کار کرده است. آنها فقط به طور مداوم درباره مسائل خود یاد گرفته اند و مسائلی که آموزش دیده اند را در زندگی خود پیاده کرده اند و پس از آن تلاش کرده اند تا در این زمینه حرفه ای شوند. پرونده های مالی می تواند برخی توصیه های مالی مورد نیاز را در مورد این که چگونه نقدینگی خود را  به درستی مدیریت کنید ارائه دهد و همچنین برخی از داستان های الهام بخش برای شما روایت می کند تا بهترین نوع از رفتار را بتوانید ارائه دهید.

نکته اصلی هنگام تحقیق در مورد اینکه کدام یک از متخصصین باید پیروی کنید این است که با دقت به آنچه می گویند، گوش فرا دهید و آن را جذب کنید و فقط بخشی از توصیه ها یا راهنمایی هایی که واقعاً می تواند به پرونده شما کمک کند، استفاده کنید. ممکن است برخی از مزایای مالی آنها خارج از حوزه تحت نفوذ شما باشد، بنابراین بیشتر به دنبال آن هسته هایی باشید که ممکن است برای شما باشد.

مشاور مالی ارزهای دیجیتال
مشاور مالی ارزهای دیجیتال

به طور کلی آگاه باشید، مدیریت صحیح مدیریت مالی را انجام دهید، و شاید یک روز شما معلم مالی شخصی بعدی باشید و با هزاران نفر، اگر نه میلیون ها نفر از مردم، محتوای خود را به اشتراک بگذارید و به دنبال تخصص خود در بهترین راه برای مدیریت پول خود باشید. هر چیزی ممکن است.

توانایی مدیریت مؤثر پول باعث می شود زندگی بسیار روان تر شود، به این ترتیب به کاهش سطح استرس کمک می کند. سازماندهی خوب نیز باعث صرفه جویی در وقت شما خواهد شد و شما را از استرس هایی که در آینده احتمالا دچار آن می شوید حفظ  می کند.

نخستین گام ها را در ترسیم استراتژی مالی شخصی خود این است که باید هدف مشخصی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهتر از گذشته، وضعیت مالی خود را مدیریت کنید. بسیاری دیگر این کار را انجام داده اند و شما نیز می توانید. به ما اطلاع دهید که آیا مراحل موفقیت آمیز دیگری برای مدیریت پول خود دارید که در بالا بیان نشده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location