video thumb

برگر کینگ ونزوئلا، بیت کوین را مورد پذیرش قرار می‌دهد!

گزارشات منتشرشده حاکی از آن است که بیت کوین (BTC) طی یک همکاری جدید، امکان پذیرش ارزهای دیجیتال را در فست فود زنجیره‌ای برگر کینگ فراهم کرده است.

طی توئیتی که چند روز پیش منتشر شده است، مشتریان شعب این فست فود در ونزوئلا از این پس می ‌توانند از طریق بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بایننس کوین، دش و تتر هزینه خرید خود را پرداخت نمایند.

طبق وبلاگی که از مدیران دش در مورد این اقدام منتشر شده است، در مجموع ۴۰ مکان در سال ۲۰۲۰ چنین حرکتی را دنبال می کنند. Cryptobuyer یک استارت آپ خرید ارزهای دیجیتال در پاناماست که خودپردازهای بیت کوین را نیز اداره می کند. Cryptobuyer ارزهای دیجیتال را برای مشاغل ارائه می دهد سپس آن را به ارزهای فیات پرداخت می کند.

ونزوئلا که همچنان از آشفتگی های اقتصادی رنج می برد، تلاش هایی را برای تقویت استفاده از ارزهای دیجیتال آغاز کرده است. تا جایی که این کشور روش های پرداخت برون مرزی را محدود کرده و محدودیت های سنگینی را برای دسترسی به ارزهای خارجی اعمال کرده است.

برگر کینگ
برگر کینگ، ارزهای دیجیتال ، بیت کوین

ارز دیجیتال پترو که به عنوان ارز دیجیتال رسمی دولت ونزوئلا سر و صدای زیادی به راه انداخت، سلاح دولت مادورو برای نابودی آشفتگی اقتصادی فعلی این کشور است. همانطور که کوین تلگراف نیز پیش از این گزارش داده است، پترو اکنون تنها ارزی است که برای برخی از خدمات اساسی مانند گذرنامه مورد پذیرش قرار می گیرد.

در سال های اخیر ونزوئلایی ها به کوین هایی مانند دش که بیشتر مورد بررسی قرار گرفته اند، روی آورده اند. همانطور که صاحب نظران مختلف خاطرنشان کرده اند، علی رغم ادعای رایان تیلر (Ryan Taylor)، مدیرعامل سابق Dash Core Group مبنی بر اینکه این این آلت کوین محبوب ترین ارز دیجیتال این کشور است، اما در حقیقت این ارز چندان مورد استفاده تجار این کشور قرار نمی گیرد.

به طور مشابه، در حالی که حجم معاملات همتا به همتا برای بیت کوین مرتباً هنگام در ونزوئلا در حال افزایش است، ارزش بولیوار ساورن ونزوئلا کاهش می یابد و داده ها بیشتر از ضعف ارز فیات صحبت می کنند تا پذیرش بیت کوین.

البته باید این مطلب را نیز مدنظر گرفت که برگر کینگ سابقه پذیرش بیت کوین در شعب روسیه و و برخی کشورهای اروپایی را دارد. اما چندان طولی نکشید که پس از استقبال بسیار کم مردم از این روش برای پرداخت حساب خود، برگر کینگ نیز اقدام به حذف این روش در شعب ذکر شده کرد.