سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تلگرام: توکن گرام ، محصولی برای سرمایه‌گذاری نیست!

بر اساس گزارشات منتشر شده، تلگرام در یک بیانیه جدید اعلام کرده است که گرام ، ارز دیجیتال بومی شبکه باز تلگرام (Telegram Open Network) یعنی تون (TON)، محصولی برای سرمایه ‌گذاری نیست.

نات کوین چیست؟

در این بیانیه تلگرام تاکید کرد نباید با معامله یا سرمایه‌گذاری، انتظار سوددهی از گرام داشت. چنین انتظاراتی معمولاً از مشخصه‌های اوراق بهادار است.

در ایالات متحده، کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC) بر فروش اوراق بهادار نظارت دارد و اقدامات اخیر آنها علیه توکن گرام تلگرام نشان می‌دهد که گرام توسط مقامات قانون‌گذار آمریکا تحت نظر گرفته شده است. در عوض، این توکن طراحی شده تا وسیله‌ای برای مبادله بین کاربران شبکه TON باشد. تلگرام در این باره نوشت:

شما نباید انتظار داشته باشید که از طریق خرید یا نگهداری گرام سود کسب کنید، تلگرام نیز هیچ قولی به شما نمی دهد که شما ازاین راه سودی داشته باشید. برنامه در نظر گرفته شده برای گرام این است که از آن به عنوان وسیله ای برای مبادله بین کاربران اکوسیستم TON باشد. گرام برای سرمایه گذاری نیست و نباید از خرید، فروش یا نگهداری گرام، انتظار سودآوری در آینده را داشته باشید. “

تلگرام قول می دهد شبکه TON غیرمتمرکز خواهد بود

در بخشی از این اطلاعیه، تلگرام به برنامه های مبهم خود برای راه اندازی TON به عنوان یک پروژه غیر متمرکز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این شرکت موظف به کنترل این پلتفرم یا ایجاد هرگونه برنامه کاربردی برای آن نیست. این شرکت بار دیگر تأکید کرد که تلگرام پس از راه اندازی TON هیچ کنترلی بر روی بلاک چین آن نخواهد داشت.

علاوه بر این، تلگرام تصریح کرد که هیچ کس در حال حاضر قادر به خرید یا فروش گرم نیست. این شرکت افزود: نگهداری گرام در آینده به معنای سهام‌دار بودن در تلگرام نیست. تلگرام با تأکید بر ادعاهای قبلی خود مبنی بر اینکه گرام صرفاً ارز یا کالا خواهد بود، گفت:

گرام هیچ امتیاز ویژه‌ای برای دارندگانش نخواهد داشت. دقیقاً مانند داشتن یورو که به شما هیچ سهمی در اتحادیه اروپا نمی ‌دهد.

صدور این بیانیه چند روز پس از آن صورت می گیرد که وکلای تلگرام از دادگاه ایالات متحده خواسته اند تا درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را رد کند این کمیسیون از دادگاه خواسته بود تلگرام را وادار کند کند که اطلاعات مربوط به چگونگی هزینه‌ کرد ۱٫۷ میلیارد دلاری را که در عرضه سکه اولیه (ICO) توکن گرام به دست آورده بود، منتشر کند. همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، تلگرام استدلال کرده است که درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا چیزی نبود جز “یک بازرسی بی ‌اساس “.

درخواست جدید توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بخشی از اقدام اضطراری این مقام قانون گذار علیه تلگرام است که در اکتبر ۲۰۱۹ درست چند هفته قبل از شروع برنامه ریزی شده TON مطرح شد. در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا معتقد است که تلگرام با انجام فروش ۱٫۷ میلیون دلار توکن گرام در سال ۲۰۱۸، قوانین مربوط به اوراق بهادار را نقض کرده است، تلگرام انکار می کند که گرام اوراق بهادار است.

لازم به ذکر است که طبق یک بررسی مطالعاتی، پیش بینی می شود که ارزش شبکه TON طی ۵ سال از ۲۰ میلیارد دلار فراتر رود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location