سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

۴ نکته‌ای که قبل از معاملات بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال باید مدنظر قرار دهید!

علاقه به ارزهای دیجیتال در طول سال ۲۰۱۹ رو به افزایش بوده است و افزایش چشمگیر ۳۰۰ درصدی بیت کوین (BTC) از ۳،۱۳۰ دلار در ماه فوریه ۲۰۱۹ به ۱۳٫۸۰۰ دلار در تاریخ ۲۶ ژوئن مطمئناً افزایش علاقه در خصوص این ارز دیجیتال مرتبط بوده است.

مطالعات متعدد نشان داده است که نسل هزاره و به ویژه سرمایه گذاران جوان به دلیل بحران مالی سال ۲۰۰۸ نسبت به ارائه دهندگان خدمات مالی سنتی و بانک ها به طور فزاینده ای دچار شک و تردید شده اند. حداقل ۴۰ درصد از این جمعیت عنوان کرده اند که قصد دارند تا در آینده بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند.

خوشبختانه سرمایه گذاری در دارایی های دیجیتال برای سرمایه گذاران جدید بسیار ساده تر از آن چیزی است که پیش از سال ۲۰۱۷ بود. اما با این وجود، هنوز هم چندین عامل مهم وجود دارد که سرمایه گذاران باید قبل از خرید ارزهای دیجیتال در نظر بگیرند. در اینجا چهار عامل اساسی وجود دارد که سرمایه گذاران باید هنگام خرید نخستین ارز دیجیتال خود انجام معاملاتشان در نظر بگیرند.

ارزش بازار سرمایه

در حال حاضر، بیش از ۴۶۰۰ ارز دیجیتال در لیست صرافی ها موجود است. رسانه ها تمایل دارند که بیشتر اخبار مربوط به ارزهای دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار و توکن هایی که برای سرمایه گذاران جدیدو سرمایه گذاران فصلی آشنا تر هستند را پوشش دهند.

در اصل، ارش بازار سرمایه اندازه یک شرکت را منعکس می کند و معیار آن نیز با در نظر گرفتن قیمت دارایی و ضرب کردن آن در تعداد کل سهام موجود محاسبه می شود. همچنین بینشی از میزان ریسکی که یک سرمایه گذاری با آن روبرو خواهد شد را ارائه می دهد، به همین دلیل اهمیت دارد که قبل از خرید یک دارایی دیجیتال، ارزش بازار سرمایه آن را مورد بررسی قرار دهید.

ارزهای دیجیتال
ارزهای دیجیتال

توکن های با ارزش بالا و میزان عرضه زیاد در گردش از نظر تئوری نسبت به دستکاری و نوسانات زیاد آسیب پذیر نیستند، در حالی که کوین های کم ارزش می توانند با یک اخبار مثبت یا منفی نوسانات قیمت زیادی به همراه داشته باشند. ارزش بازار کم یک ارز یا دارایی می تواند قیمت ارز را در نتیجه عرضه کمی ارز توسط دارندگان بزرگ آن، تحت تاثیر قرار دارده و به شدت نوسان کند.

حجم معاملات

این امر ضروری است که سرمایه گذاران قبل از انجام خرید نگاهی به حجم معاملات دارایی های دیجیتال بیندازند. معمولا این موضوع برای ۲۰ توکن برتری که ارائه دهندگان داده های مربوط به صرافی های ارزهای دیجیتال نظیر Coin360، صدق نمی کند. اما از آنجایی که معامله گران در مورد آلت کوین های کوچک بازار تحقیقات و بررسی های لازم را انجام می دهند، بررسی این موضوع که چه تعداد از توکن ها به طور روزانه خرید و فروش می شوند، بسیار اهمیت دارد.

حجم معاملات بالاتر به معنای آن است که خرید و فروش دارایی دیجیتال آسان تر خواهد بود در حالی که حجم معاملات پایین به کمبود نقدینگی اشاره دارد و این بدان معناست که یک معامله گر می تواند برای خرید دارایی دیجیتال تلاش کند یا سفارش های موجود را پر کند.

ارزهای دیجیتال با حجم معاملات بسیار کم می توانند نشانه ای از یک پروژه رو به انزوال و نابودی باشند. برخی از بزرگ ترین صرافی های ارزهای دیجیتال در ماه نوامبر تعدادی از توکن هایی را که حجم معاملات مشکوکی داشتند و یا اینکه حجم معاملات آنها کاهش یافته بود را از لیست پلتفرم معاملاتی خود حذف کردند.

ارزهای دیجیتال
ارزهای دیجیتال

حد ضرر و سقف سود

در حالی که این نکته، معیاری نیست که در تجزیه و تحلیل دارایی های دیجیتال نقش داشته باشد، اما داشتن یک برنامه برای هر معامله ای بسیار مهم است. این امر، به فرد کمک می کند تا قربانی معاملات احساسی نشود.

سرمایه گذاران با تجربه و حرفه ای یک برنامه برای قیمتی که می خواهند در آن مبادلات خود را انجام دهند، تهیه می کنند و بدون انحراف از این طرح خرید و فروش های خود را انجام می دهند. بخشی از این برنامه فکر کردن در مورد این است که در صورت رشد و ترقی یک دارایی چه اقداماتی را انجام خواهند داد.

داشتن حد ضرر و دستور Stop-losses با فروش دارایی با قیمت از پیش تعیین شده و گاهی کمی پایین تر از قیمت خرید، از سرمایه گذاران در برابر ضررهای قابل توجه محافظت می کند.

به عنوان مثال، یک اشتباه رایجی که صورت می گیرد، این است که سرمایه گذاران معمولا یک سفارش فروش با یک قیمت مشخص ثبت می کنند و سپس درست قبل از رسیدن قیمت به آن سطح، سفارش خود را لغو می کنند، زیرا ترس از دست دادن فرصت (FOMO) باعث می شود که این گمان به وجود آید که قیمت بالاتر از این خواهد رفت.

ارزهای دیجیتال با نوسانات زیادی همراه هستند، به طوری که ممکن است قیمت آنها در طول یک ساعت ۱۰۰ درصد افزایش یابد، اما در یک ساعت بعد ۱۱۵ درصد کاهش پیدا کند. به همین دلیل، این موضوع مهم است که سرمایه گذاران برای جلوگیری از ضرر بیش از حد، یک حد ضرر را برای خود تعیین کنند.

افراد آشنا و فعال در فضای رمزنگاری حتما اصطلاح bag holder را شنیده اند. این اصطلاح به معامله گرانی اشاره دارد که خرید یک ارز خاص را انجام داده اند و پس از افت چشمگیر قیمت آن ارز، دیگر قادر به فروش دارایی دیجیتال خود نیستند و متحمل زیان قابل توجهی شده اند.

داشتن یک حد ضرر جلوی ضررهای زیاد را می گیرد و بیشتر معالمه گران توصیه می کنند که یک توقف ضرر بهتر است بین ۲ تا ۴ درصد زیر قیمت خرید صورت بگیرد. با بیان این گفته، توجه به این نکته نیز ضروری است که در بازار ارزهای دیجیتال، توقف خرید، روشی متداول است که سرمایه گذاران بزرگتر برای مجبور کردن سرمایه گذاران کوچکتر برای خروج از موقعیت خود استفاده می کنند.

سرمایه گذاران تمایل دارند که سفارشات خرید و فروش خود را حول محور سطح مقاومت دارایی قرار دهند و در حین توقف خرید، سرمایه گذاران بزرگ و نهنگ ها قیمت را به جهتی می کشانند که می تواند موجب توقف مقادیر زیادی از سفارشات شده و باعث تغییر شدید در قیمت دارایی شود. معامله گران می توانند برای جلوگیری از اینکه قرباتی توقف خرید شوند، سفارشات فروش خود را کمی دورتر از مناطق مقاومت و پشتیبانی قرار دهند.

اتریوم
اتریوم

با توجه به ماهیت بی ثبات اکثر ارزهای دیجیتال، بهتر است به جای نگه داشتن یک دارایی دیجیتالی که ممکن است به مرور زمان ارزش خود را از دست دهد، با کمی ضرر روبرو شده و یک دارایی دیجیتال دیگر را خریداری کنید، مسئله ای که در طول سال ۲۰۱۷ در مورد بسیاری از آلت کوین ها رخ داد.

با خیال راحت ارز دیجیتال خود را ذخیره کنید

حالا که سرمایه گذاری ارز دیجیتال خود را انجام داده اید، گام مهم بعدی این است که تعیین کنید که کجا آن را به صورت ایمن ذخیره کنید. در حالی که نگه داری بیت کوین و یا هر ارز دیجیتال دیگری در یک صرافی می تواند یکی از گزینه های ممکن برای ذخیره ارزهای دیجیتال باشد، اما خطراتی که در این زمینه وجود دارد، باعث می شود که این روش از امنیت کمتری برخوردار باشد و در صورت امکان بهتر از انجام چنین کاری خودداری شود، خصوصاً در صورتی که مقادیر قابل توجهی ارز دیجیتال داشته باشید.

نکته: تنها در صرافی هایی معاملات خود را انجام دهید و سرمایه خود را نگهداری کنید که به آن اطمینان دارید.

بسیاری از سرمایه گذاران تنها به کیف پول های سخت افزاری اعتماد می کنند که دارایی های دیجیتالی یا به طور دقیق تر، کلیدهای خصوصی آن دارایی های دیجیتال را ذخیره می کنند و فقط مالک آن کیف پول امکان دسترسی به آن را دارد.

علاوه بر این، مجموعه ای از کیف پول های نرم افزاری نیز موجود است که به سرمایه گذاران امکان می دهد تا کلیدهای خصوصی خود را در بیت کوین و ارزهای دیجیتال خود با یک اپلیکیشن که با استفاده از لپ تاپ، آی پد، گوشی های هوشمند و غیره قابل دسترسی است، ذخیره کنند.

درنهایت، هر دو گزینه بهتر از نگه داشتن سرمایه شما در یک صرافی ارزهای دیجیتال است، چرا که فارغ از این نکته که یک صرافی چقدر ادعای ایمن بودن را داشته باشد، همیشه احتمال هک شدن و سرقت وجوه وجود دارد. گاهی اوقات کاربران بازپرداخت می کنند، گاهی اوقات نه. اما این مطمئناً خطری است که هر دارنده دارایی دیجیتالی هنگام کنترل وجوه خود به یک واحد مورد اعتماد باید از آن آگاه باشد.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال دشوار و پر مخاطره نیست. سرمایه گذاران باید قبل از هر اقدامی یک برنامه برای خود داشته باشند و هر معامله گر مسئول، همیشه قبل از انجام سرمایه گذاری بر روی هر دارایی ای، بررسی های خود را به طور کامل انجام می دهد. شما هم مطمئن شوید که چنین کاری را انجام داده اید!

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location