سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

چه چیزهایی را باید در خصوص استخدام یک مشاور مالی در نظر داشت؟

اگر شما به دوران بازنشستگی خود نزدیک شده اید یا این که به این فکر هستید که باید تغییراتی را در زندگی خود ایجاد کنید، بهتر است که به فکر استخدام یک مشاور اقتصادی برای خود باشید. یک مشاور مالی و اقتصادی می تواند به شما در مدیریت یا ساختن یک برنامه استراتژیک اقتصادی کمک کند که این برنامه شما را به سلامت به سر منزل مقصود برساند.

البته مشخص است که گفتن این که یک مشاور اقتصادی پیدا کنید و به کار بگیرید آسان است! اما پیدا کردن چنین مشاوری به همین راحتی ها هم نیست. همه مشاوران اقتصادی یک شکل نیستند بنابراین شما باید به دنبال شخصی بگردید که در انجام وظیفه خود، راهنمایی شما و کمک به تصمیم گیری هایتان قابل اعتماد باشد و با نیازهای شما تطابق لازم را داشته باشد. همانطوری که شما در حال سنجیدن گزینه های خود هستید در اینجا ۱۰ سوالی را که باید از یک مشاور مالی بپرسید آورده ایم تا اگر به فکر مدیریت پول خود افتادید این سوالات را برای تصمیم سازی های خود بپرسید.

مشاور مالی ارزهای دیجیتال
مشاور مالی ارزهای دیجیتال
  • شما چه گواهینامه هایی دارید؟

گواهینامه هایی که یک مشاور دارد نشانگر بسیار خوبی برای این است که بیان کند که وی چه میزانی تجربه دارد. دو تا از مهمترین و معتبرترین مدرک هایی که یک مشاور باید داشته باشد یکی مدرک برنامه ریز مالی معتبر CFP و دیگری منشور مشاور مالی ChFC است. برای کسب هر دو مدرک نیاز است تا مشاور تجربه کافی کاری داشته باشد، دوره های کامل تخصصی را گذرانده باشد، سابقه کاری خوبی داشته باشد و این که اخلاق حرفه ای را رعایت کند.

همچنین اعتبارنامه هایی که مشاوران اقتصادی دارند نشان می دهد که حوزه تخصصی آن ها چیست و کدام مشاور می تواند در زمینه حوزه نیازهای شما مشاوره تخصصی ارائه دهد. مشاوران با تخصص امور مالیاتی باید دارای گواهینامه ذیحسابی عمومی (CPA) یا گواهی تخصصی مالی خصوصی(PFS) آنهایی که مدرک (CPA) دارند برنامه های جامع تری را ارائه می دهند.

  • وفاداری وی را بررسی کنید؟

یک از سوالات اساسی ای که باید از مشاور خود بپرسید و آن را بررسی کرد این است که آیا او امانت دار و وفادار است یا خیر؟ مشاوران مالی باید بهترین منافع مشتری خود را قبل از منافع خودشان قرار دهند. به دلیل این تعهد، مشاوران مالی که به وظیفه وفاداری پایبند هستند، تمایل دارند کمتر تعارض منافع داشته و از این رو مورد اعتماد بیشتری قرار گیرند. متخصصان مالی که وظیفه وفاداری را رعایت نمی کنند، هستند که توصیه های مالی به مشتریان خود ارائه دهند اما این وظیفه آن ها تا آن جایی کارکرد دارد که منافع خودشان بیشتر از منافع مشتری باشد ولی یک مشاور وفادار حد نهایی مشاوره را بیشترین منفعت برای مشتری خود می داند.

مشاور مالی
مشاور مالی ارزهای دیجیتال

شما باید صریحاً از یک مشاور بپرسید که آیا آنها اختلافات احتمالی بالقوه با چیزهایی که شما مطرح می کنید دارند یا خیر. برخی از مشاوران همچنین ممکن است به عنوان نماینده بیمه یا دلال عمل کنند. آنها ممکن است از فروش یا تجارت محصولات کمیسیون کسب کنند برای همین ممکن است شما را به خرید محصول یا سهامی ترغیب کند.

  • متوجه شوید که آبا شرکت یا مشاور شما مشکل حقوقی داشته یا نه؟

مشاوران باید بتوانند به شما بگویند که آیا آنها یا شرکت آنها با هرگونه اقدامات نظارتی، کیفری یا انضباطی در گذشته روبرو بوده اند. مهم است بدانید که آیا مشاور یا شرکت آنها قبلاً قوانین را نقض کرده یا مصرف کنندگان را گمراه کرده است. تعدادی از شکایات مشابه علیه پرونده سابقه یک مشاور یا شرکت ممکن است پرچم قرمز را بالا ببرد و به شما اعلام خطر کند. برای این کار شما قبل از استخدام یک مشاور باید آنها را در جاهای مختلف بررسی کنید. به عنوان مثال می توانید نام آن ها را در اینترنت جستجو کنید با از اصناف آن ها بررسی لازم را انجام دهید.

  • چه نوع خدماتی را ارائه می دهید؟

قبل از انتخاب یک مشاور مالی ، مهم است که در نظر داشته باشید که آیا شما فقط مدیریت سرمایه گذاری را می خواهید یا برنامه های جامع مالی و خدمات مدیریت ثروت را می خواهید. مشاوران مالی اغلب طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهند. برخی از خدماتی که ارائه می دهند شامل موارد زیر است:

  • برنامه ریزی بازنشستگی
  • اعتماد و برنامه ریزی املاک
  • برنامه ریزی مالیاتی
  • برنامه ریزی هزینه تحصیلی
  • برنامه ریزی بیمه
  • برنامه ریزی جریان نقدی
  • خیرخواهانه
  • برنامه ریزی موفقیت کسب و کار

برخی از مشاوران ممکن است که فقط در یک رشته از موارد مالی مانند خدمات سرمایه گذاری تخصص داشته بشند یا این که تخصص آن ها تنها در حوزه بورس باشد بنابر این اول این که شما باید بدانید به چه چیزی نیاز دارید و دوم این که بدانید مشاور شما در چه چیزی تخصص دارد.

  • شما به چه مشتریانی خدمات ارائه می دهید؟

همچنین می توان پرسید که آیا یک مشاور در کار با هر یک از مشتری ها تخصص دارد یا خیر. برخی از مشاوران مالی منحصراً با افراد ثروتمند و خانواده هایشان کار می کنند. برخی دیگر ممکن است به طور خاص با صاحبان مشاغل یا افراد در یک زمینه حرفه ای خاص مانند پزشکان یا کارمندان دانشگاه همکاری کنند. انتخاب یک مشاور که با مشتریانی کار می کند که وضعیت آنها شبیه به وضعیت شما است به این معنی است که آنها برای ارائه نوع راهنمایی و مشاوره موردنیاز شما مجهز تر خواهند بود.

  • آیا حداقل سرمایه لازم برای استفاده از خدمت مشاوره ای را دارید؟

مشاوران مالی به طور معمول برای باز کردن یا نگهداری یک حساب کاربری، مشتریان را ملزم به سرمایه گذاری سطح معینی از دارایی ها می کنند. به عنوان مثال ، بسیاری از مشاوران مالی فقط با مشتریانی کار می کنند که حداقل ۲۵۰،۰۰۰ دلار دارایی قابل سرمایه گذاری داشته باشند، در حالیکه سایرین حداقل ۱۰ میلیون دلار حداقل خود را تعیین می کنند. این رقم نشانگر خوبی از انواع مشتریانی است که یک مشاور به طور معمول با آنها کار می کند و آیا شما می توانیداز پس هزینه های خدمات مشاور بر بیائید یا نه؟ سوال دیگری است که باید پاسخ دهید.

  • چگونه می توانید پول کسب کنید؟

شما باید بدانید که برای بهره مندی از خدمات مشاور مالی مبلغی را پرداخت خواهید کرد. بسته به خدمات ، یک مشاور ممکن است هزینه مختلفی را پرداخت کنید. به طور معمول ، مشاوران مبلغی هزینه یک ساعته را برای خدمات برنامه ریزی مالی و هزینه مدیریتی سبد دارایی برای مدیریت نمونه کارها مطالبه می کنند. برخی از مشاوران همچنین برای فروش محصولات مالی یا تجارت اوراق بهادار کمیسیون کسب می کنند.

مشاور مالی ارزهای دیجیتال
مشاور مالی ارزهای دیجیتال

نکته قابل توجه تفاوت بین مشاوران مالی مبتنی بر هزینه و مشاوران مبتنی بر درآمد این است که مشاوران مبتنی بر درآمد، حق الزحمه و همچنین کمیسیونی برای فروش محصولات دریافت می کنند. اما مشاوران مبتنی بر هزینه از هزینه ای که مشتری خود می پردازد، درآمد کسب می کنند. اگر نگران این هستید که در معرض فروش معمولی باشید، شاید بهتر باشد با یک مشاور مالی مبتنی هزینه استخدام کنید.

  • آیا هزینه های اضافی ای هم وجود دارد؟

همه هزینه ها در ابتدا برای شما شفاف نمی شود و موارد دیگری هم وجود دارد که در ادامه مسیر از شما خواسته می شود. به عنوان مثال ، یک مشاور ممکن است یک برنامه مالی برای شما ایجاد کند، اما سپس برای اجرای آن طرح هزینه اضافی را بخواهد. شما همچنین مسئولیت هزینه های معاملات و کارگزاری و همچنین هزینه صندوق را بر عهده خواهید گرفت. این هزینه های اضافی می تواند افزایشی داشته باشد ، بنابراین قبل از تصمیم گیری برای کار با یک مشاور ، مطمئن باشید که از تمام هزینه هایی که مسئولیت پرداخت آن را بر عهده خواهید، داشت آگاه هستید.

  • فلسفه سرمایه گذاری شما چیست؟

همچنین باید از مشاوران بخواهید که رویکرد سرمایه گذاری خود را توصیف کنند. برخی از مشاوران با توجه به نیاز مشتری، اوراق بهادار را سفارشی می کنند، در حالیکه برخی دیگر مجموعه ای از سبدهای مدل را که بر اساس نیازشان به مشتری ها اختصاص می دهند ، ارائه می دهند. مشاوران غالباً طیف وسیعی از سطوح ریسک و تخصیص دارایی را ارائه می دهند. با این حال ، برخی از مشاوران ممکن است بیشتر از رشد تهاجمی روی حفظ دارایی متمرکز شوند. اگر راحت نیستید که ریسک زیادی انجام دهید، یک مشاور مالی داشته باشید که از یک استراتژی محافظه کارتر حمایت می کند. دانستن اینکه آیا سبک سرمایه گذاری آنها از قبل با فلسفه سرمایه گذاری شخصی شما مطابقت دارد یا خیر ، می تواند در دراز مدت دردسرها را کمتر کند.

مشاور مالی ارزهای دیجیتال
مشاور مالی ارزهای دیجیتال

رویکردهای سرمایه گذاری مشاوران ممکن است توسط فلسفه های مختلف ، از جمله سرمایه گذاری با ارزش انجام شود ، که به دنبال سهام نسبتاً کم ارزش با این امید است که در نهایت بازده قوی ایجاد کنند ، یا سرمایه گذاری متضاد ، که حمایت از سرمایه گذاری در مخالفت با اکثریت بازار است. اگر سرمایه گذاری برای منافع اجتماعی بیشتر برای شما مهم است ، ممکن است بخواهید مشاورانی را که سرمایه گذاری با مسئولیت اجتماعی ارائه می دهند را جستجو کنید.

سایر سؤالهای اساسی که باید در مورد رویکرد سرمایه گذاری یک مشاور سؤال کنید این است که آنها چگونه موفقیت را اندازه می گیرند و پیامدهای مالیاتی استراتژی سرمایه گذاری آنها چیست. مشاوران به طور ایده آل باید به جای تلاش برای ضرب و شتم بازار ، پیشرفت در مقابل اهداف مالی تعریف شده در محدوده زمانی خود را بسنجند و سطح ریسک را اندازه گیری کنند. مهم است که از یک مشاور بپرسید که آیا آنها هنگام سرمایه گذاری دارایی های شما صریحاً مالیات را در نظر می گیرند ، زیرا این می تواند به طور قابل توجهی روی بازده خالص شما تأثیر بگذارد.

  • چند بار با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنید؟

با فهمیدن این که مشاور چند وقت یک بار با مشتریان خود در تماس است، می توانید این احساس را داشته باشید که آیا یک خط ارتباطی باز یا به روزرسانی های مشخص وجود خواهد داشت یا خیر. برخی از مشاوران ممکن است جلسات مکرر چهره به چهره را ترجیح دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است در درجه اول از طریق تلفن یا از طریق ایمیل کار کنند. هر زمان ممکن است برخی از سؤالها برای تماس های تلفنی باز باشند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است ترجیح دهند به ارتباطات برنامه ریزی شده بپیوندند. این بستگی به شما دارد که کدام سبک ارتباطی متناسب با نیازهای شما است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location