video thumb

نگاهی به بزرگ‌ترین حرکت‌های قیمتی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۹!

شروع سال ۲۰۲۰ زمان بسیار خوبی برای بررسی مسیر طی شده توسط ارزهای دیجیتال

با این حال، برخی ارزهای دیجیتال مانند لونا کوین (LUNA) رشد قابل توجه ۴۸۹۰۰ درصدی داشتند. برخی دیگر مانند استلار بیش از نیمی از ارزش خود را از دست دادند و از ارزهای برتر جدا شدند. دوج کوین از جمله ارزهایی بود که کمترین نوسان را داشت و تقریبا با همان قیمت ۱۲ ماه قبل وارد سال ۲۰۲۰ شد.
رهبران بازار چگونه عمل کردند؟

بیت کوین (BTC)

  • عملکرد سالانه: افزایش ۸۲ درصدی
  • بیشترین افزایش: ۲۸۲ درصد طی ۶ ماه

پادشاه ارزهای دیجیتال شاخص تسلط خود را در تمام طول سال ۲۰۱۹ حفظ کرد. قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین از ۳۴۰۰ دلار در طول ۶ ماهه اول سال به حدود ۱۳۰۰۰ دلار رسید، سطحی که از ژانویه ۲۰۱۸ دیده نشده بود. با این حال، این افزایش قیمت بیت کوین با صعود قیمت سایر ارزهای دیجیتال همراه شد. با این حال در مورد نیمه دوم سال ۲۰۱۹ نمی توان همین حرف را زد، زیرا قیمت بیت کوین به طور مداوم روند نزولی را طی می کرد.

اتریوم (ETH)

  • عملکرد سالانه: ۱۲ درصد کاهش
  • بیشترین افزایش: ۱۳۹ درصد رشد در طول ۶ ماه

ارز دیجیتال شماره دوی بازار سال جالبی داشت و نیمه اول سال را با افزایش ۱۳۹ درصدی به اتمام رساند. با این حال در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ یک افت ۳۶ درصدی را طی یک دوره ۱۰ روزه و در ماه جولای تجربه کرد.

اتریوم در سال ۲۰۱۹ بسیار پر نوسان بود که قیمت آن در نیمه اول سال سه برابر رشد یافت. قیمت این ارز در تاریخ ۲۶ ژوئن بایک افزایش ۱۳۹ درصدی به اوج قیمت سالانه خود رسید و باعث شد تا انتقادات شدیدی که جامعه ارزهای دیجیتال به این ارز داشت، شسته شود.

ارزهای دیجیتال
ارزهای دیجیتال

بیشترین سودهای به دست آمده در سال ۲۰۱۹

سال ۲۰۱۹ برای برخی معامله گران ارزهای دیجیتال سالی کاملا پر سود بود. بیشترین رشد قیمتی توسط دارایی هایی مانند لونا کوین، چین لینک و ماتیک ارائه شد.

لونا کوین (LUNA)

  • عملکرد سالانه: ۲۵۰۰۰ درصد افزایش
  • بیشترین افزایش قیمت: ۴۸۹۰۰ درصد طی یک روز

نمودار قیمتی لونا کوین مانند نوار قلب بیمارانی است که از حالت اغماء بیدار شده اند. پس از ۸ ماه خواب زمستانی، قیمت این ارز در ۱۹ آگوست ۴۸۹۰۰ درصد افزایش یافت و رکورد افزایش قیمت روزانه را به نام خود ثبت کرد. با این حال، پس از این پرواز قیمت، یک روز بعد قیمت لونا کوین کاهش یافت و به سطح قیمتی قبلی خود بازگشت.

با این وجود، تا پایان سال این کوین توانست عملکرد خود را حفظ کند و هم اکنون با ۲۵۰۰۰ درصد رشد در لیست سودآورترین ارزها قرار گرفته است. از ابتدای سال ۲۰۱۹، قیمت این توکن از ۰٫۰۰۱ دلار به ۰٫۲۵ دلار افزایش یافته است.

بیت کویین (B2G)

عملکرد سالانه: کاهش ۹۹ درصدی

بیشترین افزایش قیمت: ۳۵۰۰ درصد در طول یک هفته

B2G که یک فورک بیت کوین است، با افزایش قیمتی ۳۵۰۰ درصدی در طول یک هفته، توانسته در لیست سودآورترین ارزها وارد شود. قیمت این کوین در اوایل ماه فوریه چند برابر شد و از ۰٫۰۲ دلار به بیش از ۰٫۷ دلار رسید. با این حال از جولای سال ۲۰۱۹ این پروژه تقریبا هیچ فعالیتی نداشته است و حجم معاملات آن بین ۰٫۵۰ دلار تا ۵ دلار بوده است.

سیله (SEELE)

  • عملکرد سالانه: افزایش ۲۶۴۰ درصدی
  • بیشترین افزایش قیمت: افزایش ۲۶۴۰ درصدی در طول یک سال

سیله که ارزی بر پایه بلاک چین اتریوم است، با رشد قیمت تقریبا ۲۷ برابری در طول یک سال خود جزو ارزهای پر سود سال ۲۰۱۹ بوده است. این ارز سال را با قیمت ۰٫۰۰۵ دلار آغاز کرد. در حال حاضر این ارز با قیمت حدود ۰٫۱۳۷ دلار ارزش دارد که علی رغم فضای حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذارانش سودآور بوده است.

اتریوم متا (ETHM)

  • عملکرد سالانه: کاهش ۹۸ درصدی
  • بیشترین افزایش قیمت: رشد ۱۱۰۰ درصدی در طول ۲ روز

در ۲۳ دسامبر، توکن کمتر شناخته شده اتریوم متا، علائم صعودی را نشان می داد و قیمت آن از ۰٫۰۰۰۰۰۱ دلار رشد ۱۱۰۰ درصدی را در طول ۴۸ ساعت ثبت کرد. نکته قابل توجه این است که حجم مبادلات این ارز در آن لحظه ۸۷ دلار بود. قیمت اتریوم متا پس از افزایش قیمت در ۲۵ دسامبر، ۹۷ درصد کاهش یافت. از ابتدای سال ۲۰۲۰ قیمت این ارز نوسانات زیادی را تجربه کرده است.

ارزهای دیجیتال
ارزهای دیجیتال

اتریوم متا از ابتدای سال دو جهش و ریزش را مشاهده کرده است. منبع: Coin360.com

بنیانگذاران این پروژه هیچ گونه اظهار نظری در مورد نوسانات قیمت نداشتند و حساب کاربری آن در شبکه اجتماعی دو ماه است که غیرفعال شده است. این عوامل نشانگر این است که احتمالا این جهش و ریزش عمدی بوده است.

ماتیک (MATIC)

  • عملکرد سالانه: افزایش ۲۸۵ درصدی
  • بیشترین افزایش قیمت: رشد ۱۲۳۳ درصدی در طول یک ماه

از آنجا که ماتیک با ارائه راهکاری برای استقرار و اجرای امن برنامه های غیرمتمرکز، سعی در جذب توسعه دهندگان داشت، قیمت این توکن در طی ماه مه ۱۲۳۳ درصد افزایش یافت. با این حال یک افت قیمت ۵۲ درصدی را در طول یک هفته و در همان ماه، تجربه کرد.

در اواخر ماه آوریل، ماتیک در چند صرافی لیست شد و در ابتدا با قیمت ۰٫۰۰۳ دلار مبادله می شد. اما ارزش آن در ۲۱ مه به ۰٫۰۴ دلار رسید و در طی یک ماه قیمت آن ده برابر شد. در اواسط ماه نوامبر قیمت این کوین به سرعت رشد کرد و در ۸ دسامبر به ۰٫۰۴۲ دلار رسید. با این حال این افزایش فقط در چند ساعت ۷۰ درصد کاهش یافت و به قیمت قبلی خود در دو هفته پیش از آن بازگشت.

در حالی که رهبران بازار مانند چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس در حال دفاع از این پروژه بودند، سندیپ نیالوال (Sandeep Nialwal)، مدیر بخش عملیتی ماتیک کاهش قیمت دارایی را نتیجه دستکاری خواند و قول داد که تجزیه و تحلیل مفصلی از آنچه اتفاق افتاده، ارائه دهد.

علیرغم نوسانات و رکودها، قیمت این آلت کوین در حال حاضر تقریبا ۴ برابر بیشتر از قیمت اولیه آن در بازار است. سرمایه گذارانی که در ابتدای عرضه این توکن، آن را خریداری نموده اند، با وجود کاهش سه برابری قیمت در اواسط ماه دسامبر، همچنان در سود هستند.

چین لینک (LINK)

  • عملکرد سالانه: ۴۵۹ درصد افزایش
  • بزرگ ترین افزایش قیمت: رشد ۱۱۸۶ درصدی طی ۶ ماه

چین لینک در تاریخ ۲۹ ژوئن ۱٫۱۸۶ درصد افزایش یافت و حدود ۴۵۹ درصد در طول سال افزایش یافت. بسیاری از مشارکت های زیاد از جانب شرکت های بزرگی مثل گوگل، اوراکل، بایننس و Aelf باعث رشد بیش از ۱۰ برابری چین لینک در طول نیمه اول سال ۲۰۱۹ شد. در ۲۹ ژوئن چین لینک یک رکورد تاریخی را ثبت کرد و پس از اعلام صرافی کوین بیس مبنی بر لیست کردن این ارز، ۱۱۸۶ درصد رشد نمود. رشد کلی قیمت این ارز در طول یک سال ۴۵۹ درصد بوده است.

ارزهای دیجیتال
ارزهای دیجیتال

بایننس کوین (BNB)

  • عملکرد سالانه: افزایش ۱۲۲ درصدی
  • بیشترین افزایش: ۵۴۸ درصد رشد طی ۶ ماه

BNB یک ابزار معاملاتی سودمند برای کاهش کارمزدها در صرافی بایننس کوین است. با توجه به محبوبیت این پلتفرم، این توکن در طول ۶ ماهه اول سال ۵۴۸ درصد افزایش یافت و در کل سال ۲۰۱۹ با ۱۲۲ درصد رشد روبرو شد.

از دسامبر سال گذشته، قیمت این کوین به ۳۸٫۴۸ دلار افزایش یافته است که نشان از رشدی ۵۴۸ درصدی است. در عین حال، BNB یکی از معدود ارزهای دیجیتال است که سرمایه گذاران آن با سود روبرو بوده اند. در طول سال حدود ۱۲۲ درصد به ارزش این کوین افزوده شد که دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد.
یکی از مهم ترین آنها راه اندازی صرافی غیرمتمرکز Binance DEX بود که چندین IEO موفق نیز داشته است.

این رشد سریع توسط مدل اقتصادی خوبی که برای توکن BNB طراحی شده نیز پشتیبانی می شود که به دارندگان آن اجازه می دهد تا بتوانند از تخفیف کمیسیون ها و کارمزدها استفاده کنند.

کلر نتورک (CELR)

  • عملکرد سالانه: کاهش ۸۵ درصدی
  • بیشترین افزایش: رشد ۲۱۴ درصدی طی ۲ هفته

توکن CELR از جمله ارزهایی بود که به شکل IEO و در پلتفرم Binance Launchpad ارائه شد. اگر چه در ماه مه موفق شد که در طول فقط دو هفته ۲۱۴ درصد افزایش یابد، اما سرمایه گذاران بلندمدت این ارز هنوز در ضرر هستند. در ابتدا این کوین با قیمت ۰٫۰۰۷ دلار فروخته شد. در اوج قیمتی خود ارزش این ارز به ۰٫۰۳ دلار رسید. اما در پایان سال قیمت این ارز به ۰٫۰۰۳۸ دلار رسید و تقریبا نیمی از ارزش خود را از دست داد.

بیشترین کاهش قیمت های ثبت شده در سال ۲۰۱۹

در سال ۲۰۱۹ تعدادی از کوین ها با کاهش قیمت روبرو شدند که بزرگ ترین آنها در ادامه آمده است.

بیت تورنت (BTT)

  • عملکرد سالانه: کاهش ۹۹ درصدی
  • بیشترین افت: کاهش ۹۷ درصدی در یک روز

بیت تورنت که سال گذشته ۸ برابر افزایش یافته بود، در ماه مه سال ۲۰۱۹ رکورد دیگری را شکست، اما این بار در لیست بازندگان. قیمت این ارز در ماه مه از ۰٫۰۲ دلار به ۰٫۰۰۰۶ دلار کاهش یافت و از آن زمان تاکنون روند کاهشی داشته است. با این وجود، BTT در حال حاضر یکی از موفق ترین پروژه های IEO است.

فاز اکس (FXT)

  • عملکرد سالانه: کاهش قیمت ۸۴ درصدی
  • بیشترین افت: ۸۷ درصد کاهش در طی بیش از ۶ ماه

توکن FXT با افت قیمت ۸۷ درصدی یکی دیگر از ارزهایی است که بیشترین افت قیمت را داشته است. قیمت آن از ۰٫۰۰۳۵ دلار در تاریخ ۸ جولای به ۰٫۰۰۰۴۳ دلار در تاریخ ۲۹ دسامبر کاهش یافت.

بیت کوین گلد (BTG)

  • عملکرد سالانه: کاهش ۵۹ درصدی
  • بزرگ ترین کاهش: افت ۸۲ درصدی طی ۶ ماه

سال ۲۰۱۹، سال دردناکی برای دارندگان بیت کوین گلد بود. زیرا قیمت این ارز در نیمه دوم سال ۸۲ درصد کاهش یافت. و قیمت آن از ۳۱ دلار در ۲۵ ژوئن به ۵٫۳ دلار در انتهای سال کاهش یافت. این ارز در طول سال ۶۰ درصد کاهش قیمت داشت که به علت از لیست خارج شدن این ارز در صرافی بیترکس و محدودیت شهروندان آمریکایی در نگهداری این کوین بود.

امنیتیود (ECOM)

  • عملکرد سالانه: کاهش ۸۰ درصدی
  • بیشترین کاهش: افت ۶۵ درصدی در بیش از دو ماه

امنیتیود نیز یکی دیگر از کوین هایی است که در سال ۲۰۱۹ کاهش شدیدی یافت. ماه اکتبر برای معامله گران ECOM یک ماه پر از جهش و ریزش بود، زیرا قیمت این ارز چندین بار افزایش و کاهش یافت. در تاریخ ۱۴ اکتبر و پس از سومین جهش قیمت، روند ECOM به یک روند نزولی تبدیل شد و از آن زمان تقریبا ۶۵ درصد از ارزش خود را از دست داد و از قیمت ۰٫۰۷ دلار به ۰٫۰۲۴ دلار کاهش یافت.

قیمت ECOM در ۶ ماه آخر سال ۲۰۱۹٫ منبع: Coin360.com

استلار (XLM)

  • عملکرد سالانه: کاهش ۶۳ درصدی
  • بیشترین کاهش: افت ۶۳ درصدی در طول یک سال

استلار نیز با افتی ۶۳ درصدی در لیست بازندگان سال ۲۰۱۹ قرار دارد. فقط در ماه نوامبر ، قیمت این ارز از ۰٫۰۸ دلار کاهش یافته و در حال حاضر با قیمت ۰٫۰۴۴ دلار برای هر کوین معامله می شود.

اتریوم (ETH)

  • عملکرد سالانه: کاهش ۱۲ درصدی
  • بیشترین کاهش: افت ۳۶ درصدی در ۱۰ روز

ذکر نام اتریوم برای دومین بار به این علت است که در ۸ جولای قیمت این ارز روند معکوس قابل توجهی را نشان داد و در طول ۱۰ روز ۳۶ درصد کاهش یافت و بازار سایر آلت کوین ها را نیز با خود همراه کرد.

ریپل (XRP)

  • عملکرد سالانه: افت ۴۷ درصدی
  • بیشترین کاهش: ۳۰ درصد کاهش در ماه نوامبر

ریپل با افت قیمت ۴۷ درصدی در طول یک سال و افت ۳۰ درصدی در طول ماه نوامبر لیست بازندگان را به پایان می رساند. در حالی که هنوز هم به سقوط خود ادامه می دهد، این کوین رکوردی را از نظر تعداد تراکنش ها در اوایل ماه دسامبر ثبت کرد. در تاریخ ۲ دسامبر، کل دارایی های ریپل به یک میلیارد دلار رسید و باعث شد که برخی از کاربران معتقد باشند که تیم پشت این ارز دیجیتال قصد سقوط قیمت XRP را داشته است.