video thumb

خودداری تلگرام از ارائه اطلاعات به SEC در مورد نحوه هزینه‌کرد وجوه به‌دست آمده از طریق ICO !

لیست عناوین این مطلب

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، چند روز پیش درخواستی را به دادگاه ارائه داده مبنی بر اینکه پلتفرم پیام‌ رسان تلگرام را وادار کند که تا جزئیاتی در مورد چگونگی استفاده از پول‌ هایی که در عرضه اولیه (ICO) توکن گرام (Gram) به دست آورده بود را ارائه دهد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ادعا کرده است سوابق درخواست شده از تلگرام ارتباط بسیار زیادی به پرونده‌ی شکایت این نهاد از تلگرام دارد. این کمیسیون مدعی است ۱٫۷ میلیارد دلاری که تلگرام از فروش اولیه توکن‌ های خود به دست آورده است، یک نوع فروش اوراق بهادار ثبت نشده است.

درخواست برای ارائه اطلاعات

در این درخواست از تلگرام خواسته شده تا مستندات و اظهارات خود را نسبت به مبالغ، منابع و محل مصرف وجوه جمع آوری شده ارائه دهد. در این درخواست آمده است:

“تلگرام در حال حاضر از افشای سوابق بانکی در مورد چگونگی هزینه کردن ۱٫۷ میلیارد دلاری که در طی دو سال گذشته از سرمایه گذاران دریافت کرده است خودداری کرده و از پاسخ دادن به سؤالات مربوط به وضعیت صندوق های سرمایه گذار امتناع می ورزد.”

همانطور که گزارش کوین تلگراف گزارش داده است، در ماه اکتبر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده با اعلام اقدام اضطراری علیه تلگرام، ادعا کرد که فروش اولیه توکن‌های گرام در واقع فروش اوراق بهادار آن هم بدون مجوز بود. این امر منجر به تأخیر در راه اندازی بلاک چین TON شد، اگرچه تلگرام این مسئله که توکن ها اوراق بهادار هستند را تکذیب می کند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ادعا می کند که اطلاعات خواسته شده در درخواست اخیر، به پرونده در جریان نیز مربوط می‌ شود:

سوابق بانکی درخواست شده با موضوعات مورد بحث در پرونده فعلی بسیار مرتبط هستند. از جمله اینکه تلگرام چه مقدار از این پول و به چه طریقی مصرف کرده است و نحوه هزینه ‌کردن این مبالغ برای توسعه بلاک چین TON و همسان کردن پیام‌‎ رسان تلگرام با بلاک چین تون و سایر اپلیکیشن های مرتبط چگونه بوده است.