سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

نگاهی به پیش‌بینی‌های متخصصین ارزهای دیجیتال برای سال ۲۰۲۰!

نظرات بسیار زیادی در مورد صنعتی که بر پایه کمیابی دیجیتال بنا نهاده شده است، وجود دارد و همه دوست دارند این نظرات را با سایرین نیز در میان بگذارند. یک دهه از عمر بلاک چین و ارزهای دیجیتال گذشت و حال با شروع دهه دوم، زمان خوبی برای پیش بینی قیمت ها در سال ۲۰۲۰ است. پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال کار جالبی است و به همین دلیل، در این مطلب پیش بینی های متخصصین و سرمایه گذاران در مورد روند قیمت بیت کوین در سال جدید آورده شده است.

اینکه قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ به کجا می رسد، تا حدود زیادی به این بستگی دارد که افراد در مورد رویداد هاوینگ چگونه فکر می کنند، که البته به نظر نمی رسد، کس درباره آن اتفاق نظر داشته باشد. افرادی معتقدند که هاوینگ روی قیمت بیت کوین تاثیر می گذارد و افراد دیگری نیز چنین فکر نمی کنند. تئوری منطقی بازار می گوید که سرمایه گذاران از مدت ها پیش برای سرمایه گذاری در بیت کوین آماده شده اند و هاوینگ تاثیر چندانی ندارد. اما در جهان ارزهای دیجیتال منطق زیاد جواب نمی دهد و بسیاری اوقات رویدادهایی عجیب و غریب را تجربه کرده ایم. یل بدموسی (Yele Bademosi) از آزمایشگاه های بایننس (Binance Labs) پیش بینی می کند که کمترین قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۰ از کمترین قیمت آن در ۲۰۱۹ (تقریبا ۳٫۳۰۰ دلار) بالاتر خواهد بود.

Blockchain Capital معتقد است که بیت کوین در سال ۲۰۲۰ از مرز ۲۰ هزار دلار نیز عبور خواهد کرد و عده ای مانند Su Zhu از شرکت Three Arrows Capital که یکی از شرکای The Spartan Group نیز می باشد، معتقدند که بیت کوین حتی به ۴۰٫۰۰۰ دلار نیز خواهد رسید. همچنین در این بین افراد دیگری نیز وجود دارند که این گونه فکر می کنند، مانند Seonil Moon از بیت هامپ که معتقد است، سرمایه گذاران نهادی در سال ۲۰۲۰ وارد فضای ارزهای دیجیتال می شوند و این منجر به افزایش قیمت بیت کوین خواهد شد. از آنجایی که هاوینگ بیت کوین کش نیز در سال آینده انجام می شود و Blockchain Capital نیز پیش بینی می کند که کارمزد تراکنش های روی زنجیره ای بیت کوین به ۱۰۰ دلار برسد، بیت کوین کش نیز با افزایش قیمت روبرو خواهد شد. جان مکافی (John McAfee) نیز یکی دیگر از افراد خوش بین به نسبت بیت کوین است که البته بسیاری فکر نمی کنند که پیش بینی او در مورد بیت کوین برای سال ۲۰۲۰ درست از آب درآید.

ارزهای دیجیتال
ارزهای دیجیتال

شبکه های بلاک چین در انتظار سال ۲۰۲۰

مباحثات شدیدی در مورد تهدید فناوری محاسبات کوانتومی به نسبت بلاک چین و ارز های دیجیتال صورت گرفته است. گوگل نیز اخیرا به امنیت فناوری ارزهای دیجیتال توجه خاصی داشته است. اما بسیاری از متخصصین بر این باورند که فناوری دفتر کل مقاوم در برابر کوانتوم (QRL) در سال ۲۰۲۰ به کمک بلاک چین خواهد آمد و آن را در برابر فناوری محاسبات کوانتومی ایمن خواهد کرد. QRL در صدد انجام هارد فورک (hard fork) برای ادغام مدیریت غیرمتمرکز روی زنجیره و استخراج توزیع شده با رندوم اکس (Randomx) می باشد که در سال آینده باید نظاره گر این رویداد بود.

در سال ۲۰۲۰ بلاک چین های قرارداد هوشمند رقیب اتریوم را نیز باید مورد مشاهده و دقت قرار داد. رایان سلکیس (Ryan Selkis) در این باره ابراز داشته که Polkadot (قرار است سال آینده راه اندازی شود) و Cosmos به احتمال زیاد در این زمینه موفق خواهند شد. وی پیش بینی کرده است که حجم بالای برنامه های غیرمتمرکز مانند Earnbet که با مشکلات مقیاس پذیری در EOS روبرو بوده اند بر روی Polkadot parachain با Cosmos خود ساخته خواهند شد.

گسترش پروتکل های شبکه نسل سوم

فناوری شبکه متمرکز به همراه دیگر فناوری های نسل سوم شبکه ایجاد شد و انتظار می رود که در ۲۰۲۰ آینده درخشانی داشته باشد. جک دورسی (Jack Dorsey)، مدیرعامل توئیتر در حال راه اندازی Bluesky می باشد که یک پروتکل رسانه های اجتماعی غیر متمرکز است و این وعده بازگرداندن کنترل داده به صاحبان آنها می باشد و منجر به گسترش پلتفرم های مقاوم در برابر سانسور در شبکه خواهد شد. نیویورک تایمز در تاریخ ۱۸ دسامبر به این مسئله پرداخت و عنوان کرد که تمرکزگزایی چیزی بود که عنوان می شد، توانایی شکست توئیتر و فیس بوک را دارد، اما حالا توئیتر و فیس بوک آن را به عنوان راه حلی برای تمامی مشکلاتی که با آن روبرو هستند، برای خود برگزیده اند.

از جمله پروژه های درخشان شبکه نسل سوم برای سال آینده می توان به Cyber اشاره کرد که پروتکلی است که بر بالای IPHS (سیستم فایل بین سیاره ای) عملکرد خواهد داشت، و یک سیستم اجماع اطلاعاتی برای جواب ها را به همراه یک موتور جستجو فراهم خواهد کرد. اینها اساسا یک گوگل غیر تمرکز را ایجاد می کنند که از گراف های دانش استفاده می کند. پروژه هایی مانند Arweave، Handshake و filecoin که قرار است در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شوند، نیز در این زمینه نقش کلیدی خواهند داشت.

ارزهای دیجیتال
ارزهای دیجیتال

 

احتمال موفقیت کدام آلت کوین ها بیشتر است

News.bitcoin.com اخیرا لیستی را در مورد توکن هایی با احتمال موفقیت بالا در سال ۲۰۲۰ منتشر کرده است. باید توکن DOT را به این لیست اضافه کرد که سپارتان بلاک (Spartan Black) انتظار دارد از لحاظ حجم بازار از اتریوم پیشی بگیرید. او همچنین انتظار دارد که MKR از مرز ۱۰۰۰ دلار فراتر رود.

متخصصان در مورد TON تلگرام و Filecoin که از نظر ارزش مورد نیاز نسبت به پروژه هایی که در اواخر بازار صعودی ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ راه اندازی شده اند،، چندان صعودی نبوده اند. Blockchain Capital پیش بینی کرده که هیچ کدام از شبکه های لایه اول که در ۲۰۲۰ راه اندازی خواهند شد، از لحاظ حجم بازار در جایگاه ۱۰ ارز برتر قرار نخواهند گرفت. سپارتان بلاک انتظار دارد که در سال آینده بر حجم بازار بت (BAT) و SNX افزوده شود، اما از حجم بازار دوج کوین (Dogecoin)، نئو (NEO) و آیکون (ICX) کم شود. سرانجام، برام کوهن (Bram Cohen) از چین پیش بینی کرده که تتر به سومین دارایی دیجیتال بزرگ از نظر حجم بازار تبدیل خواهد شد.

پیش بینی هایی در مورد صرافی ها

بابی اونگ (Bobby Ong) از سازمان Coingecko معتقد است که صرافی های اوراق مشتقه ارزهای دیجیتال در سال آینده موفق تر خواهند بود و پیش بینی می کند که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۰ بیشتر خواهد شد. اری نذیر (Ari Nazir) از Neural Capital نیز پیش بینی می کند که توکن های صرافی ها به عملکرد خود برای تبدیل شدن به برترین نوع سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ادامه خواهند داد.

بن ژو (Ben Zhou) نیز تاکید دارد که در سال ۲۰۲۰ شاهد رقابت بیشتری از جانب صرافی ها خواهیم بود و این رقابت مفید است. وی همچنین ابراز داشته که در کنار این رقابت باید کیفیت محصولات و خدمات هم مد نظر باشد زیرا شرکتی که فقط بر رقابت متمرکز است، نمی تواند پیروز شود. طبیعتا عملکرد و ساختار صرافی ها نیز بر پیش بینی قیمت ارزهای دیجیتال تاثیر خواهد گذاشت. همانطور که یک بار ادوارد د بونو (Edward de Bono) گفته بود، شرکت هایی که صرفاً بر روی رقابت تمرکز می شوند، از بین خواهند رفت. اما شرکت هایی که بر روی ایجاد ارزش متمرکز می شوند، شکوفا خواهند شد.

ارزهای دیجیتال
ارزهای دیجیتال

استیکینگ، به عنوان سرویسی که در حال حاضر در دست صرافی هاست، سال آینده به دلیل فشارهای تورمی از بین خواهد رفت. سپارتان بلاک (Spartan Black) نیز پیش بینی کرده که کارمزد استیکینگ (staking) در سال ۲۰۲۰ نزدیک به صفر خواهد شد و بیش از نیمی از استیکرها دیگر از این فضا خارج خواهد شد، زیرا همگان متوجه می شوند که سود حاصل از این کار در برابر تورم ناچیز است. هم او و هم بابی اونگ (Bobby Ong) پیش بینی می کنند که کارمزد استیکینگی که از صرافی ها گرفته می شود، در رقابت با صرافی بایننس کاهش می یابد. از منظر تعدادی از کارشناسان دیگر نیز، این نوع سرمایه گذاری چندان جالب نیست و بهتر است در وایت پیپر (whitepaper) و اصول بنیادین پروژه ها سرمایه گذاری شود.

امور مالی غیرمتمرکز

پیش بینی مقدار ارزشی که وارد فضای مالی غیر متمرکز می شود نیز به مانند پیش بینی قیمت ارز های دیجیتال جذاب شده است. defipulse.com در حال حاضر، این رقم را ۶۴۵ میلیون دلار پیش بینی کرده است و این در حالی است که بابی اونگ انتظار دارد که این رقم از۱۱ میلیارد دلار بیشتر شود. Blockchain Capital در این میان خوش بین تر است و این رقم را ۵ میلیارد دلار پیش بینی کرده است. اونگ همچنین پیش بینی کرده که حداقل یک برنامه مالی غیر متمرکز در سال آینده هک خواهد شد.

پیش بینی می شود که سرمایه گذاری در فضای مالی غیر متمرکز در سال آینده بیشتر شود و اوراق مشتقه غیر متمرکز نیز در سال آینده دارای لوریج های (leverage) بالاتر و نقدینگی بیشتری باشند. کارشناسان همچنین معتقدند که شبکه لایتنینگ (lightning network) بیت کوین در سال آینده با افت مواجه شود زیرا آماده بهره برداری برای عموم نیست و توسعه آن نیاز به زمان بیشتری دارد. حتی برخی از طرفداران سابق آن رویکرد خود را در رابطه با این وضوع تغییر داده اند. رایان سلکیس در رابطه با این موضوع عنوان کرد که شبکه لایتنینگ زمان بیشتری برای توسعه خود لازم دارد.

سرمایه گذاران در سال جدید مشتاقانه منتظر درخشش یک دهه جدید هستند. سال ۲۰۲۰ شروعی جدید می باشد و سرمایه گذاران عزم خود را جزم می کنند تا گرفتار شیت کوین ها (shitcoins)، عرضه های اولیه (ICO) متقلبانه و طرح های پونزی (Poni Schemes) نشوند. تنها زمان به ما نشان خواهد داد که سال ۲۰۲۰ چقدر به روی صنعت ارزهای دیجیتال لبخند خواهد زد و اینکه آیا معاملات سودآوری را سبب خواهد شد یاخیر؟

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location