سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

ارائه ۴ دلیل برای کاهش قیمت بیت کوین !

هفته گذشته قیمت بیت کوین (BTC) به طور ناگهانی زیر حمایت ۷۴۰۴۰ دلاری سقوط کرد و به ۶۴۰۰ دلار کاهش یافت. همانطور که در تاریخ ۲۲ و ۲۷ نوامبر ، ۶٫۸۰۰ دلار به عنوان سطح پشتیبانی در نظر گرفته شده بود، بنابراین تعدادی از معامله گران قبلاً این قیمت را به عنوان نقطه ای اعلام کردند که که در صورت پولبک (pullback) قیمت، بیت کوین در آن نقطه قرار می گیرد.

بررسی روزانه بازار ارزهای دیجیتال. منبع: Coin360

در ادامه به بررسی این نکته خواهیم پرداخت که چرا جفت ارز معاملاتی بیت کوین / دلار کاهش قیمت ۷ ماهه را دنبال می کند.

بازار نزولی از چندین بازه زمانی عبور می کند

همانطور که توسط Keith Wareing، تحلیلگر کوین تلگراف ذکر شده است، بیت کوین در چند بازه زمانی بسیار نزولی است. علاوه بر این، حرکت نزولی که رخ داد، برای اولین بار از ماه ژوئن هنگامی که خط سیگنال از خط MACD عبور کرد، عبور نزولی را بر روی واگرایی همگرایی میانگین متحرک ماهانه MACD ایجاد کرد.

MACD حرکتی منفی دارد

هیستوگرام ماهانه MACD نیز منفی است و این نشان می دهد که ممکن است روند نزولی بیشتری برای بیت کوین رخ دهد.

نمودار ماهانه MACD جفت ارز معاملاتی بیت کوین / دلار. منبع: TradingView

روند نزولی از میانگین های متحرک کلیدی بلند مدت می گذرد

یکی دیگر از علائم ناامید کننده در چهارچوب زمانی روزانه ، تلاقی روند نزولی بین میانگین متحرک ۱۰۰ روزه و ۲۰۰ روزه است، چیزی که طبق نمودار زیر اغلب اتفاق نمی افتد.

نمودار روزانه جفت ارز معاملاتی بیت کوین / دلار. منبع: TradingView

به نظر می رسد که گاوها جهش های ۶٫۸ هزار دلاری را واگذار کرده اند

بازه زمانی روزانه همچنین نشان می دهد که شاخص مقاومت نسبی (RSI) به شدت وارد منطقه اشباع فروش شده است و عدم پیگیری معامله گران از خرید، به معنای آن است که امکان دارد، یک اشباع فروش شدید در بازار رخ دهد.

آخرین باری که قیمت بیت کوین به ۶۵۲۲ دلار کاهش یافت، RSI به ۲۲ کاهش یافت، بنابراین اگر فروش از سر گرفته شود، RSI به راحتی می تواند دوباره به این سطح سقوط کند.

نمودار روزانه جفت ارز معاملاتی بیت کوین / دلار. منبع: TradingView

روبرویی مجدد با حمایت پایین کانال نزولی با قیمت ۶۴۰۰ دلار، برای بیت کوین فاجعه بار نیست. معامله گرانی که بازه زمانی هفتگی را تجزیه و تحلیل می کنند، به یاد خواهند آورد که بیت کوین نزدیک به ۸ ماه قبل از ماه نوامبر ۲۰۱۸ که به ۳۱۰۰ دلار سقوط کرد در محدوده ۶ هزار دلار معامله می شد.

علاوه بر این، معامله گران فصلی به یاد خواهند آورد که هر تام، دیک و هری قبل از سقوط ناگهانی هارد فورک بیت کوین کش (BCH) در نوامبر سال ۲۰۱۸، ۶ هزار دلار راکف را نامیده بودند که شاید یکی از دلایل افت غیرمنتظره قیمت به ۳ هزار دلار باشد.

نمودار هفتگی جفت ارز معاملاتی بیت کوین / دلار. منبع: TradingView

همان طور که در محدوده قابل مشاهده پروفایل حجم معاملات (VPVR) در بازه زمانی هفتگی نشان داده شده است، بیت کوین محدوده ۶٫۳۰۰ دلار و سپس زیر ۶٫۲۰۰ دلار را پشتیبانی می کند و قیمت می تواند به سرعت به ۵٫۳۵۰ دلار کاهش یابد که در آنجا پشتیبانی از حرکت پارابولیکی بیت کوین از ۳٫۱۲۰ دلار در ماه فوریه ایجاد شده است.

قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین

نمودار RSI هفتگی جفت ارز معاملاتی بیت کوین / دلار. منبع: TradingView

شاخص مقاومت نسبی در بازه زمانی هفتگی در ۳۹٫۶ است و به آرامی به سمت محدوده اشباع فروش می رود. آخرین باری که RSI هفتگی به اشباع فروش رسید ، در تاریخ ۱۰ دسامبر بود که بیت کوین ۳٫۱۶۰ دلار معامله می شد و ۲۱ ژانویه بود که این ارز دیجیتال با ۳٫۴۲۵ دلار معامله می شد.

در حالی که تجزیه و تحلیل به دنبال کاهش ۵٫۳۰۰ یا ۴٫۱۰۰ دلاری نیست، حرکت قیمت بیت کوین در چند بازه زمانی نشان از روند نزولی بیشتر دارد، بنابراین بسیار مهم است که واقع گرایانه و صادقانه به این موضوع بپردازیم نه اینکه طبق احساسات و امید واهی حرکت کنیم.

از طرفی همیشه این احتمال وجود دارد که قیمت بتواند در ۶ هزار و ۵۲۰ دلار ، دابل باتم (double bottom) ایجاد کند، چیزی که در ۲۵ نوامبر و ۱۷ مه سال ۲۰۱۹ نیز مشاهده شد.

درنهایت، قیمت بیت کوین باید منطقه برجسته شده صورتی را بین ۶٫۷۰۰ دلار و ۶٫۳۰۰ دلار حفظ کند تا از افت نزولی ماه مه تا آوریل در منطقه ۴٫۹۰۰ دلار تا ۵٫۵۰۰ دلار جلوگیری کند.

در این میان، معامله گران باید به دابل باتم احتمالی خود در حدود ۶٫۶۳۰ دلار توجه داشته باشند و با توجه به اینکه شاخص RSI و Stoch روزانه و هفتگی، اشباع فروش هستند، معامله گران تهاجمی ممکن است از پرش اشباع فروش استفاده کنند که به نظر می رسد با نزدیک شدن بیت کوین به حمایت کانال نزولی بلند مدت ۶٫۴۰۰ دلار، این اتفاق رخ دهد.

معامله نسبتاً بدون ریسک ممکن است شامل بالا و پایین شدن ۶٫۵۰۰ دلار تا ۶٫۴۰۰ دلار با ضرر متوقف شده در نزدیکی ورودی باشد. اگر این شیوه ثمربخش باشد، گزینه ی بعدی ممکن است راه اندازی یک لوریج کم با قیمت ۵٫۳۰۰ دلار یا حداقل بازی اشباع فروش عمیق با این قیمت باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location