سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

فرانسه، اولین ICO را مورد تائید قرار می‌دهد!

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که قانون گذار بازارهای مالی فرانسه ، Autorité des Marchés Financiers  -AMF، اولین تاییدیه عرضه سکه اولیه (ICO) خود را ارائه داده است. در حالی که فروش توکن به عنوان گزینه جمع آوری سرمایه در فرانسه قانونی است، فقط مواردی که توسط AMF تأیید شده اند ممکن است مستقیماً از طریق بازار در اختیار عموم قرار گیرند.

اولین ICO تصویب شده فرانسه

AMF روز چند پیش اعلام کرد که اولین عرضه سکه اولیه عمومی را در کشور تصویب کرده است. قانون فرانسه شماره ۲۰۱۹-۴۸۶ از تاریخ ۲۲ مه ۲۰۱۹، همچنین به عنوان برنامه اقدام برای رشد و توسعه تجارت قانون (Pacte) نامیده می شود، یک سری قوانین خاص برای دارایی های دیجیتال و ICO ها در فرانسه معرفی کرده است. مصوب ۱۱ آوریل، این قانون به صادرکنندگان این امکان را می دهد که برای فروش توکن های خود از AMF تأییدیه دریافت کنند.

صادرکننده ای که ICO تأیید شده است، شرکتی به نام French-ICO است. براساس وب سایت این شرکت، عرضه عمومی توکن قرار است از اول ماه مارس آغاز شده و اول ژوئن نیز به پایان برسد. قانون گذار مالی فرانسه در این باره عنوان کرد:

تأییدیه AMF تا پایان دوره تصویب شده که اول ژوئن سال ۲۰۲۰ تعیین شده است، معتبر خواهد بود.

AMF تأکید کرد که برای ICO ها تاییدیه صادر می کند نه برای صادر کننده آنها. این سازمان قانونگذار مالی فرانسه عنوان کرد: “سند اطلاعاتی که توسط AMF تصویب شده است مربوط به یک ICO در طول مدت زمانی است که ممکن است کمتراز شش ماه باشد و فقط طی دوره ارائه شده در سند اطلاعات معتبر است.” AMF در وب سایت خود در یک لیست سفید، ICO هایی را که تأیید شده اند، نشان می دهد و لیست سیاه، مواردی که اطلاعات نادرست یا گمراه کننده را منتشر می کنند یا تصویب آنها لغو شده است را نشان می دهد.

ارزهای دیجیتال، کوین، بیت کوین فرانسه

قوانین و مقررات ICO در فرانسه

AMF توضیح داد که قوانین جدید وضع شده توسط قانون Pacte قصد دارد تا توسعه ICO را ارتقا بخشد و عنوان کرد که این موضوع فقط در مورد توکن های ابزار (utility token) اعمال می شود و در مورد عرضه توکن اوراق بهادار (STO) صدق نمی کند.

صادرکننده ای که مایل به راه اندازی ICO است می تواند برای دریافت تاییدیه AMF درخواست کند و معیارهای زیادی را نیز باید رعایت کند. اولا ، باید به عنوان یک شخص حقوقی مستقر یا ثبت شده در فرانسه درج شود ثانیاً، وایت پیپر آن باید مطابق ماده ۷۱۲-۲ آیین نامه عمومی AMF و با دستورالعمل AMF DOC-2019-06 تهیه شود.

روشی برای نظارت و محافظت از وجوه جمع آوری شده توسط ICO باید بکار گرفته شود و سیستمی برای اطمینان از رعایت مقابله با پولشویی و تأمین مالی تروریسم به کار گرفته شود. AMF تأکید کرد:

از آنجایی که این تأیید اختیاری است، بنابراین ICO بدون تصویب AMF همچنان قانونی خواهد بود، اما فقط آن دسته از عرضه های عمومی که تاییدیه AMF را دریافت کرده اند، ممکن است مستقیماً در فرانسه در دسترس عموم قرار گیرند.

آن ماریشال (Anne Maréchal)، مدیر امور حقوقی AMF، معتقد است که تأیید اختیاری سازش خوبی برای جذب پروژه های بزرگ ICO و نوآوری در فرانسه و در عین حال تضمین حمایت از سرمایه گذاران است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location