video thumb

بررسی سه معیاری که نشان می‌‌دهد، سال ۲۰۱۹ برای بیت کوین یک سال نزولی نبوده است!

لیست عناوین این مطلب

بر اساس گزارشات منتشر شده، سال ۲۰۱۹ یک سال نزولی برای بیت کوین نبوده، زیرا داده های جدید نشان می دهد قدرت تکنینکال آن به مرحله ای رسیده است که قبلاً دیده نشده بود.

بررسی سه معیار تعداد تراکنش، حجم معاملات بیت کوین به دلار و نرخ هش نشان می‌ دهد که سال ۲۰۱۹ برای بزرگ ترین ارز دیجیتال بازار یک سال نزولی نبوده است.

این شاخص ها در طی ۱۲ ماه گذاشته رکوردهای جدیدی را نسبت به سال‌های قبل به ثبت رساندند. حتی این آمار و ارقام از آمار سال ۲۰۱۷ نیز پیشی گرفتند و بار دیگر این نظریه را که قیمت بیت کوین شاخصی برای سلامت بازار آن نیست، بیش از پیش تقویت کردند. اگرچه ارزش بیت‌کوین نسبت به کف های قیمت ثبت شده در سال گذشته، با رشد ۱۰۰ درصدی همراه بوده است.

تعداد تراکنش

شبکه بیت کوین تراکنش های بیشتری را در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال های قبل انجام داد. داده های گردآوری شده توسط منابع تحلیل صنعت TradeBlock نشان می ‌دهد که ماه مه ۲۰۱۹ شلوغ ترین ماه برای بیت کوین تاکنون بوده و تقریباً ۱۲ میلیون تراکنش داشته است. رکورد قبلی تعداد تراکنش های بیت کوین در ماه دسامبر ۲۰۱۷ که بیش از ۱۱ میلیون تراکنش را به ثب رسانده بود، در حال حاضر در جایگاه دوم قرار دارد.

تعداد تراکنش های بیت کوین از سال ۲۰۰۹ تا کنون. منبع: TradeBlock، توییتر

حجم تراکنش ها

حجم تراکنش های بیت کوین به دلار، بیشترین میزان ارزش جا به جا شده را در سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد. حجم این تراکنش ها در اواخر ماه جولای یک جهش بزرگ به بالای ۴ میلیارد دلار طی تنها یک روز آن هم در اواخر ماه ژوئیه و همزمان با خروج از صرافی بیت مکس تجربه کرد.

بیت کوین
بیت کوین

ارزش تراکنش های بیت‌کوین به دلار در سال ۲۰۱۹

نرخ هش

همانطور که کوین تلگراف در طول سال ۲۰۱۹ گزارش کرده است، نرخ هش بیت‌کوین همچنان به ثبت رکوردهای جدید ادامه می دهد. نرخ هش نشانگر میزان شرکت ماینرها در امر پردازش تراکنش هاست. آمار حاکی از آن است که با وجود کاهش قیمت بیت کوین و در نتیجه کاهش سودآوری ماینرها، از تعهد آنها نسبت به شبکه بیت کوین کاسته نشده و مشارکت آنها همچنان در حال رشد است.

نرخ هش شبکه بیت کوین در سال ۲۰۱۹٫ منبع: Blockchain

برآورد نرخ هش دشوار است و هیچ منبعی نمی‌تواند میزان دقیق مشارکت در شبکه را تخمین بزند. با این وجود تمام شاخص های بیت‌کوین از ژانویه ۲۰۱۹ رشد داشته اند. همانطور که منابع کوین تلگراف و منبع نظارتی Skew Markets در گزارش سالانه خود در اوایل ماه جاری عنوان کردند، قراردادهای آتی و مشتقات بیت کوین به یکی از موفق ترین سرمایه گذاری های سال ۲۰۱۹ تبدیل شده‌اند.