video thumb

برنامه کیف پول اتریوم متامسک از گوگل‌پلی حذف شد!

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که کیف پول اتریوم متامسک (MetaMask) که یکی از نقاط اصلی ورود به سیستم های مبتنی بر ارزهای دیجیتال و برنامه های توزیع شده است، در فروشگاه گوگل پلی به حالت تعلیق درآمد. دلیل ذکر شده این بوده است که که متامسک اجازه استخراج از طریق تلفن همراه را صادر کرده است که ارائه دهنده این کیف پول این ادعا را تکذیب کرده است.

گفتنی است که متامسک، یکی از کیف پول‌های رسمی و معتبر اتریوم است که به صورت افزونه‌ای روی مرورگرهای کامپیوتر فعالیت می‌کند. با این نرم‌افزار می‌توانید به راحتی به ذخیره‌سازی اتریوم و توکن‌های مبتنی بر اتریوم (ERC-20) بپردازید. بدون اغراق متامسک را می‌ توان بیش از یک کیف پول اتریوم دانست، چرا که علاوه بر تمام امکاناتی که کیف‌پول‌ها ارائه می‌دهند، این افزونه امکان تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز (D-apps) و قراردادهای هوشمند را نیز می‌ دهد.

متامسک ارائه استخراج از طریق تلفن همراه را تکذیب کرد

متامسک ارائه خدمات در زمینه استخراج موبایل را رد کرده است، هرچند این موضوع هنوز توسط تیم گوگل مورد بررسی مجدد قرار گرفته است.
متامسک در توییتر نوشت:

در هفته گذشته، کلاینت اندروید متامسک توسط تیم توسعه دهنده فروشگاه گوگل پلی به حالت تعلیق درآمد. تیم توسعه دهنده گوگل با اشاره به سیاست خود مبنی بر ممنوعیت استخراج از طریق تلفن همراه عنوان کرد که ما این کار را انجام نمی دهیم. درخواست ما رد شده است.

فروشگاه نرم افزاری گوگل درباره نرم افزارهای مرتبط با ارز دیجیتال و به ویژه برنامه هایی که خدمات مالی ارائه می‌ دهند، بسیار سختگیر بوده است. گوگل پلی میزبان چندین برنامه قانونی است، اما با کیف پول های جعلی روبرو شده است که کلیدها و دارایی های کاربران را سرقت کرده اند.

استخراج از طریق موبایل پدیده ای نسبتاً ناشناخته در فضای ارزهای دیجیتال است. جالب اینجاست که تنها پروژه ای که در واقع معدن موبایل را ارائه می دهد، کیف پول الکترونوم (Electroneum) است که هنوز بدون محدودیت در گوگل پلی ارائه می شود. این کیف پول استخراج شبیه سازی شده را ارائه می دهد که بار بیش از حد بر روی پردازنده موبایل وارد نمی‌کند اما استخری از کوین های استخراج شده ETN را مجددا توزیع می کند.
به این دلیل، حذف متامسک از گوگل پلی مشکوک به نظر می ‌رسد. در سال ۲۰۱۹، معنای استخراج به طور دقیق مشخص نیست. برخلاف کاربرد اصلی الکترونوم برای عملیات هشینگ، در حال حاضر، انواع مختلفی از استخراج شبیه سازی شده وجود دارد.

ارتباط با برنامه های مالی شخص ثالث بر بستر اتریوم

از کیف پول متامسک که به شبکه اتریوم متصل است، می تواند از نظر تئوری برای یکی از روش های رایج استخراج شبیه سازی شده استفاده کرد. قرارداد هوشمند فعال فعلی، ایجاد توکن HEX به ازای اتر را امکان پذیر می ‌سازد. این فرآیند بیشتر شبیه خرید توکن به جای استخراج است، اما با قوانین گوگل در مورد ارائه برنامه های مالی مرتبط با ارز دیجیتال نیز مغایرت دارد.

باید عنوان کرد که از نظر تئوری، متامسک راهی برای استخراج توکن HEX ارائه می‌ دهد که فعالیت کلاهبردارانه محسوب می شود.

هرچند کیف پول متامسک منکر این موضوع می ‌شود و اکنون، تیم توسعه دهنده متامسک در تلاش است تا این کیف پول را دوباره به گوگل پلی اضافه کند. این اقدام از از حمایت جامعه ارز دیجیتال نیز برخوردار بوده است.

متامسک ابزاری برای دسترسی به چندین برنامه توزیع شده بوده و به عنوان پلاگین به مرورگرها اضافه شده و به یکی از محبوب ترین کیف پول های اتریوم تبدیل شده است. تعلیق متامسک زمانی انجام شده است که غول های اینترنتی بار دیگر به فضای ارزهای دیجیتال یورش برده اند، به طوری که یوتیوب نیز تولیدکنندگان محتوای ارز دیجیتال را به حالت تعلیق درآورده است.

لازم به ذکر است که گوگل پلی همچنان میزبان برخی از برنامه های مرتبط با ارز دیجیتال است، اما رویکرد جدیدی به ارائه آنها اتخاذ کرده است. عملکرد جستجو برای کلمه ارز دیجیتال (Cryptocurrency) غیرفعال شده است. این موضوع، یافتن برنامه ها و کیف پول ها را دشوارتر می کند. این ممنوعیت به ویژه برای اکوسیستم اتریوم که همچنان بهترین پلتفرم برای ارزهای دیجیتال و فعالیت های توکن، دیفای، گیمینگ و سایر کاربردهاست، شدیدتر می ‌باشد.