video thumb

فیدلیتی ، سرمایه‌گذاری نهادی در ارزهای دیجیتال را در سراسر اروپا گسترش می‌دهد!

شرکت سرمایه‌ گذاری فیدلیتی (Fidelity Investments)، یکی از بزرگ ترین شرکت ‌های مدیریت دارایی دنیا، در حال ایجاد یک نهاد جدید برای خدمت رسانی به سرمایه گذاران نهادی اروپایی در حوزه دارایی های دیجیتال است.

فیدلیتی اعلام کرد که این واحد تجاری جدید توسط شرکت خدمات دارایی ‌های دیجیتال فیدلیتی (FDAS) افتتاح خواهد شد. FDAS یک شرکت تراست با مسئولیت محدود و زیر مجموعه شرکت اصلی فیدلیتی است که در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شده شد. این شرکت در نیویورک واقع شده است و خدمات حفاظت و نگهداری و اجرای معاملات ارزهای دیجیتال را به سرمایه گذاران نهادی مستقر در ایالات متحده ارائه می دهد.

طبق اطلاعیه رسمی فیدلیتی، این شرکت قرار است تا به سرمایه ‌گذاران اروپایی دارایی‌ های دیجیتال مثل شرکت ‌های پوشش ریسک، خانواده های ثروتمند و واسطه ‌های بازار هم خدماتش را ارائه کند.

فیدلیتی، کریس تایرر  (Chris Tyrer) به عنوان رئیس شعبه اروپایی FDAS منصوب کرده است. تایرر  پیش تر به عنوان یکی از مدیران اجرایی در بانک سرمایه ‌گذاری بارکلیز (Barclays) فعالیت می‌ کرد و رهبری پروژه دارایی دیجیتال آن را بر عهده داشت. وی همچنین ضمن فعالیت طولانی مدت در بازارهای مالی سنتی، مدتی‌ به عنوان رئیس بخش معاملات کالای بانک بارکلیز مشغول به فعالیت بوده است. تایرر  درسمت جدید خود، مسئولیت خدمات مشتریان را در این منطقه بر عهده دارد.

سرمایه‌ گذاری فیدلیتی (Fidelity Investments)
سرمایه‌ گذاری فیـــدلیتی (Fidelity Investments)

این شرکت اخیراً با کسب مجوز در ایالات نیویورک برای ارائه خدمات امانتداری بیت کوین به سازمان‌ها، پیشرفت چشمگیری داشت. مجوز امانتداری بیت کوین در نوامبر ۲۰۱۹ صادر شد و این شرکت اعلام کرد، قصد دارد که تا پایان ۲۰۱۹ خدمت ‌رسانی به مشتریان را آغاز کند.

تام جسوپ (Tom Jessop)، رئیس شرکت دارایی‌ های دیجیتال فیدلیتی عنوان کرد که این شرکت از زمان راه اندازی در سال گذشته تا کنون شاهد علاقه و فعالیت چشمگیری در بین سرمایه‌گذاران نهادی بوده است.

جزوپ در ادامه عنوان کرد که ما همچنین از ادامه سرمایه ‌گذاری در شرکت‌ های زیرساختی بازار و همچنین ورود بنگاه‌ های معاملاتی سنتی به اکوسیستم دارایی‌ های دیجیتال خرسندیم و این مسئله به ما انگیزه می دهد. وی افزود: این اتفاق و دیگر شاخص‌ های بازار، در کنار چشم ‌انداز روشن از سوی مشتریان بریتانیایی و اروپایی، نشان ‌دهنده یک بازار با پتانسیل ‌های رو به رشد است که به ما انگیزه می دهد تا واحدهای تجاری دارایی های دیجیتال را در سراسر جهان گسترش دهیم.