سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

صرفه‌جویی ۴۵۰ میلیارد دلاری با اجرای فناوری بلاک چین در زنجیره‌های‌تامین در غرب اروپا!

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که اجرای فناوری بلاک چین در زنجیره های تامین می تواند حدودا ۴۵۰ میلیارد دلار را برای کسب و کار ها در غرب اروپا صرفه جویی کند.

بر اساس یک بررسی جدید از Cointelegraph Consulting و شرکت بلاک چین سوئیسی Insolar، فناوری بلاک چین می تواند هزینه های زنجیره تامین را بین ۰٫۴ درصد تا ۰٫۸ درصد برای کسب و کار ها کاهش دهد.

گرچه این ممکن است مانند یک شکل کوچک به نظر برسد، حجم بالای بازار این بخش بدان معنی است که این درصدهای کوچک برابر با صدها میلیارد دلار می باشند. علاوه بر این، این گزارش ادعا می کند که این فناوری هزینه های خود را پرداخت می کند. در این گزارش آمده است:

۹۴ درصد از رهبران زنجیره تأمین می گویند که تحول دیجیتال اساساً مدیریت زنجیره تأمین را تغییر می دهد و در انتقال به صنعت ۴٫۰ ، مشاغل صنعتی می توانند انتظار داشته باشند که تا سال ۲۰۳۵ یک رشد ناخالص ۲۵ درصدی داشته باشند.

در مطالعه ای مشترک که توسط سازمان های Cointelegraph Consulting و Insolar صورت گرفت، مشکلی را که شرکت های اقتصادی در مدیریت زنجیره تأمین خود با آن روبرو هستند، مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که ۶۰ درصد از این شرکت ها به فروشندگان زنجیره تامین خود اضافه پرداختی دارند و ۷۰ درصد از این سازمان ها دارای خلا دید بین تامین کننده اصلی و سیستم های مشتری داخلی هستند و این مسئله پیگیری منابع زنجیره تامین را دشوار و یا غیر ممکن می کند.
فناوری فعلی نمی تواند مشکلات زنجیره تأمین را حل کند.

بلاک چین
بلاک چین

بر اساس این بررسی، راه حل های فناوری فعلی مانند برنامه ریزی منابع سازمانی و پایگاه های داده سنتی نمی توانند مشکلات زنجیره های تامین را حل کنند. مطالعات نشان می دهد که تقریبا ۸۰ درصد داده های حاصل از راه حل های امروزی، بی استفاده هستند و از صحت آنها کم شده است. در این میان طرفین به همدیگر اعتماد ندارند و مخفی کاری همواره صورت می گیرد.

بسیاری از افراد فکر می کنند که فناوری بلاک چین در این میان به کلی زیرساخت های آی تی (IT) موجود را از بین می برد، اما در واقع این چنین نیست و بلاک چین به تقویت این زیرساخت ها می پردازد. بسیاری از راه حل های بلاک چینی قابل اعمال به این زیرساخت ها می باشند و کمک بسیاری به بهبود وضعیت موجود می کنند.

پیتر فدچنکوف (Peter Fedchenkov)، بنیان گذار Insolar خاطرنشان می کند که پذیرش بلاک چین لزوماً سیستم های فناوری اطلاعات فعلی را از بین نمی برد و اظهار می دارد که می توان آنرا با زیرساخت های موجود به کار برد. وی به کوین تلگراف گفت:

وقتی مردم در مورد بلاک چین فکر می کنند، یک تصور غلط وجود دارد و آن این است که بلاک چین یک الگوی جدید است که نیاز به تغییر کامل را در امر معامله فراهم می آورد. ما معتقدیم که این فکر اشتباه است و بلاک چین به تقویت این زیرساخت ها می پردازد. بسیاری از راه حل های بلاک چینی قابل اعمال به این زیرساخت ها می باشند و کمک بسیاری به بهبود وضعیت موجود می کنند.

Cointelegraph Consulting در تاریخ ۳ دسامبر راه اندازی شده و هدف آن کمک به پذیرش بلاک چین در بین مشاغل کوچک و متوسط و تطبیق آنها با راه حل های بلاک چین سازمانی است که برای عملیات آنها کاربرد دارد.

بلاک چین مزیتی برای زنجیره های تامین است

فناوری بلاک چین پذیرش گسترده ای در میان زنجیره های تامین کالاهای مختلفی مانند الماس، فلزات کمیاب، غذا و غیره کسب کرده است. طبق گفته شرکت بزرگ خرده فروشی آمریکایی والمارت، فناوری های دفتر کل توزیع شده مانند بلاک چین باعث می شود که تشخیص مشکلات غذایی و دارویی را برای این شرکت آسان تر شود. هفته گذشته، سازمان KPMG یک پلتفرم پیگیری و ردیابی مبتنی بر بلاک چین را در استرالیا، چین و ژاپن راه اندازی کرد.

کوین تلگراف در ماه آگوست گزارش داد که دومین ایالت بزرگ هند در حال آماده کردن یک چارچوب قانونی برای آزمایش بلاک چین در زمینه های مختلفی مانند زنجیره تامین، بازاریابی محصولات کشاورزی، ثبت وسیله نقلیه و مدیریت سند می باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location