video thumb

مدیرعامل celcius:کل اینترنت به یک برنامه کاربردی در بلاک چین تبدیل می‌شود!

بر اساس گزارشات منتشر شده، الکس مشینسکی (Alex Mashinsky)، بنیانگذار و مدیرعامل شبکه سلسیوس با سخنرانی در کنفرانس ELEV8CON در لاس وگاس اظهار داشت که بین شبکه های متمرکز و غیر متمرکز جنگی در جریان است.

ماشینسکی عنوان کرد که “متمرکز کردن اینترنت توسط شرکت هایی مانند فیس بوک و گوگل واقعیتی تحریف شده را ایجاد کرده است که اخبار جعلی و دروغ های آشکار رفتاری همانند حقایق مستند دارند .”

وی در ادامه عنوان کرد که ظهور شبکه های اجتماعی متمرکز منجر به افزایش اخبار جعلی شده و سردرگمی زیادی در مورد حقایق اساسی موضوعات و وقایع ایجاد کرده است.

ماشینسکی همچنین خاطرنشان کرد که اخبار جعلی تمایل به افزایش جذب مخاطب دارند و از این رو برای شرکت هایی مانند فیس بوک و گوگل به سودهای کلان تبدیل می شوند. ماشینسکی همچنین اظهار داشت:

اگر چنین دروغ هایی مخاطبان را درگیر کنند (که در نتیجه بلافاصله به سودهای کلان تبدیل می شوند)، شایستگی ترویج و تبلیغ شدن توسط بهترین الگوریتم های جهان را نیز کسب می کنند، که بطور خستگی ناپذیر از این دروغ ها دلار استخراج می کنند. نیازی به نگرانی در مورد دموکراسی یا حقوق بشر نیست، سود سهام شرکت ها می تواند همه بیماری ها را درمان کند، اگر فقط اعلام کنیم که یک درصد آنچه را که به دست آورده ایم به یک مدرسه یا آسایشگاه معلولان اهدا کرده ایم!

یک راه حل مبتنی بر بلاک چین

ماشینسکی به کوین تلگراف گفت که یک پلتفرم اطلاعاتی مبتنی بر شبکه بلاک چین تنها راه حلی است که قادر به مبارزه با اخبار جعلی است. سیستمی از این دست می تواند هویت کاربران و صحت اطلاعات را تأیید کند و لایه ای به شدت مورد نیاز از شفافیت را به دنیای آنلاین وارد کند.

پروژه ای مانند “EOS Voice” که از فناوری بلاک چین برای ثبت عملیات داخلی شبکه خود استفاده می کند، یکی از اولین برنامه های غیرمتمرکز برای آوردن اعتماد به اینترنت خواهد بود. “EOS Voice” یک پلتفرم رسانه اجتماعی است که توسط شرکت “Block.One” خالق ای او اس رونمایی شد. نسخه بتای “EOS Voice” قرار است در تاریخ ۱۴ فوریه سال ۲۰۲۰ عرضه شود.

بر خلاف شبکه های متمرکز رسانه های اجتماعی که اطلاعات شخصی کاربران را بدون اجازه استخراج می کنند، کلیه عملیات “EOS Voice” در بلاک چین ثبت می شود. علاوه بر این، در حالی که ماشینسکی خاطرنشان می کند که شبکه های اجتماعی به دلیل این واقعیت که هر کسی می تواند هر آنچه را می خواهد ارسال کند در معرض اخبار جعلی هستند، کاربران “EOS Voice” باید هویت خود را تائید کنند. این اقدام، راهی برای کاهش حساب های جعلی و محتوای نادرست فراهم می کند، زیرا هر آنچه که ارسال می شود، برای افراد خاص قابل ردیابی است.

با این حال در حالی که پلتفرم هایی مانند EOS Voice به بازار عرضه می شوند، ماشینسکی خاطرنشان کرد که جذب مخاطب همچنان یک چالش است.
ماشینسکی عنوان کرد: در حال حاضر پلتفرم هایی که برای محافظت از ما و اقدام در جهت منافع ما طراحی شده اند، وجود دارند. ما فقط منتظریم که این جمعیت ۷ میلیارد نفری آنها را کشف کنند. وقتی این اتفاق صورت گیرد، کل اینترنت به یک برنامه در شبکه بلاک چین تبدیل می شود.

اقتصاد بلاک چین

ماشینسکی در هنگام ارائه سخنرانی اصلی خود با عنوان “اقتصاد بلاک چین”، اسلایدی ارائه داد که روی آن نوشته شده بود: “E=MC2” در این اسلاید E به جای Ethereum (اتریوم)، M به جای Members (اعضا)، و C به جای Consensus (اجماع) به کار رفته بود.

ماشینسکی توضیح داد: “اگر می خواهید بلاک چین اتریوم همیشه ارزشمند باشد، به اعضا و اجماع نیاز دارید.”

ماشینسکی سخنرانی خود را با توضیح این نکته خاتمه داد که ما قبلاً از منحنی اعتیاد به بلاک چین عبور کرده ایم، اما هنوز هم نیاز داریم تا از این شکاف عبور کنیم. وی افزود که استیبل کوین ها قدمی بزرگ برای آشنایی مردم با قابلیت های ارزهای دیجیتال است. وی همچنین توصیه کرد که استفاده از شبکه های متمرکز را به طور کامل متوقف کنید. وی در این باره عنوان کرد:

نکته شگفت انگیز این است که اگر این اعتیاد را متوقف کنیم، فیس بوک قدرت خود را از دست می دهد و به همان سرعتی که مردم را درگیر خود کرده ناپدید می شود. این را از کجا می دانم؟ من به ناپدید شدن شرکت های تلفن قدیمی که ماهانه ۷۰۰ دلار برای مردم هزینه داشتند کمک کردم. اکنون این فناوری مجانی است، زیرا انتقال صدا از طریق اینترنت (Voice over IP) به ما اجازه می دهد تا قدرت را پس بگیریم و این باج گیران را پشت سر بگذاریم. این به ما بستگی دارد که تصمیم بگیریم که آینده متمرکزتر یا غیر متمرکز شود.