سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

شبکه لایت کوین دوباره مورد هدف حملات داستینگ قرار گرفته است!

بر اساس گزارشات منتشر شده، به نظر می ‌رسد که شبکه لایت کوین دوباره مورد هدف حملات داستینگ (dusting attacks) قرار گرفته است. به تعداد بسیار زیادی از آدرس‌های مختلف از طریق این حملات مقداری لایت کوین واریز شده که دو مورد از بزرگ ترین آن‌ها در آگوست و نوامبر اتفاق افتاده است و سایر افزایش‌های غیرمعمول نیز در آدرس‌ها و کیف پول ها مشهود بوده است.

حملات داستینگ چندین کیف پول و آدرس را به هم وصل می کند

حملات از این نوع بی ‌خطر به نظر می ‌رسند و در آن مقدار کمی از یک کوین به یک کیف پول مشخص انتقال داده می ‌شود و احتمال دارد اهداف مخربی پشت این حملات باشد. تراکنش ‌های داستینگ کیف پول ‌ها و آدرس ‌های مختلف را به یکدیگر متصل می کند و ممکن است بررسی های مربوط به بلاک چین را مختل کند.

الگویی در نمودار تراکنش‌ های شبکه لایت کوین مشاهده شده که نشان می‌دهد هر هفته تعداد تراکنش‌های آن با افزایش همراه بوده است. البته تعداد تراکنش ‌ها همواره ثابت نیستند و ممکن است به دلیل عواملی چون افزایش قیمت بازار تغییر کنند.

با تحلیل نمودار آدرس‌ های فعال، این الگوی فعالیت واضح ‌تر می ‌شود. در سه ماه گذشته، آدرس ‌ها به صورت ناگهانی در فواصل زمانی خاصی بیشتر شده‌اند. این الگو توسط فرانکلین ریچادز (Franklyn Richards)، از بنیاد لایت کوین عنوان شده است. در برخی روزها، افزایش فعالیت آدرس‌ها الزاماً به معنای افزایش تراکنش‌ ها نیست.

یکی از توضیحات احتمالی این است که برخی‌ فرآیند انتقال کوین‌ها را خودکار می‌کنند. ریچاردز همچنین خاطرنشان کرد که ماینرها در حال تصمیم‌گیری برای محدود کردن تراکنش‌های داست هستند تا حملات داستینگ را متوقف کنند.

لایت کوین با وجود قیمت نسبتا نزولی ای که دارد، یکی از نقدترین کوین هاست. لایت کوین حدود یک سال پس از رسیدن به کف قیمت خود به قیمت ۴۳٫۹۸ دلار و باحجمی معادل ۲٫۷ میلیارد دلار در روز معامله شد.

فعالیت استخراج لایت کوین پس از رویداد هاوینگ کند شده است

لایت کوین با مشکل دیگری نیز مواجه است و آن کاهش فعالیت ماینرها در شبکه است. در حال حاضر هش ریت شبکه لایت کوین نسبت به زمان اوج آن که در ماه ‌های آگوست و جولای اتفاق افتاد، ۷۰ درصد افت کرده است، زیرا ماینرها پس از نصف شدن پاداش استخراج، این کوین را کنار گذاشته ‌اند. بعد از هاوینگ نه تنها قیمت لایت کوین تا دو برابر افزایش پیدا نکرد، بلکه حدود ۶۰ درصد از ارزش خود را نیز از دست داد.

لایت کوین تاکنون در هیچ یک از طرح ‌های اعطای وام در مقیاس بزرگ استفاده نشده است و تاکنون هیچ ‌یک از کسانی که طرح پانزی داشته ‌اند لایت کوین جمع ‌آوری نکرده ‌اند. اما این دارایی به عنوان یکی از کوین‌های رایج مورد استفاده در دارک وب به حساب می آید.

گفتنی است که لایت کوین تاکنون در مقیاس بزرگ از صرافی‌های ارز دیجیتال دزدیده نشده است. با این حال بیشتر عوامل بازار، تعداد تاییدهای مورد نیاز برای انجام تراکنش را بالا برده ‌اند تا از حمله ۵۱ درصدی جلوگیری کنند. بهترین روش برای جلوگیری از حملات داستینگ، نظارت بر کیف پول‌ های شخصی و جلوگیری از خرج کردن کوین به دست آمده از داستینگ در کنار کوین‌های دیگر است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location