video thumb

چینی‌ها به سرمایه‌گذاران هشدار دادند: ارزهای دیجیتال، بلاک چین نیستند!

بر اساس گزارشات منتشر شده، یک شهر بندری در منطقه شاندونگ در شرق چین به نام ویهای (Weihai)، در اطلاعیه‌ای به سرمایه‌ گذاران ارزهای دیجیتال

اطمینان حاصل کنید که واقعا بر روی نوآوری ‌های بلاک چینی سرمایه‌ گذاری می ‌کنید، نه ارزهای دیجیتالی که با نقاب بلاک چین ظاهر شده ‌اند.

طبق بیانیه‌ ای، متولی امور مالی در شهر بندری ویهای (Weihai) عنوان کرد که سرمایه‌ گذاران باید با احتیاط بیشتری عمل کنند، زیرا ایجاد و معامله ارزهای دیجیتال غیرقانونی، در حال افزایش است.

معامله ارزهای دیجیتال و عرضه اولیه سکه (ICO) از سال ۲۰۱۷ در چین غیرقانونی بوده ان، اما فناوری بلاک چین، چندی پیش توسط شی جین پینگ (Xi Jinpin)، رئیس جمهور چین، مورد حمایت قرار گرفت. با این حال، دولت چین ادعا کرد که شرکت های زیادی در قالب استارتاپ‌ های بلاک چینی ظاهر شده ‌اند، صرافی های ارزهای دیجیتال را راه ‌اندازی کرده‌اند و از طریق فروش متمرکز توکن ‌هایشان، سرمایه جمع آوری می کنند. مقامات ویهای در این بیانیه عنوان کردند:

در حالی که کشور در حال ترویج فناوری های بلاک چینی است، مردم دوباره شروع به ایجاد هیجان و زمزمه کردن ارزهای مجازی کرده ‌اند و برخی از عملیات غیرقانونی مرتبط با آن دوباره احیا شده است.

سایر مقامات محلی از جمله اداره پلیس و شعبه ویهای بانک مرکزی و کمیسیون تنظیم مقررات بانکی و بیمه چین، این بیانیه را تایید کرده و قصد دارند تا از ICO های غیرقانونی و صرافی های ارزهای دیجیتال بازرسی کنند. در این بیانیه آمده است:

برخی شرکت‌ ها سرورهایی در خارج از چین راه‌ اندازی کرده‌اند و محصولات خود را در بین سرمایه ‌گذاران چینی در شبکه ‌های اجتماعی چین تبلیغ می‌ کنند. آنها معمولا، تراکنش ‌های خود را از طریق برنامه های پرداخت آنلاین پردازش می ‌کنند، بنابراین امکان بازیابی این وجوه بسیار سخت خواهد بود زیرا این سرمایه ‌های جذب شده در خارج از کشور در گردش هستند.

بر اساس این بیانیه، برخی از صرافی‌ های ارز دیجیتال از تاییدیه‌ های افراد مشهور و محبوب و در عین حال از مفاهیم پیچیده، برای فریب سرمایه ‌گذاران استفاده می ‌کنند. ضمن اینکه با دستکاری قیمت ‌های ارز دیجیتال و قرار دادن حد برداشت برای آن، از آنها سود می برند.

همچنین گفتنی است که براساس این بیانیه، سایر عملیات غیرقانونی شامل جذب سرمایه گذاری شامل طرح های پونزی و وعده بالا رفتن ارزش ارز دیجیتال با اطلاعات نادرست می شود.