video thumb

دستگیری مدیرعامل شرکت MicroBT به اتهام اختلاس!

گزارشات منتشر شده حاکی از آن است که یانگ زئوکسین (Yang Zuoxing)، بنیان گذار و مدیرعامل شرکت MicroBT، تولیدکننده دستگاه های استخراج WhatsMiner، به جرم اختلاس حدود ۱۵۰۰۰ دلاری دستگیر شده است.

این دستگیری که توسط دادستان شنژن اعلام شد و توسط نشریه Caixin نیز گزارش شد، درمیانه نبرد تنگاتنگ میان غول ماینینگ یعنی بیت مین و MicroBT که یک رقیب تازه نفس برای بیت مین است، رخ داد.

دادستان ناحیه شنژن در وب سایت خود اعلام کرد که اخیراً دستگیری مظنونی به نام یانگ * زینگ (بخشی از نان این فرد آورده نشده بود) را به اتهام اختلاس مجازان کرده است و پرونده جنایی این فرد همچنان ادامه دارد.

Caixin در این گزارش با استناد به افراد آشنا با این پرونده گفت: فرد دستگیر شده در واقع بنیانگذار و مدیرعامل MicroBT است که این شرکت تولیدکننده تجهیزات ماینینگ بیت کوین به نام واتس ماینر (WhatsMiner) است که حدود ۴۰ درصد از سهم بازار را در دست دارد. این گزارش حاکی است مبلغ اختلاس ۱۰۰۰۰۰ یوان یا حدود ۱۵۰۰۰ دلار است.

MicroBT امسال سهم قابل توجهی از بازار تجهیزات ماینینگ را به دست آورد، درحالیکه تسلط بیت مین بر این بازار در سال ۲۰۱۹ با روند نزولی مواجه شده است. یانگ در حالی توسط پلیس دستگیر شد که همزمان ژیهان وو، یکی از بنیانگذاران بیت مین، پس از برکناری میکره ژان از سمت خود، دوباره فرمان ریاست شرکت را به دست گرفت.

در حالی که دادستان مشخص نکرد که آیا این اختلاس ادعا مربوط به شرکت خود یانگ یا کارفرمای سابق وی بیت مین است، در این گزارش آمده است که بیت مین پیش از این دادگاه پکن پرونده ای علیه یانگ به اتهام افشای اطلاعات حساس شرکت پرونده ای تشکیل داده بود، اما این پرونده بی نتیجه ماند. گفتنی است که MicroBT و بیت مین از اظهار نظر در مورد این پرونده خودداری کردند.

یانگ یکی از مدیر پیشین بخش طراحی تراشه های استخراج و مدل های انت ماینر S7 و S9 در بیت مین بوده است. شرکت بیت مین از طریق فروش این مدل ها یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ و یک میلیارد دلار در نیمه اول سال ۲۰۱۸ درآمد داشته است.

پس از آن که مذاکرات یانگ با بنیان گذاران بیت مین بر سر سهام این شرکت راه به جایی نبرد،بیت مین را ترک کرد و شرکت MicroBT را تاسیس کرد. در سال ۲۰۱۷ بیت مین یک پرونده حقوقی بر علیه یانگ وMicroBT به اتهام افشا کردن یکی از پتنت های این شرکت، تشکیل داد. اما در اکتبر سال ۲۰۱۸، تیم حقوقی یانگ به رای دادگاه اعتراض کرد و توانست در این پرونده برنده شود.

لازم به ذکر است که MicroBT هفته گذشته جدیدترین محصول WhatsMiner M30 خود را روانه بازار کرد که دارای قدرت محاسباتی با سرعت ۸۸ تراهش در ثانیه است.