video thumb

آمریکا ۴۲۵ میلیارد دلار پول چاپ می‌کند؛ سه برابر کل بازار بیت کوین !

گزارشات منتشرشده حاکی از آن است که بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا تا اواسط ماه آینده حداقل ۴۲۵ میلیارد دلار پول فاقد وجود خارجی را به اقتصاد تزریق خواهد کرد. در بیانیه ای که در چند روز گذشته منتشر شد، فدرال رزرو تایید کرد که عملیات خرید مجدد یا بازپرداخت را در طول سال جدید و در تاریخ‌ های کلیدی افزایش خواهد داد.

چاپ پول معادل ۳ برابر ارزش بازار بیت کوین توسط فدرال رزرو طی چند هفته

فدرال رزرو مدعی است که این زمان از سال، بانک ها به ضمانت های بیشتری نیاز دارند و اقدامات ریپو برای پشتیبانی از عملیات روزانه بانک ها طراحی شده است.
در این بیانیه آمده است: میزهای معاملاتی بازار آزاد در فدرال رزرو نیویورک برنامه معاملاتی قرارداد بازپرداخت یا ریپو را برای یک دوره یک ماه از ۱۳ دسامبر سال ۲۰۱۹ تا ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۰ منتشر کرده است. فدرال رزرو در ادامه تایید کرده است:

مطابق با آخرین دستورالعمل FOMC، میز معاملاتی عملیات ریپو را به گونه ‌ای انجام خواهند داد که از عرضه کافی ذخایر و کاهش ریسک ناشی از فشار بازار مالی در اواخر سال که می‌تواند تاثیر منفی بر اجرای این سیاست بگذارد، اطمینان حاصل شود.

مبلغ پیشنهادی رپو در تاریخ ۳۱ دسامبر و ۲ ژانویه معادل ۱۵۰ میلیارد دلار خواهد بود. گفتنی است که تا تاریخ ۱۴ ژانویه، حداقل مقدار مورد انتظار فدرال رزرو ۴۲۵ میلیارد دلار است.

همه چیز خوب است

اگرچه این کار رایج است اما مستلزم ایجاد نقدینگی گسترده‌ای بر پایه پشتوانه صفر است. این کار اساساً چاپ پول است، بدون اینکه پولی چاپ شود!

منتقدان، به ویژه در محافل بیت کوین، مدت‌هاست این سیاست را به عنوان نمونه ای از عدم موفقیت بانک‌های مرکزی در مدیریت اقتصاد عنوان می ‌کنند. این بحث، ایده اصلی کتاب مشهور سیف الدین اموس (Seifedean Ammous) به اسم استاندارد بیت کوین را شکل می‌ دهد که در آن استدلال می ‌شود، سقوط ملت‌ ها و امپراطوری ‌ها ناشی از سقوط ارزهایی است که نمی‌توانستند بدون دستکاری فعالیت داشته باشند.

یکی از طرفداران بیت کوین به اسم Rhythm در توییتر خاطرنشان کرد که ۴۲۵ میلیارد دلار بیش از ۳ برابر کل ارزش بازار بیت کوین است. وی با کنایه گفت: همه چیز خوب است

همانطور که کوین تلگراف پیش از این گزارش داده بود ، بدهی ملی ایالات متحده در ماه نوامبر به ۲۳ تریلیون دلار رسید که این رقم معادل حدود ۱۲ میلیون دلار برای هر بیت کوین است.. براساس آمار ساعت نظارت و ثبت بدهی ملی آمریکا این عدد در حال حاضر به ۲۳٫۱۲ تریلیون دلار رسیده است.