سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

استخر استخراج بیت کوین

استخرهای استخراج ارز دیجیتال

برای ورود به عرصه ماینینگ، علاوه بر اقداماتی چون انتخاب ارز دیجیتال مناسب و تهیه تجهیزات سخت افزاری، انتخاب یک استخر استخراج مناسب نیز از آن دست اقداماتی است که اهمیت ویژه‌ای دارد و باید مورد توجه قرار گیرد. استخرهای استخراج یک مکان مجازی است که ماینرها در آن جمع شده و قدرت سخت افزاری خود را با یکدیگر تجمیع کرده و همه برای استخراج یک بلاک تلاش می کنند.  سپس این قدرت سخت افزاری تجمیع شده را برای استخراج ارز دیجیتال، طراحی و تنظیم می کنند و به این ترتیب شانس بیشتری را برای استخراج و بدست آوردن سود بیشتر، در اختیار می گیرند. در این روش، هر ماینر یا استخراج‌ کننده بر اساس توان پردازشی خود سود می‌ برد. استخر استخراج به ماینر ها این امکان را می‌دهد تا منابع محاسباتی و قدرت پردازشی خود برای استخراج ارزهای دیجیتال را با دیگر ماینر ها به اشتراک بگذارند و شانس خود را برای دریافت پاداش بالا ببرند.

سختی استخراج بیت کوین

هر چه تعداد ماینرها و قدرت پردازش سخت افزارها افزایش یابد، حل معادلات پیچیده ریاضی برای ایجاد یک بلاک دشوارتر خواهد شد. چنین قابلیتی سختی استخراج  نامیده می‌شود و به منظور تنظیم جریان تولید بیت کوین در سیستم تعبیه شده است. افزایش روزافزون محبوبیت بیت کوین سبب شده تا سختی شبکه این ارز دیجیتال به شدت افزایش یابد و در نتیجه کار انفرادی را برای ماینرها دشوار کند و باعث شود که ماینینگ شخصی عملا ناکارآمد و منسوخ شود. حتی فارم‌های استخراج بزرگ با صدها دستگاه هم برای استخراج بیت کوین به استخرهای استخراج می‌پیوندند.

استخراج بیت کوین
استخر بیت کوین

لزوم پیوستن به استخر استخراج بیت کوین

با افزایش سختی شبکه و وجود هزینه‌ های اولیه و جاری برای استخراج بیت کوین، اگر بدون پیوستن به استخری اقدام به استخراج بیت کوین کنید، نه تنها سودی عاید شما نخواهد شد بلکه ضرر خواهید کرد. می‌توان این‌طور گفت که ماینرهای سراسر دنیا قدرت پردازش سخت افزارهای خود را در اختیار استخر استخراج قرار می‌دهند و استخر استخراج به نمایندگی از همه ماینرها در پیدا کردن معادله بلاک‌ها به رقابت با دیگر استخرها می‌پردازد. با وجود استخرهای استخراج، ماینرها قادر خواهند بود تا با روی هم آوردن توان پردازشی، هش‌های بیشتری تولید کنند. پس از آن پاداش استخراج، بین اعضای استخر متناسب با توان هشی که در دستگاه آن در اختیار استخر قرار داد، تقسیم خواهد شد. برای خرید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال با سایت معتبر ارزجو همراه باشید.

بیت کوین استخرهای استخراج زیادی دارد که از نظر ابعاد و روش پرداخت متفاوتند:

انتخاب استخر استخراج بیت کوین

از آنجا که بیت کوین اولین کریپتو کارنسی محسوب می شود و علاوه بر همه این موارد ارزش بالایی نیز دارد، لذا تعداد استخرهای استخراج آن نیز بسیار زیاد است و از این رو برای انتخاب استخر مناسب، لازم است که تعدادی فاکتور را در نظر بگیرید. مهمترین این فاکتورها عبارتند از:

  1. میزان قدرت هش استخر
  2. درصدی که از استخراج کل بیت کوین سهم دارد
  3. میزان هزینه عضویت در استخر و کارمزد استخراج
  4. سادگی قوانین عضویت در استخر

بهترین استخر های استخراج بیت کوین

  1. استخرBTC.com بزرگ ترین و قدرتمندترین استخر استخراج بیت کوین است. این استخر استخراج علاوه بر اینکه یک استخر است، دارای کیف پول اختصاصی و جستجوگر بلاکچین نیز هست و همین موارد باعث شده تا محبوبیت آن بسیار زیاد باشد. این استخر، سیستم پرداخت درونی خود را نیز دارد که با نام FPPS شناخته می شود.
  2. استخر Antpool دومین استخر استخراج بزرگی است که بیش از ۱۴ درصد سهم از استخراج کل بیت کوین های دنیا را در اختیار دارد. این استخر استخراج نیز همچون استخر com در کشور چین واقع شده است و در مارس ۲۰۱۴ توانسته اولین بلاک بیت کوین خود را استخراج کند. یکی از تفاوت هایی که Antpool نسبت به سایر استخرها دارد، این است که کارمزدی برای عضویت از کاربران دریافت نمی کند! در مقابل برای تامین هزینه های خودش، ۱ الی ۲ بیت کوین را از هر بلاک استخراج شده، برای خود بر می دارد. پاداش استخراج هر بلاک، در حال حاضر ۱۲٫۵ بیت کوین می باشد که آنت پول تنها ۱۰٫۵ یا ۱۱ بیت کوین را با استخراج کنندگان به اشتراک می گذارد.
استخراج بیت کوین
خرید بیت کوین
  1. F2Pool یک استخر چند منظوره است. این استخر نیز یک استخر چینی است که در آن می توان علاوه بر استخراج بیت کوین، به استخراج ارزهای دیگری همچون لایت کوین و اتریوم نیز پرداخت. این استخر استخراج بیت کوین در حال حاضر حدود ۱۱ درصد از سهم کل بلاک های استخراج شده در شبکه بلاکچین بیت کوین را در اختیار دارد و به عنوان سومین استخر استخراج بزرگ شناخته می شود. کار با این استخر بسیار ساده است و شما به راحتی می توانید در آن عضو شوید. تنها نکته منفی در عضویت در این استخر، هزینه نسبتا بالای کارمزد استخراج است که حدود ۲٫۵ درصد پیش بینی شده است.
  2. Slush Pool یک استخر استخراج از کشور چک است که برای کسانی که به تازگی عملیات استخراج بیت کوین را آغاز کرده اند، می تواند گزینه مناسبی به حساب آید. اسلاش پول در حقیقت بزرگ ترین استخر استخراج بیت کوین غیر چینی است که توانسته بیش از ۱۰ درصد از سهم استخراج کل شبکه را به خود اختصاص دهد.
  3. ViaBTC نیز یک استخر استخراج چینی است که توانسته بیش از ۸ درصد از کل سهم استخراج بیت کوین را از آن خود کند. این استخر استخراج از سه متد پرداخت متفاوت استفاده می کند که هر کدام از این متدها، هزینه کارمزد متفاوتی را شامل می شود. شما در این استخر علاوه بر بیت کوین، می توانید به استخراج ارزهای دیگری همچون بیت کوین کش و لایت کوین نیز بپردازید و هزینه عضویت ۲ درصد را پرداخت کنید.
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location