سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

CoinMonks: رتبه‌بندی ارزهای دیجیتال براساس سرمایه‌ در حال گردش باعث گمراهی کاربران می‌شود!

رتبه بندی کوین ها با توجه به تعداد نودها ممکن است بینش بیشتری در مورد ارزش و پتانسیل یک دارایی دیجیتال ارائه دهد. CoinMonks استدلال می کنند که رتبه ‌بندی ارزهای دیجیتال براساس سرمایه‌ در حال گردش باعث گمراهی کاربران خواهد شد.

در جدید‌ترین پستی که توسط پلتفرم CoinMonks منتشر شده است، به بررسی شبکه‌ های ارزهای دیجیتال مختلف و تعداد نودهای فعال آن‌ها پرداخته شده است. دو ارزدیجیتال برتری که به آن‌ها پرداخته شده، بیت کوین با ۹٫۳۰۰ نود فعال و اتریوم با بیش از ۷٫۵۰۰ نود فعال هستند.

لیست دارایی های نام برده شده در مقایسه با میزان سرمایه تصویری کاملاً متفاوت را نشان می دهد. به غیر از کوین های برتر موجود در بازار، پروژه ها‌ی ارز دیجیتال قابل استخراج متعددی وجود دارند که تعداد نودهای فعال آن‌ها بسیار زیاد است. این دارایی‌ های دیجیتال نسبتا کوچک به شدت از آن‌ها حمایت کرده و باعث شده‌ اند که این پروژه‌ ها بیشتر بر روی شبکه ‌های توزیع شده تکیه کنند.

سایر کوین ها نیز براساس پروتکل خود توانسته ‌اند تعداد زیادی شرکت‌ کننده را به سمت خود جلب کنند، به عنوان مثال می‌ توان به ترون (TRON) اشاره کرد که علاوه بر نمایندگان عالی رتبه(Super Representatives) بیش از ۹۳۳ نود فعال دارد. سایر کوین ها و توکن‌ ها مانند دش (DASH) نیز به واسطه ترکیب فرآیند استخراج و پاداش‌ دهی توانسته‌ اند در این لیست حضور داشته باشند.

در مورد سایر کوین های برتر بازار نیز اطلاعات مشخصی در مورد نود آنها وجود ندارد. به عنوان نمونه، اخیرا اطلاعاتی منتشر شده که نشان می ‌دهد شبکه‌ی اتریوم کلاسیک (ETC) تنها ۶ نود فعال دارد، عددی که شدیدا ناکافی و غیرقابل قبول می‌ باشد. محققان نتوانستند تعداد جدیدی از آنها را کشف کنند. همین امر در مورد دارایی ‌های برتر دیگری مانند مونرو و کاردانو نیز صدق می‌ کند.

گزارشات نشان می دهد که خطر حمله به این شبکه‌ ها وجود دارد

گزارشات غیر قابل قبول بر روی رتبه بندی برخی از پروژه ها نیز تاثیرگذار بوده است و اعتبار برخی از پروژه ها را از بین برده است. یکی دیگر از مشکلاتی که در رابطه با این موضوع وجود دارد این است که تعداد نودهای اعلام شده همیشه ثابت نبوده و نمی‌تواند منعکس کننده‌ی توزیع جغرافیایی آن‌ها باشد، زیرا برخی از این گره‌ها با استفاده از توان محاسباتی خریداری شده و یا به اصطلاح کرایه‌ ای در حال فعالیت هستند. سایر شبکه ها نودهایی که بر روی دستگاه‌ های الکترونیکی مصرف‌ کنندگان در حال فعالیت هستند را به اجرا در می آورند و به منابع کمتری نیاز دارند.

رتبه ‌بندی پروژه‌ ها توسط فعالان بازار نیز باعث حذف شدن اکثر توکن‌ ها می ‌شود، زیرا این پروژه‌ها برای توزیع به سایر شبکه ‌های فعال متکی هستند. به عنوان مثال توکن ‌های ERC-20 نسبتا ایمن هستند، زیرا تراکنش‌ های آن‌ها از طریق نودهای شبکه‌ اتریوم انجام می شود.

تعداد ناگافی شرکت ‌کنندگان یک شبکه باعث ایجاد مشکلاتی همچون جعل هویت یا حملات سایبیل (Sybill Attacks) می‌ شود. از طرف دیگر مشکلات مربوط به اوپراتورها وجود دارد، که ممکن است دست از کار کشیده و یا با مشکل کمبود منابع روبرو شوند. سانسور و فایروال‌ های اینترنت نیز ممکن است فعالیت گره‌ها را متوقف کند.

در این مقاله با وجود تعداد شرکت ‌کنندگان در یک پروژه‌ی رمزنگاری، نگهداری و حفظ تمام تاریخچه‌ی بلاک ‌چین نیز مورد بررسی قرار گرفته است. به عنوان مثال در رابطه با بیت کوین هنوز هم می‌ توان تاریخچه و وضعیت تمام دفترکل را با حجم ۲۶۰ گیگابایت دانلود کرد، اما در حال حاضر، برای پروژه‌ی بزرگی همچون اتریوم، فقط یک نود برای نگهداری تمام تاریخچه اختصاص داده شده است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location