سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

دو سوم صرافی‌های ارزهای دیجیتال فاقد سیاست‌های قوی در زمینه KYC هستند!

براساس تحقیقات جدید ، بخش عمده ای از صرافی های ارزهای دیجیتال در معرض نافرمانی از راهنمای کارگروه ویژه اقدامات مالی (FATF) تحت عنوان (Travel Rule) هستند که در ماه ژوئیه اعلام شد.

CipherTrace ارائه دهنده راه حل های انطباق بلاک چین، در گزارش قوانین ضد پولشویی (AML) خود در سه ماهه اول سال جاری که چندین روز گذشته منتشر شد، عنوان کرده است که حدود یک سوم از ۱۲۰ صرافی برتر ارزهای دیجیتال در زمینه فرآیند شناسایی هویت مشتری (KYC) ضعیف عمل می کنند، این در حالی است که دو سوم آنها فاقد سیاست های قوی در زمینه KYC هستند.

راهنمای FATF که کم و بیش برای ۳۹ کشور عضو و حوزه های قضایی آن جهت تصویب در مقررات ضروری است، تصریح می کند که صرافی ها یا ارائه دهندگان دارایی های مجازی (VASPS) باید در هنگام انجام معاملاتی به ارزش ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر اطلاعاتی را فراهم، ذخیره و در اختیار کاربران خود قرار دهند. این امر یک مسیر کاغذی دیجیتالی را به منظور جلوگیری از جرایم مالی مانند پولشویی یا تأمین مالی تروریسم ارائه می دهد.

CipherTrace در این باره عنوان می کند، اکنون فقط ۷ ماه فرصت باقی است که اعضا برای تنظیم قوانین بر اساس این راهنما اقدام کنند و VASP ها راه حل هایی را ارائه دهند تا طبق قوانین پیش بروند. با این حال ، این گفته می شود که حدود ۶۵ درصد از صرافی ها هنوز قادر به کنترل اولیه فرآیند شناسایی هویت مشتری نیستند، چه برسد به به همراهی با صندوق جدید”Travel Rule” .

محققان این شرکت دریافتند که آنها می توانند ۰٫۲۵ بیت کوین روزانه را با ۳۵ درصد از صرافی های مورد بررسی که دارای فرآیند شناسایی هویت مشتری ضعیف بوده یا از فرآیند شناسایی هویت مشتری برخوردار نیستند، معامله کنند که در این گزارش به عنوان حمایت AML “ضعیف توصیف شده است. همچنین CipherTrace دریافت که ۴۱درصد از مراحل تأیید شناسه با اشکالاتی همراه می باشد، در حالی که فقط ۳۵ درصداز صرافی ها از فرآیند KYC قوی برخوردار بودند که با چندین سطح تأیید همراه بود که عبارت بودند از: نیاز به اثبات آدرس و ویدیو یا تماس تلفنی برای تائید.

CipherTrace در ادامه عنوان کرد که Travel Rule برای کوین های به اصطلاح حریم خصوصی، یعنی ارزهای دیجیتالی که که دارای ویژگی هایی هستند که می توانند داده های معامله گر را با مشکل روبرو کنند، مشکل ساز هستند. چنین ویژگی هایی این ارزهای دیجیتال را با راهنمایی FATF مغایر می داند و باعث می شود صرافی ها نتوانند از Travel Rule تبعیت کنند.

در حال حاضر، برخی از صرافی ها این کوین ها، از جمله زی کش، مونرو و دش را حذف کرده اند که این امر نشان دهنده‌ی پیروی قانون گذاران ملی برای همسویی با مقررات FATF می باشد.

با این حال، این گزارش عنوان می کند، محققان دریافتند که ۳۲ درصد از صرافی هایی که فرآیندهای شناسایی هویت مشتری ضعیف تری دارند، همچنان سکه های حریم خصوصی را در پلتفرم خود لیست می کنند. هرچند این شرکت اظهار داشت:

اگرچه این گزارش نگرانی هایی را در خصوص کوین های حریم خصوصی نشان می دهد که هیچ استراتژی انطباقی ای ندارند، اما CipherTrace تأیید می کند که گزارش های اخیر در مورد حذف کوین های حریم خصوصی بسیار اغراق شده است. در حقیقت ، بسیاری از توسعه دهندگان برتر کوین های حریم خصوصی بیانیه هایی را در مورد چگونگی تطابق با (Travel Rule) منتشر کرده اند.

گفتنی است که تعلیق برنامه ریزی شده صرافی کره ای اوکی اکس (OKEx) برای پشتیبانی از معاملات زی کش و دش توسط در ماه اکتبر تا حدودی به لطف تلاش های شرکت الکترونیک کوین (Electric Coin)، یکی از توسعه دهنده های زی کش برای مقابله با ترس صرافی ها مورد بازبینی قرار گرفت.

جاش سوییهارت (Josh Swihart)، مدیر بازاریابی و توسعه تجارت شرکت Electric Coin در آن زمان عنوان کرد که زی کش با تمام توصیه های FATF از جمله travel rule کاملاً سازگار می باشد.

لازم به ذکر است که CipherTrace و همچنین سایر شرکت های تحلیلی بلاک چین، راه حل های پرداختی را ارائه می دهند که گفته می شود برای کمک به صرافی ها جهت پیروی از راهنمای FATF می باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location