سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

جابجایی ۹۳ درصد از کل لایت کوین‌های در گردش در طول یک روز!

لیست عناوین این مطلب

طبق گزارش یکی از منابع نظارتی ارزهای دیجیتال مشهور، به نام کوین مارکت کپ (CoinMarketCap)، روز گذشته، ۹۳ درصد از کل لایت کوین های در گردش، جابجا شده اند. همانطور که یکی از تحلیلگران برجسته این حوزه عنوان کرده است، مسئله پولشویی از کنترل خارج شده و بدون شک مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجم پولشویی در CoinMarketCap

ماتی گرین اسپن (Mati Greenspan)، یکی از برجسته ترین و مشهو ترین تحلیلگران حوزه ارز دیجیتال، خاطرنشان کرد که نمایش حجم پول شویی در کوین مارکت کپ، کمی از کنترل خارج شده است.

در واقع، با نگاه کردن به اعداد و ارقام مسئله ناامید کننده می شوند. علاوه بر این، با کمی عمق تر شدن در موضوع متوجه می شویم که حجم زیادی از معاملات لایت کوین توسط صرافی های نسبتاً بی نام و نشان صورت می گیرد.

این امر باعث می شود که ایده پولشویی بیش از پیش قابل قبول تر شود. پولشویی به فرآیندی اطلاق می شود که شخصی برای ایجاد اطلاعات نادرست در بازار، همزمان به خرید و فروش دارایی ها اقدام کند. همانطور که اخیرا گزارش شده است، یک بررسی جدید ادعا می کند که ۵۰ درصد از کل بیت کوین ها، تحت پولشویی قرار دارند.

نمونه های زیادی وجود دارد که می تواند از این ادعا مبنی بر اینکه حجم زیادی از معاملات بازار بر اساس پولشویی انجام می شود را مورد تأیید قرار دهد. این مسئله تنها به ارزهای دیجیتالی که گرین اسپن به آنها اشاره کرده بود، محدود نمی شود. به عنوان مثال، ارز دیجیتال استاتوس (Status) یکی دیگر از ارزهای دیجیتال است که مشکل دار بنظر می رسد. این ارز با داشتن ارزش بازاری در حدود ۳۷ میلیون دلار، طی چندین ساعت گذشته، حجم معاملاتی به ارزش ۱۸۳ میلیون دلار داشته است.

مورد جالب توجه دیگر به ماه نوامبر برمی گردد، زمانی که CoinMarketCap باردیگر با نمایش حجم پول شویی زیر فشار قرار گرفته بود. این وب سایت قرار بود معیار جدیدی از نقدینگی را ارائه دهد که به این موضوعات می پردازد. با این حال هنوز هم به طور واضح امکان توسعه وجود دارد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location