video thumb

حمایت بانک مرکزی روسیه از ممنوعیت ارزهای دیجیتال!

گزارش ها حاکی از آن است که بانک روسیه از ممنوعیت احتمالی پرداخت های ارزهای دیجیتال حمایت کرده است. بانک مرکزی در پاسخ به سوال خبرگزاری دولتی RIA در این باره عنوان کرد که ارزهای دیجیتال خصوصی نمی‌ توانند با پول فیات برابری کنند و به عنوان پول رایج قانونی مورد استفاده قرار گیرند.

مقامات بانکی نی زدر خصوص این مسئله عنوان کردند که اگر تصمیم گرفته شود که ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله ای برای پرداخت به صورت قانونی ممنوع کنند، ما نیز از این مسئله حمایت می کنیم.

بر اساس گزارش‌ها، وضع قوانینی برای ارزهای دیجیتال که استخراج و خرید و فروش توکن ها را شامل می ‌شود باید تا پایان تابستان گذشته توسط مجمع دومای روسیه، صورت می گرفت، اما این امر با تاخیر روبرو بوده است. خبرگزاری RIA در این باره عنوان می کند که دو مورد از سه لایحه‌ای که قرار بود در سال ۲۰۱۸ مورد بررسی قرار گیرد، تصویب شده است، که یکی از آنها در مورد حق و حقوق مربوط به ارزهای دیجیتال و دیگری در رابطه با جذب سرمایه در این حوزه است.

بانک روسیه در خصوص حمایت خود از ممنوعیت احتمالی ارزهای دیجیتال عنوان کرد:

ما همچنان اعتقاد داریم که ارزهای دیجیتال خطرات قابل توجهی را از جمله در زمینه پولشویی، درآمدهای ناشی از جرایم مختلف، تأمین مالی تروریسم و همچنین ریسک‌ موجود در انجام معاملات ارزی به دلیل نوسانات شدیدی که نرخ ارزها با آن روبرو هستند، با خود به همراه می آورند.

اخیرا، الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رئیس بانک روسیه اظهار داشت که این بانک پس از تحقیقاتی که انجام داده هیچ دلیل محکمی برای راه‌اندازی ارز دیجیتال ملی نمی بیند که بتواند خطرات احتمالی این حوزه را برطرف کند.

بر اساس گزراش RIA، نابیولینا همچنین در مورد خطرات سرمایه ‌گذاری در ارزهای دیجیتال هشدار داده و آن را با قمار کردن در یک کازینو مقایسه کرده است. او در ماه اکتبر اعلام کرد: یک بینش جهانی وجود دارد که پنیر مجانی فقط در تله موش پیدا می ‌شود! یعنی پولی که به راحتی بدست می آید، به همان راحتی هم از دست می ‌رود.