سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

به‌کارگیری فناوری بلاک چین در بخش مراقبت‌های بهداشتی افغانستان!

لیست عناوین این مطلب

وزارت بهداشت افغانستان با شرکت بلاک‌ چینی FantomOperations تفاهم نامه ای را به منظو ادغام فناوری مبتنی بر بلاک چین در بخش مراقبت‌های بهداشتی این کشور، امضا کرده است.

براساس گزارشات مربوط به این رویداد، در این تفاهم نامه عنوان شده که برای شناسایی داروهای تقلبی، ایجاد پرونده پزشکی در بیمارستان‌ها و دیجیتالی کردن پرونده‌ی بیماران از فناوری بلاک‌چین استفاده خواهد شد. فیروزالدین فیروز (Ferozuddin Feroz)، وزیر بهداشت افغانستان در رابطه با این ابتکار اظهار داشت:

وزارت بهداشت عمومی متعهد به نهادینه کردن دولت الکترونیک در بخش بهداشتی است، و فناوری بلاک ‌چین به این وزارتخانه کمک خواهد کرد تا در امور مربوطه افزایش شفافیت، شتاب و اثربخشی به وجود آید.

طبق گزارشات دیگری که در ماه آوریل توسط دفتر پشتیبانی پناهندگان اروپا منتشر شده، هم دولت و هم مردم کشور افغانستان نسبت به میزان داروهای تقلبی موجود در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند، چرا که بسیاری از شهروندان به دلیل ارزان بودن و در دسترس بودن این داروهای تقلبی، از اینگونه داروها برای مشکلات بهداشتی خود استفاده می‌کنند.

در این گزارش آمده است: “اتحادیه واردکنندگان دارو اعلام کرده که حداقل ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی و دارویی به طور غیرقانونی وارد بازار افغانستان می شوند و بسیاری از محصولات دارویی کیفیت بسیار پایینی دارد.”

ابتکارات بلاک ‌چینی افغانستان

سازمان ملل در تابستان سال جاری اعلام کرد که به منظور توسعه‌ی پایدار شهری در افغانستان کار بر روی راه‌ حل ‌های بلاک ‌چینی را آغاز کرده است. این سازمان به عنوان بخشی از پروژه‌ی ابتکاری “شهر برای همه” و در زمینه‌ی ثبت سوابق زمین ‌ها و همچنین افزایش شفافیت خدمات مربوطه در حال توسعه‌ی راه‌ حل‌های بلاک‌ چینی است.

سازمان ملل پیش‌بینی می ‌کند که جمعیت کشور افغانستان طی ۱۵ سال آینده عمدتا شهرنشین شوند. سه اولویت بیان شده درباره این مسئله عبارتند از: مدیریت موثر زمین ‌ها، برنامه ریزی استراتژیک شهری و بهبود منابع مالی شهرداری.

همچنین لازم به ذکر است که در ماه آوریل، خلیل صدیق (Khalil Sediq)، رئیس بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد که این موسسه‌ در نظر دارد برای جمع‌آوری ۵٫۸ میلیارد دلار سرمایه، اوراق قرضه‌ی رمزارزی دولتی صادر کند. صدیق در صحبت‌های خود علاوه بر بیت کوین (BTC) به قرارداد‌های آتی مبتنی بر فلزات نیز اشاره کرد و خاطرنشان نمود که ذخایر معدنی این کشور بالغ بر ۳ تریلیون دلار است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location