video thumb

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام باید شواهد و مدارک خود را در خصوص پرونده SEC به دادگاه ارائه دهد!

بر اساس گزارشات منتشر شده، قاضی دستور داده تا پاول دورف (Pavel Durov)، مدیرعامل تلگرام به همراه دو کارمند دیگر باید شواهد و مدارک خود را به دادگاه ارائه دهند.

بر اساس سندی که توسط قاضی پی کوین کستل (P. Kevin Castel) از دادگاه ناحیه‌ی جنوبی نیویورک به امضا رسیده است، دورف باید در تاریخ ۷ یا ۸ ژانویه سال ۲۰۲۰ در مکانی که توسط طرفین مورد توافق قرار می‌گیرد، مدارک و دفاعیات خود را ارائه دهد که کمی قبل تر از این تاریخ، تلگرام برنامه ریزی کرده تا اعضای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را به دادگاه بکشاند تا در مورد وضعیت قانونی توکن گرام بحث شود، چرا که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده توکن گرام را به عنوان یک اوراق بهادرا ثبت نشده در نظر گرفته است.

دادگاه همچنین دستور داده است که ایلیا پرکوپسکی (Ilya Perekopsky)، معاون رئیس شرکت تلگرام که در زمان پیش‌فروش ۱٫۷ میلیارد دلاری توکن ‌های گرام در سال گذشته مسئولیت ارتباط با سرمایه ‌گذاران را بر عهده داشته است، در روز ۱۶ دسامبر در لندن مورد پرس و جو قرار گیرد.
یکی از سرمایه‌ گذاران در این باره عنوان کرده است که شیام پارخ(Shyam Parekh)، کارمند شرکت تلگرام که نام وی در نامه ‌ها‌ی شرکت تلگرام خطاب به سرمایه ‌گذاران (Letters To Investors) عنوان شده است، سومین فردی است که مورد پرسش قرار خواهد گرفت. جلسه‌ی پرسش و پاسخ وی نیز در تاریخ ۱۰ دسامبر در لندن برگزار خواهد شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادر ایالات متحده در ماه اکتبراز تلگرام شکایت کرد و خواستار توقف راه‌اندازی شبکه‌ی بلاک چین این شرکت(TON) و توزیع توکن‌های گرام در میان سرمایه ‌گذاران شد. این نهاد قانون ‌گذاری عنوان کرد که با توزیع اوراق بهادار ثبت نشده در بازار متحده‌ی آمریکا موجب فروش غیر قانونی آن‌ها شده و آنها را در دسترس سرمایه گذاران خرد قرار می دهد.

اما، شرکت تلگرام با کمیسیون بورس و اوراق بهادر ایالات متحده مخالفت کرد و استدلال کرد که فروش توکن ‌ها را تحت شرایط قانونی درست نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به ثبت رسانده است. همچنین اعلام کرده است: زمانی که توکن‌ های گرام منتشر شوند، صرفا به عنوان یک «ارز یا کالا» در نظر گرفته می‌شوند نه یک اوراق بهادار. این شرکت اخیراً از دادگاه خواسته است تا تمامی ادعاهای مطرح شده از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار را رد کند.

با این حال، این شرکت موافقت کرد که اجرای این پروژه را که پیش از این برای پایان اکتبر در نظر گرفته شده بود تا ماه آوریل ، ۲۰۲۰ به تعویق اندازد تا پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادر ایالات متحده به سرانجام برسد. سرمایه گذاران TON نیز با تأخیر موافقت کردند و از پیشنهاد بازپرداخت جزئی سرمایه خود خودداری کردند.

این پروژه همچنان در حال توسعه می باشد، اگرچه کد مربوط به نودهای بلاک چین TON در اوایل ماه سپتامبر منتشر شده اند و به سرمایه گذاران دستور داده شده تا کلیدهای عمومی خود را تولید کرده و آنها را به منظور توزیع توکن گرام به این شرکت ارسال کنند. این تیم همچنین یک برنامه کیف پول مختص کامپیوتر برای گرام منتشر کرده است که در شبکه تست خود نیز به اجرا درآورده است.

چندین صرافی قبلاً آمادگی خود را برای لیست کردن گرام اعلام کرده اند که از جمله آنها صرافی کوین بیس می باشد. با توجه به پرونده های موجود در دادگاه، یکی از بزرگ ترین متولیان نگهداری گرام یعنی Gram Vault، نیز اسناد و مدارکی را برای لیست کردن توکن در صرافی پولونیکس (Poloniex) ارائه داده است.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس نیز اخیرا عنوان کرده که، وی بر این باور است که پروژه هایی مانند لیبرا و TON نمی توانند با اقدامات قانون گذاری متوقف شوند.

همچنین، گفتنی است که جلساتب عدی دادگاه نیویورک در خصوص این پرونده برای ۱۸ تا ۱۹ فوریه ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است.