video thumb

ماینرها، بیت کوین را زودتر از برنامه استخراج می‌کنند!

در سال ۲۰۱۹ استخراج کنندگان در حال بروزرسانی دستگاه های اسیک خود برای استفاده از آخرین پاداش های بلاک بیت کوین قبل از رویداد نصف شدن پاداش استخراج سال ۲۰۲۰ بودند. فعالیت استخراج بسیار بالا همچنین به معنای آن است که در برخی دوره های زمانی، ایجاد بلاک های شبکه کمتر از ۱۰ دقیقه از هم فاصله داشتند.

بلاک های بیت کوین جلوتر از برنامه تولید شده اند

در سال ۲۰۱۹ شبکه بیت کوین ۱۸ میلیون امین بیت کوین را کمی جلوتر از برنامه استخراج کند. بر اساس تحقیقات تراست نودز (TrustNodes)، استخراج کنندگان به جای استخراج برنامه ریزی شده روزانه ۱۴۴ بلاک، ۱۴۷ بلاک در روز استخراج کردند.

این بدان معنا است که استخراج کنندگان روزانه حدود ۵۰ بیت کوین بیشتر استخراج کرده اند. بر اساس آمار کوین دنس، بیشتر این اضافه پاداش توسط چهار استخر بزرگ استخراج انجام شده است.

سرعت شبکه بیت کوین نسبت به بسیاری از ارزها چندان سریع نیست و سختی این شبکه بر اساس تقاضا محاسبه می شود. در عوض، سختی شبکه بیت کوین برای استخراج آن هر دو هفته یکبار محاسبه می شود. استخراج کنندگان همچنین موفق به مدیریت و تغییر میزان بازده خود شدند، به طوری که در برخی از دوره های زمانی باعث شدند تا این سختی استخراج کاهش یابد.

بلافاصله پس از مساعد شدن سختی استخراج، استخراج کنندگان فعالیت خود را تقویت کردند و با تولید بیش از ۱۱۰ کوینتلیون هش در ثانیه یک سری رکورد جدید ثبت کردند. فرآیند استخراج تاکنون زیاد تحت تاثیر نوسانات قیمت بیت کوین قرار نگرفته و اوج فعالیت در روزهایی رخ داد که قیمت بیت کوین در بازار کاهش یافته بود.

بیت کوین تنها کوینی نیست که بیشتر از میزان برنامه ریزی شده استخراج می شود. با توجه به این که سختی هنوز بالا است، بلاک چین بیت کوین و سختی آن واقعا فراموش نشدنی هستند. به این ترتیب استخرهای استخراج واقعا باعث نزدیک تر شدن تاریخ نصف شدن شدن پاداش استخراج شده اند.

فورک های بیت کوین نیز سریعتر استخراج شدند

ممکن است شاهد نصف شدن پاداش استخراج ارزهایی مثل بیت کوین کش و بیت کوین اس وی، حتی سریعتر از بیت کوین باشیم. شبکه این ارزها معمولا بسیار سریعتر بلاک تولید می کنند. گاهی اوقات هر یک دقیقه. شبکه بیت کوین کش هم اکنون ۱۸،۱۳۴،۱۲۵ سکه تولید کرده است. با این سرعت نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین کش تنها تا ۱۳۳ روز دیگر رخ خواهد داد، در حالی که تا نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین در حدود ۱۷۲ روز باقی مانده است و پاداش استخراج به ۶٫۲۵ بیت کوین کاهش می یابد.

این در حالی که این مسئله در مورد بیت کوین اس وی در مقایسه با بیت کوین فقط ۱۵ کوین بیشتر است. بلاک چین بیت کوین اس وی کمی کندتر پیش می رود و به نظر می رسد که در ماه مه کاهش پاداش استخراج آن رخ دهد.

TrustNodes نتیجه گیری کرد که افزایش میزان استخراج می تواند بر روی احساسات بازار تاثیر گذار باشد. اوج میزان استخراج معمولا با برخی از کاهش های قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۹ همزمان بود. استخراج کنندگان با وجود کاهش میزان سود خود همچنان به کار خود با ظرفیت بالا ادامه می دهند. فعالیت فعلی به استفاده از ماینرهای S9 بستگی دارد و محموله های جدید دستگاه های S17 نیز ممکن است گران تمام شود.