video thumb

بانک مرکزی فرانسه خواستار استفاده از تکنولوژی DLT در این کشور شد

معاون اول رئیس کل بانک مرکزی فرانسه طی سخنانی خواستار استفاده از تکنولوژی لجر توزیعی (DLT) در نظام پرداخت های بانکی این کشور شد.
«دنیس بئو» که این سخنان را در اجلاس سالانه تکنولوژی های بازارهای مالی و نوآوری ها مطرح می کرد، با اشاره به لزوم استفاده از تکنولوژی لجرهای توزیعی در نظام پرداخت بانک های فرانسه گفت که چارچوب های سیاست گذاری بانک مرکزی این کشور قابلیت کمک به وارد کردن این تکنولوژی به توسعه آن در زیر ساخت های نظام بانکی این کشور و همچنین بسط آن به بازارهای مالی اروپا را دارد.
وی همچنین در ادامه سخنان خود تاکید کرد که تاثیر استفاده از این تکنولوژی در صنعت مالی فرانسه بسیار چشمگیر خواهد بود.
بئو گفت: توکنی سازی دارایی های مالی همراه با به کار گیری راه حل های مبتنی بر بلاک چین و همچنین استفاده گسترده از تکنولوژی لجرهای توزیعی در جهت نگهداری و انتقال دارایی ها می تواند کمک شایانی به پاسخگویی نیازهای مالی بازار داشته باشد.
وی همچنین تاکید کرد که استفاده از لجرهای توزیعی می تواند تا حد زیادی به تسریع فرآیند پرداخت ها و حتی بازیابی آنها در صورت امکان رخداد اشتباه در تراکنش های مالی کمک کند.
این مقام ارشد مالی فرانسه همچنین پیشنهاد کرد که بهتر است سیستم مالی اتحادیه اروپا انعطاف بیشتری در قبال استفاده از تکنولوژی یاد شده در جهت ارتقاء شرایطی که به گفته وی منجر به افزایش میزان پایداری دارایی ها در بانک های مرکزی خواهد شد، از خود نشان دهد.