سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

اثرگذاران دنیای ارزهای دیجیتال را بشناسید و کارشناس شوید!

لیست عناوین این مطلب

ساتوشی ناکاموتوHall FinneyDorian Satoshi NakamotoNick SzaboMichael ClearVili LehdonvitraGavin AndersonCraig Wrightنیل شاه، ولادیمیر اوکسین و چالز بریترکیب چندین شرکتسازمان های امنیتیBjorkAshton KutcherRichard ShermanNasMike Tyson۵۰ Centکیتی پریفلویدمی ودرجیمی فاکسبیل گیتسوارن بافتPhilakoneNick CoreMr JozzaMagic Poop CannonCrypto BullMr Swing TraderXuan Haimmoerنیکلاس کولاس ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )ران نوینرمحمد العریانآرتور هایستام لیدر این قسمت می خواهیم در مورد مستند Banking With Bitcoin  صحبت کنیم.به اسم قانون، به نفع خودچارلی شرممارک کارپلزبری سیلبرتتیم دراپرمایکل نووگراتزتایلر و کامرون وینکلوسبلاک چین کپیتالبروک پیرسمتیو روژاکچانگ پنگ ژانوراجرور:برایان آرمسترانگاستونیایالات متحده آمریکادانمارکسوئدکره جنوبیهلندفنلاندکانادااسترالیاانگلستانتوماس لیمکس کایزرجان مکافیتریس مایرجیمسون لوپتیم دراپرتایلر وینکلواسعلی میزانی اسکوئیبابی لیجک دورسیراجروراریک اشمیتدیمیتری مدودفریچارد برانسونچامات پالیها پیتیاپاتریک بایرنال گورپیتر تیل:دن کامینسکیبن برننکیجولین آسانژ

همان طور که می دانید ارزهای دیجیتال نمونه ای از پول الکترونیکی می باشد که از دلایل اصلی طراحی آن نیاز به امنیت بالاتر، ناشناس ماندن و حذف هر گونه واسطه از عملیات می باشد.

جالب است بدانید که رمزنگاری، اوایل هنگام جنگ جهانی دوم و به منظور تبادل اطلاعات نظامی مورد استفاده قرار گرفت. امروزه رمز نگاری در نقل و انتقال پول، امنیت بیشتر اطلاعات و ارتباطات مورد استفاده قرار می گیرد.

در این نوشتار به تفصیل در مورد ” اثرگذاران” ارزهای دیجیتال صحبت خواهیم کرد.

اثرگذاران بیت کوین

ابتدا با بیت کوین آشناترین و معتبرترین نام در میان ارزهای دیجیتال شروع می کنیم. مسلما سازنده بیت کوین، اثرگذارترین شخص بر این رمز ارز است زیرا وی خالق آن است.

ساتوشی ناکاموتو

ساتوشی ناکاموتو شخصی است که اکثرا وی را مخترع بیت کوین می دانند هر چند ابهام ها در مورد او بسیار زیاد است. از دلایل بسیار زیادی که احتمال می رود مخترع این رمز ارز بخواهد ناشناس باقی بماند می توان به امنیت، آرامش و نگرانی بابت برخورد دولت، اشاره کرد.

طبق اطلاعاتی که ساتوشی ناکاموتو از خود ارائه داده است، وی متولد ۵ آوریل ۱۹۷۵ و ژاپنی تبار است. هر چند طبق گفته های تعدادی از فعالان ارز دیجیتال و نیز روزنامه نگاران،  بسیاری رفتارهای وی از جمله ساعات فعالیتش در شبکه های اجتماعی و اینترنت با ساعت کشور ژاپن هماهنگی ندارد.

در هر صورت و با همه احتمالات موجود باز هم ساتوشی اثرگذارترین فرد بر بیت کوین است.

خرید ارز دیجیتال ، خرید بیت کوین ، خرید اتریوم ، خرید تتر ، خرید پرفکت مانی ، خرید لونا کلاسیک ، خرید ترون ، خرید شیبا اینو

( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

Hall Finney

شخص بعدی هال فاینی است، او دانشمند کامپیوتر است که مفتخر به دریافت جایزه “اکثر مغزها” شده بود. هال از فعالان رمز نگاری بود و نقش بسیار تعیین کننده ای در توسعه پروتکل  PGP داشت. بسیاری با توجه به فعالیت های گوناگون او در زمینه رمزنگاری و مقایسه  بخش هایی از زندگی اش با زندگی ساتوشی، حدس می زنند که این دو در حقیقت یک نفر باشند.

جالب است بدانید که نخستین تراکنش بیت کوین بین ساتوشی و هال انجام گرفته است.

ممکن است این حمایتی باشد که هال از پروژه خودش یعنی بیت کوین انجام داده  و تظاهرشده که تراکنش میان دو شخص متفاوت انجام گرفته است.

می گویند هال با توجه به این که در روزهای آخر عمرش فلج شده بود برای حفظ آرامش خود نخواسته است که مرکز توجه خبرنگاران و جامعه شود. حتی اگر هال خالق بیت کوین نباشد نقش برجسته ای در ایجاد بیت کوین و کمک به مخترع بیت کوین داشت.

Dorian Satoshi Nakamoto

نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۴، دوریان ساتوشی ناکاموتو را به عنوان مخترع بیت کوین معرفی کرد. نویسنده مقاله گفته بود که قبلا با دوریان در این مورد مصاحبه کرده و وقتی از او پرسیده است “آیا شما بنیان گذار اصلی بیت کوین هستید؟” دوریان در پاسخ گفته است : “بله اما در ادامه ی آن نقشی ندارم و به دیگران واگذار شده است.”

اما دوریان بارها و بارها پس از آن مصاحبه ارتباط خود با بیت کوین را رد کرد!

Nick Szabo

نیک سزابو در سال ۱۹۹۸ پیشنهاد اجرای پروژه بیت گلد را داده بود، پروژه ای برای ایجاد یک واحد پولی دیجیتال به صورت غیر متمرکز. این پروژه اجرا نشد اما بسیاری آن را مقدمه ایجاد بیت کوین می دانند.

نیک سزابو در صفحات شخصی خود اعلام کرده بود که نسخه آنلاین بیت گلد را ارائه خواهد داد و تنها چند ماه بعد بیت کوین وارد بازار شد. ساتوشی هم در بیانیه ای دانش و اراده نیک سزابو را مورد ستایش قرار داده بود که این خودش از نظر خیلی ها جای تامل دارد.

Michael Clear

روزنامه نگار معروفی به نام جاشوا دیویس در سال ۲۰۱۱ ادعا کرده بود که سبک نوشتن و اطلاعات دهی میکائیل کلییر بسیار شبیه به ساتوسی است و احتمال دارد این دو یک نفر باشند. البته میکائیل این ادعا را رد کرده و گفته بود ” اگر من ساتوشی هم بودم باز هم شما را مطلع نمی کردم.”

Vili Lehdonvitra

هر چند خود ویلی اعلام کرده بود : ” من حتی به برنامه نویسی C++ مسلط نیستم و هیچ دانشی در زمینه رمز نگاری ندارم.”  با این حال مجموعه نیویورکر او را زمانی به عنوان ساتوشی معرفی کرده بود زیرا به نظر می رسید او در زمینه رمزنگاری از بسیاری افراد قوی تر است.

Gavin Anderson

ساتوشی در سال ۲۰۱۰، از فعالیت در زمینه بیت کوین دست کشید و همه کارها را به اندرسون واگذار کرد، بسیاری احتمال می دهند که این دو در واقع یک نفر باشند. اندرسون علاوه بر نقش مهمی که در اجرا و توسعه بیت کوین داشت، در عرضه بلاک چین و پژوهشگری ارزهای دیجیتال نیز فعالیت گسترده ای دارد.

Craig Wright

کریگ رایت خودش را به عنوان خالق بیت کوین معرفی کرده بود، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که امضای او دقیقا همان امضای ساتوشی است. اما مدتی پس از نظرات موافق و مخالف رسانه ها نسبت به ادعای کریگ رایت، او رسما در صفحه شخصی خود نوشت که منصرف شده و نمی خواهد در این مورد صحبت بیشتری بکند.

نیل شاه، ولادیمیر اوکسین و چالز بری

تنها چند روز پس از ثبت دامنه بیت کوین، سه نفر اقدام به ثبت اختراعی در زمینه رمز نگاری کردند. این اختراع شامل الگوهایی بود که ساتوشی هم به آن اشاره کرده بود. احتمال دارد این سه نفر مخترعان بیت کوین باشند.

ترکیب چندین شرکت

Samsung  Toshiba  Nakamichi  Motorola

عده ای معتقدند بیت کوین ساخت ترکیبی این شرکت هاست.

Satoshi Nakamoto را در حروف مشخص شده از نام این شرکت ها می بینید، یعنی ممکن است این نام مخفف نام این چند شرکت باشد و شخصی به این اسم وجود نداشته باشد.

سازمان های امنیتی

عده ای معتقدند بیت کوین ایده و اجرای سازمان های امنیتی بوده که به دلایل امنیتی نامعلوم پنهان مانده است.

به هر حال همان طور که گفتیم هویت سازنده بیت کوین هنوز هم دقیقا مشخص نیست. هر کدام از افرادی که نام بردیم به سهم خود در پروژه بیت کوین تاثیرگذار بوده اند.

اگر بخواهیم به عباراتی اشاره کنیم که این روزها بسیار در جهان سرچ می شود قطعا یکی از آن ها “بیت کوین” است. سرمایه گذاری در این ارز پرطرفدار مطمئنا ریسک های خودش را هم دارد. آشنایی با سرمایه گذاران مشهور در بیت کوین دیدگاه جامع تر و مطمئن تری به شما خواهد داد و البته که این افراد تاثیر به سزایی در رونق بیت کوین داشته اند.

در این قسمت شما را با این اشخاص آشنا می کنیم

Bjork

خواننده معروف ایسلندی که با شرکت Blockpool  در لندن همکاری می کند اخیرا اعلام کرده که هوادارانش می توانند آلبوم وی را با پرداخت بیت کوین خریداری کنند و مهم تر این که وی در یکی از کنسرت هایش اعلام کرده است به زودی فروش بلیط برای کنسرت هایش فقط با پرداخت بیت کوین امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر بیت کوین، او برای فروش آلبوم هایش دش کوین، آدیو کوین و لایت کوین را نیز معرفی کرده است. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

Ashton Kutcher

اشتون کوچر هنرمند معروف و نیز از بانیان صندوق A-Grade Investments می باشد که freestragety.com را نیز از نظر مالی ساپورت می کند. از اولین روزهای پر سر و صدا شدن ارزهای دیجیتال وی وارد این عرصه شد و شرکت او خدمات برای بازرگانان فعال در بیت کوین، ارائه می کند.

اشتون کوچر در کنفرانس Techcrunch  در مورد بیت کوین گفت:

“مسئله مهم این است که با بیت کوین و تکنولوژی غیر متمرکزش چه کارها که نمی توان کرد!

ما می توانیم اکنون مشکل امنیت را حل کنیم.”

Richard Sherman

وی بازیکن مشهور NFL است. او که اکنون از طرفداران پر و پا قرص بلاک چین و ارزهای دیجیتال است، پیش از شروع سرمایه گذاری از طریق FREESTRAGETY.COM شک و تردید زیادی در این زمینه داشت.

شرمن در یکی از مصاحبه هایش گفته بود: ” من علاقه ای به ارزهای معمولی ندارم و در زمینه بیت کوین، لایت کوین و اتریوم کار می کنم.

او از سرمایه گذاران برجسته بیت کوین است و اعلام کرده از این که مقداری از بیت کوین هایش را به دلار تبدیل کرده پشیمان است.

Nas

هنرمند آمریکایی مشهور که سبک هیپ هاپ و رپ فعالیت می کند، ۲۵ میلیون دلار کوین بیس سرمایه دارد. فعالیت او در بلاک چین بسیار وسیع تر از این است. او در مصاحبه هایش گفته است: ” آینده بزرگی در انتظار بیت کوین است”.

ناس از یک مرکز فعالیت های مبتنی بر بیت کوین و نیز ۵۰۰ استارتاپ پشتیبانی کرده و خودش در ۴۰ استارتاپ سرمایه گذاری نموده است.

Mike Tyson

او از معروف ترین بوکسورهای جهان است، دستگاه خودپرداز مایک تایسون توسط او بازاریابی و توسعه پیدا کرده است.

این دستگاه در زمانی کمتر از ۲۰ ثانیه قابلیت تبدیل ارز فیات به بیت کوین را دارد. اولین جایی که این دستگاه نصب شد هتل LINQ در لاس وگاس بود. تایسون توسعه این دستگاه را اولین گام برای پیوستن خود به دنیای بیت کوین می داند. او هم چنین در ایجاد یک کیف پول دیجیتال نقش به سزایی در کنار شرکت Bitcoin Direct داشته است. این کیف پول امکان خرید، فروش و هم چنین ذخیره بیت کوین را به افراد می دهد.

۵۰ Cent

او یک رپر معروف آمریکایی ست. در سال ۲۰۱۴ که بلیط های کنسرتش را در ازای دریافت بیت کوین فروخت، توانست ۷۰۰ بیت کوین به دست آورد که اکنون سرمایه بسیار خوبی است.

کیتی پری

خواننده معروف آمریکایی است که از سال ۲۰۱۷ شروع به سرمایه گذاری در بیت کوین نموده و تاکنون بسیار موفق عمل کرده است.

فلویدمی ودر

او یک بوکسور مشهور آمریکایی است که از شم اقتصادی بسیار خوبی برخوردار است. از سال ۲۰۱۷ شروع به سرمایه گذاری بر روی بیت کوین نموده است.

جیمی فاکس

او برنده جایزه اسکار است. از سال ۲۰۱۷ شروع به سرمایه گذاری بر روی بیت کوین نموده و در این مدت سود بسیار خوبی نیز به دست آورده است . علاقه او به تکنولوژی باعث شده است در استارتاپ های زیادی مشارکت کند.

( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

بیل گیتس

ثروتمندترین فرد جهان و موسس مایکروسافت را حتما می شناسید.

بیل گیتس، بیت کوین را یک ارز فوق العاده می داند که دولت ها می خواهند بر آن مسلط باشند. او گفته بود ارزهای دیجیتال به مراتب از پول سنتی بهتر است و قابلیت اطمینان بیشتری دارد. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

وارن بافت

او دومین شخص ثروتمند جهان و مالک شرکت Berkshire Hathaway است. او خیلی با ارزهای دیجیتال موافق نیست اما بیت کوین را وسیله ای مناسب برای انتقال دارایی ها می داند و بر روی آن سرمایه گذاری هایی داشته است.

بهترین تحلیل گران ارز دیجیتال

تحلیل گران ارز دیجیتال که اکثرا سرمایه گذاران این حوزه نیز هستند، از تاثیرگذارترین افراد بر این ارزها هستند.آن ها با بررسی و تحلیل هایشان کمک می کنند تا دید واضح تر و دقیق تری نسبت به هر یک از رمز ارزها داشته باشیم و با آگاهی بیشتر اقدام به سرمایه گذاری کنیم. با چند تن از برترین تحلیل گران ارز دیجیتال آشنا می شویم.

Philakone

او یک تاجر موفق آمریکایی است. بسیاری او را در زمره بهترین تحلیل گران رمزارزها می دانند. او در صفحه توئیتر خود، در مورد بیت کوین و نرخ آن در زمان های متفاوت و… نظرات ارزشمندی را به اشتراک گذاشت و البته تعداد زیادی به فالوئرهایش اضافه شد.

فیلاکن گفته بود ”  من با نظریه Elliotwave ازدواج کرده ام.”

این نظریه ترکیبی از نوسانات، بدبینی، خوش بینی و روانشناسی است. روش اختراعی او طرفداران بسیار زیادی دارد.

Nick Core

وی متخصص آمار است ونظرات دقیق و علمی اش را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارد. وی به تحلیل ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین می پردازد.

Mr Jozza

او یک تاجر موفق و معروف بیت کوین است. با اطلاعات دقیق و پشتوانه علمی خود به بررسی بازار ارزهای دیجیتال می پردازد.

Magic Poop Cannon

او از تحلیل گران موفق است و به بورس،  بازار ارزهای دیجیتال، قیمت انواع ارزها و بررسی احتمالات آینده آن ها می پردازد.

Crypto Bull

او تاجر موفق بیت کوین و آلت کوین است. نکته جالب این که او تحلیل ها و پیش بینی هایش را با طنز آمیخته و به کاربران ارائه می دهد.

Mr Swing Trader

او در مورد ارزهای دیجیتال مشاوره های تخصصی و حرفه ای ارائه می دهد. اقای تریدر پیش تر گفته بود : ” من می خواهم هزار دلار را به هر چه که بخواهم تبدیل کنم، من در هفته چندین بیزینس بزرگ انجام می دهم”.

Xuan Haimmoer

او یک تاجر ویتنامی بسیار موفق است که به بررسی شرایط و پیش بینی های ارزهای دیجیتال می پردازد.

نیکلاس کولاس ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

او از بنیانگذاران اصلی Datatrekresearch می باشد. کولاس در اظهارات خود گفته است که بیت کوین یک حباب اقتصادی بود و بس! بر اساس میزان سرچ این کلمه و دیگر کلمات مربوط به ارزهای دیجیتال وی پیش بینی کرد که دیگر این موضوع، موضوع مهمی نخواهد بود.هر چند گذشت حدود ۲ سال از حرف های او ثابت کرد که پیش بینی هایش اشتباه بوده و بازار ارزهای دیجیتال هم چنان داغ است.

ران نوینر

وی از فعالان و اثرگذاران ارزهای دیجیتال است وقتی که در سال ۲۰۱۷ وی اعلام کرد اکنون از بهترین زمان های خرید بیت کوین است افراد زیادی به تبعیت از او این کار را انجام دادند.

محمد العریان

او مشاور ارشد اقتصادی است که با شرکت آمیانس هم کاری می کند. در سال ۲۰۱۷ وی اعلام کرده بود با اضافه شدن به علاقه مندان و سرمایه گذاران بیت کوین، بازار این رمز ارز داغ تر خواهد شد. آینده بیت کوین روشن است اما مسائل و مشکلات با دولت ها نیز ادامه خواهد داشت.

Haker guy in hoodie and crypto currency concept on dark background. 3d rendering

آرتور هایس

او موسس و مدیر عامل شرکت بیت مکس است. وی به تحقیق در مورد قیمت و نوسانات ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین می پردازد. با توجه به تجربه او در این مورد افراد زیادی بر اساس گزارش ها و تحلیل هایش دست به اقدام می زنند.

وی بنیانگذار و مدیر عامل شرکت BKCMLLC است. او در زمینه ارزهای دیجیتال و مبادلات آن ها فعال است. نظرات او نیز طرفداران خاص خودش را دارد. آخرین بار برایان کلی اعلام کرده بود که اگر چه نظر مثبتی به بیت کوین دارد اما اتریوم را ترجیح می دهد.

تام لی

او رئیس بخش تحقیقات شرکت فاندسترت و البته مدیر آن است. تام لی به بررسی ارزهای دیجیتال و نوسانات ارزش آن ها می پردازد و همواره بیت کوین را برتر می داند.

مسلما انتخاب و تصمیم هر کدام از این افراد چه افراد مشهور و برجسته و چه تحلیل گران در تصمیم دیگر افراد جامعه موثر خواهد بود اما نکته ای که باید بدان توجه کنیم این است که حتی این افراد هم گاهی اشتباه کرده اند پس نباید صد در صد اقدامات یک شخص را تقلید نمایید، اما بررسی تصمیمات همه آن ها دید روشن تری به شما خواهد بخشید.

وقتی پای قانون وسط می آید

مطمئنا دولت ها و قوانین تاثیر گذاری فراوانی دارند بر هر اتفاق کوچک و بزرگی که در کشورها می افتد.

در کشور ما نیز همان طور که می دانید به رغم تلاش های انجام شده و تحقیقات فراوان وضعیت ارزهای دیجیتال و بلاک چین هم چنان وضعیت با ثبات و مشخصی نیست. دولت می خواهد ارز دیجیتال تحت نظارت بانک مرکزی باشد که در این صورت طبق نظر کارشناسان ارز به وجود آمده دیگر استانداردهای جهانی را ندارد همان طور که رمز ارزهای ملی به وجود آمده شرایط یک ارز دیجیتال را ندارند.

در این قسمت می خواهیم در مورد مستند Banking With Bitcoin  صحبت کنیم.

این مستند در مورد ماجرای وب سایت سیلک رود صحبت می کند، وب سایت بزرگی که به پرداخت های بیت کوینی مواد مخدر می فروخت.فرقی نمی کند که سیلک رود چه می فروخت، مواد مخدر؟ برنج؟ لوازم تحریر و … مسئله اصلی این است که مبادلاتش با بیت کوین انجام می شد و سیستم های بانکی موجود این را تهدیدی برای خودش می دانست.

راس اولبرکیت در سانفرانسیسکو دستگیر شد اما پرونده اش در نزدیکی وال استریت در نیویورک در کنار دیگر جرائم کلان مالی بررسی شد و مستند ساز همین اتفاق را دلیلی می داند بر این که مسئله اصلی در این پرونده برای دولت مردان مبادله بیت کوین بوده است. بیت کوین در حال رشد گسترده ای است که می خواهد از سیستم های مالی و بانکی موجود به سیستم های پیشرفته و آزادانه تری هدایت گر باشد افراد ذی نفع از سیستم های موجود سعی کردند جلوی این حرکت را بگیرند پس از آن جایی که سیلک رود به مشهورتر شدن و قوی تر شدن بیت کوین کمک می کرد جلویش را گرفتند. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

در این مستند موضوع جالب دیگری نیز بررسی شده است که به شرح آن می پردازیم:

به اسم قانون، به نفع خود

دولت عملا علیه بیت کوین برخواست. قانون گذاران نیویورک اعلام کردند که بیت کوین فضا را نا امن کرده است و انجام امور غیر قانونی مثل پول شویی را ترویج می کند. در این راستا شخصی به نام LAWSKY قوانین جدیدی به وجود آورد. پس از آن شرکت ها موظف شدند برای فعالیت با بیت کوین مجوز مخصوص بگیرند که این با اصل و اساس بیت کوین سازگار نبود. نتیجه این قانون این بود که همه افرادی که در نیویورک با بیت کوین معامله می کردند از آن جا رفتندو جالب این که آقای Lawsky هم از دایره دولت مردان بیرون رفت و جالب تر شغلی بود که او پس از آن برگزید.

او یک شرکت مشاوره خصوصی تاسیس کرد و به شرکت هایی که می خواستند به شکل قانونی با بیت کوین کار کنند مشاوره داد. پس از مدتی بقیه دوستان و همکاران او نیز به چنین شغلی روی آوردند.

یکی از اولین افراد فعال در زمینه بیت کوین در نیویورک گفته بود: ” بیت کوین شهر آزادی بود که دولتمردان شروع کردند به دیوار کشیدن دور آن و پس از آن فروختن رمزهای گذر از این دیوار”

در واقع سرمایه گذاری رفاقتی را در این جا مشاهده می نماییم.

پیشگامان بیت کوین که در سال اول از طریق آن مشهور شدند

علاوه بر راس اولبرکیت می توان به ۲ نفر دیگر نیز اشاره کرد که از پیشگامان بیت کوین به حساب می آیند.

  • چارلی شرم

او از نخستین اعضای بنیاد بیت کوین(Bitcoine Foundation) بود. این بنیاد کارش محافظت از کاربری ارزهای دیجیتال بود. چارلی به جرم مشارکت در پولشویی ۲ سال را در زندان سپری کرد. او با خرید هزاران واحد بیت کوین در روزهای اولیه شروع به کار، اکنون باید ثروت هنگفتی داشته باشد. او یک مدیر استارتاپ است که کارش سرمایه گذاری در زمینه پول های دیجیتال است.

  • مارک کارپلز

Mt Gox بزرگ ترین صرافی بیت کوین بود درست زمانی که مدیرعاملش مارک کارپلز ورشکست شد. پس از ورشکستگی، کاربران از او شکایت کرده و او را متهم به اختلاس گری و ربودن بیت کوین ها کردند. در دادگاه وی ملزم به پرداخت خسارت افراد شد اما با این وجود به دلیل بالا رفتن قیمت بیت کوین باز هم سود خوبی عایدش شد.

نهنگ های بیت کوین

به زبان ساده نهنگ های بیت کوین افرادی هستند که تعداد زیادی بیت کوین دارند. در بازار نزولی، درست زمانی که افراد وسوسه فروش به سرشان می زند نهنگ ها به خرید بیت کوین روی می آورند.

وقتی حرف از نهنگ های بیت کوین به میان می آید نام ده نفر که اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند همیشه شنیده می شود.

بری سیلبرت

او موسس و رئیس دیجیتال کارنسی گروپ (Digital Currency Group) است . آخرین بار ارزش ارزهای او ۵۰۰ میلیون دلار اعلام شد. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

تیم دراپر

وی مدیر عامل شرکت Droper Associate است. ارزش دارایی های او در آخرین برآورد حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده است.

مایکل نووگراتز

او موسس و رئیس شرکت گلکسی دیجیتال است و ارزش دارایی هایش یک میلیارد دلار است.

تایلر و کامرون وینکلوس

تایلر و کامرون موسسان صرافی جمینی هستند. این برادران دوقلو سرمایه ای بیش از ۱۱ میلیون دلار داشتند زمانی که قیمت بیت کوین حدود ۱۲۰ دلار بود.

بلاک چین کپیتال

اسپنس بوگارت، دبلیو بردفورد استفنس و پی بارت از شرکای این شرکت سرمایه گذاری هستند که بر روی بیت کوین و دیگر رمز ارزها سرمایه گذاری می کنند.

بروک پیرس

او از موسسان بلاک وان و بلاک چین کپیتال است. او حدود یک میلیون دلار سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال دارد. احتمال دارد که علاوه بر بیت کوین این سرمایه گذاری شامل ارزهای دیگر هم بشود. او برای خرید یک خانه در آمستردام ۳ میلیون دلار در قالب بیت کوین وثیقه گذاشته بود.

متیو روژاک

او موسس صندوق تالی کپیتال است. دارایی او آخرین بار حدود ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار اعلام شده است.( سال ۲۰۱۸)

چانگ پنگ ژانو

او موسس و مدیر صرافی بایننس است. ثروت او آخرین بار تا دو میلیون دلار هم گزارش شده است. احتمالا اکثر این سرمایه بایننس کوین و بخش قابل توجهی از آن بیت کوین است.

راجرور:

به او مسیح بیت کوین می گویند. بخش زیادی از سرمایه او در قالب بیت کوین است.

برایان آرمسترانگ

وی بنیان گذار و مدیر صرافی کوین بیس است. سرمایه او آخرین بار حدود ۱ میلیارد دلار برآورد شده است. فهرست نام برده شده مطمئنا کافی نیست و آن چه از آن مطمئن هستیم این است که نهنگ های بیت کوین همگی افراد موفق و موثری هستند، کارآفرینانی که خیلی زود فهمیدند بیت کوین فرصت بسیار بزرگی برای کسب درآمد است.

با اولین نگاه بسیاری فکر می کنند نهنگ ها مقصر نوسانات بازار ارز می باشند این در حالی است که آن ها بیشتر تاثیر مثبت بر بازار دارند.

مثال های زیادی از تاثیر مثبت نهنگ ها در بازار ارز و موفقیتش وجود دارد.

کشورهای تاثیر گذار بر بیت کوین

کشورهایی که بیشترین معاملات بیت کوین در آن ها صورت می گیرد و یا بیت کوین را ارز قانونی اعلام کرده اند مسلما ملت و دولت شان در پیشرفت بیت کوین نقش به سزایی دارند.

شرکت توتال کریپتو(Total Crypto) که یک شرکت بریتانیایی است در این مورد یک گزارش تهیه کرده است و این گزارش نشان می دهد چیزی حدود ۷۲ درصد از کل معاملات بیت کوین در پنج کشور انجام شده است. این کشورها روسیه، ایالات متحده، ونزوئلا، بریتانیا و چین هستند.

نکته جالب این است که ۴ کشور فعال در زمینه بیت کوین هر کدام به شکلی با واحد پول ملی خود مشکلاتی داشته اند.

۱۰ کشوری که بیت کوین را ارز قانونی می دانند

مرزهای جغرافیایی در همه مسائل اثر گذار است. در حالی که کشوری بیت کوین را کاملا غیر قانونی اعلام می کند در کشوری دیگر هزینه آب معدنی را هم می توانید با بیت کوین پرداخت کنید! کشورهایی که در زیر نام می بریم کشورهایی هستند که علاقه زیادی به بیت کوین و البته نقش  بسیار گسترده ای در رشد آن دارند.

استونی

این کشور در شمال اروپا واقع است و سابقه طولانی در استقبال از تکنولوژی های روز دنیا دارد، این کشور از بلاک چین برای فناوری های حوزه بانک، ایمنی، سلامت و بسیاری خدمات دولتی استفاده می کند.

استونی زادگاه اسکایپ است و خرید و فروش بیت کوین را به حدی قبول دارد و اجرا می کند که به آن سرویس خرید و فروش جهانی بیت کوین می گویند. حتی دستگاه های خودپرداز بیت کوین در سراسر این کشور در اختیار مردم قرار دارد.

استارتاپ هایی مثل Paxful و فعالیت شان نشان دهنده حمایت صد در صد از رمز ارزها در این کشور است. از آن جایی که این کشور میزان نفوذ بالایی در اینترنت دارد، شرایط برای فعالیت با رمز ارزها بسیار مهیاست.

( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

ایالات متحده آمریکا

این ابر قدرت جهانی تصمیماتش بر بسیاری از دیگر کشورها نیز تاثیرگذار است. پیروی از ایالات متحده را در واشنگتن، نیویورک، کالیفرنیا،نیوهمیشایرو… می بینیم. به نظر می رسد در حوزه رمز ارزها نیز بسیاری کشورها منتظر می مانند تا آمریکا تصمیم بگیرد، نتیجه اش را ببینند و سپس خودشان اقدام کنند. بالاترین میزان معاملات با بیت کوین و به تبع آن بیشترین تعداد کاربران فعال در این زمینه در آمریکا هستند.

دانمارک

این کشور از توسعه یافته ترین کشورها از نظر استفاده از تکنولوژی و نیز برخورداری از استانداردهای بالا می باشد. از اولین کشورهایی که به حذف پول کاغذی و یافتن جایگزینی برای آن فکر کردند می توان به دانمارک اشاره کرد. بانک مرکزی این کشور،  پیشتر بیت کوین را به عنوان ارز قانونی پذیرفته بود. در این کشور پس از آن که طرح حذف پول نقد اعلام شد معاملات بیت کوین به شدت افزایش یافت.

استارتاپ  CCEDK یک نوآوری قدرتمند در دانمارک است که در زمینه ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت کوین فعالیت می کند.

مدیرعامل CCEDK پیشتر در مورد رمز ارزها گفته بود: ” ما شادترین مردم جهان هستیم، اذهان باز و اماده پذیرش ما و استقبال از فناوری هایی مثل رمز ارزها و بلاک چین از دلایل کیفیت بالاتر زندگی و در نتیجه شادی ماست. اکنون ما مسئولیم به بهترین شکل از این رمزارزها در جهت پیشرفت کشورمان استفاده کنیم.”

سوئد

سوئد هم از آن دسته کشورهایی است که در پی استفاده کمتر از پول کاغذی و رایج برآمده است. از آن جا که نرخ بهره در بانک های این کشور منفی شده است تحلیل گران استفاده بیشتر از ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین را راه پیشرفت سریع اقتصادی این کشور می دانند. به همین دلیل سازمان مسئول امور مالی در سوئد، بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی به رسمیت شناخته است و این به رشد و پیشرفت صنعت این کشور کمک شایانی نموده است. مبادلات بیت کوین در این کشور روز به روز در حال افزایش  و میزان تقاضا برای استخراج و خرید و فروش با بیت کوین همواره رو به رشد است. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

استارتاپ هایی مثل Safello و KNCminer که به ترتیب در زمینه مبادلات بیت کوین و توسعه تجهیزات سخت افزاری برای استخراج آن کار می کنند، از سوئد برخاسته اند.

کره جنوبی

برندهای معروفی مثل ال جی و سامسونگ از این کشور برخاسته اند و همگان می دانند که کره جنوبی از پیشتازان صنعت و تکنولوژی است. در این کشور استارتاپ های مطمئن و کاملی مانند KORBIT به خرید و فروش با بیت کوین می پردازند. این شرکت در زمینه پرداخت های بین المللی نیز فعالیت می کند و در سراسر دنیا با فروشگاه های خاصی جهت پرداخت از طریق بیت کوین همکاری می کند این کشور هر ساله میزبان تعداد زیادی از کنفرانس های بیت کوین است و روابط بسیار خوبی با این رمزارز دارد.

هلند

هلند از معروف ترین کشورهایی است که با بیت کوین روابط دوستانه دارد. شما در این کشور می توانید هر جنس یا خدماتی را از طریق بیت کوین دریافت نمایید . استارتاپ ها و خودپردازهای زیادی جهت خرید و فروش راحت تر با بیت کوین ایجاد شده اند. سفارت بیت کوین در هلند، در آمستردام است که این خودش نشان از اهمیت و اعتبار بالای بیت کوین در این کشور دارد.هلند به دفعات میزبان شرکت های فعال در زمینه بیت کوین مثل شرکت بیت پی بوده است که این نشان از اعتماد و علاقه موجود به بیت کوین در این کشور می باشد. سیستم بانکی در هلند، بیت کوین را راهی برای پیشرفت و نزدیک تر شدن به تکنولوژی های روز و نیز صرفه جویی در هزینه ها می داند.

فنلاند

فنلاند کشوری است که بر اساس استانداردهای روز تکنولوژی پیش می رود . برند معروف نوکیا از این کشور برخاسته است. بیت کوین در این کشور نه تنها یک ارز قانونی و معتبر است بلکه از مالیات بر ارزش افزوده نیز معاف شده است. خودپردازهای فراوانی در شهرهای مختلف فنلاند وجود دارد. در سال ۲۰۱۶ یک خودروی لوکس در این کشور با پرداخت بیت کوین خریداری شد.

کانادا

این کشور استارتاپ ها و خودپردازهای متعدد جهت خرید و فروش با بیت کوین دارد. قطب های بیت کوین در این کشور ونکوور و تورنتو هستند. میزبانی بزرگ ترین کنفرانس در حوزه بلاک چین با تورنتو بوده است. در این کشور از سال ۲۰۱۳ به بعد حجم خرید و فروش ها با بیت کوین به صورت مداوم افزایش یافته است.

استرالیا

دولت این کشور مالیات بر بیت کوین را حذف کرده است. با این که حتی بانک ها نظر چندان دوستانه ای نسبت به بیت کوین ندارند اما بیت کوین رشد بسیار گسترده ای در این کشور داشته است. خرید و فروش با بیت کوین کاملا قانونی است. این کشور به دنبال اجرای پروژه ای شبیه بلاک چین است تا مردم بتوانند ارزهای دیجیتالی خود را بر بستر آن نگه داری کنند.

انگلستان

از انگلیس به عنوان مرکز مالی جهانی یاد می شود. استارتاپ های مرتبط با بیت کوین و بلاک چین در این کشور فعالیت های بسیار خوبی دارند. بانک های این کشور بیت کوین را مسبب بهبود اوضاع مالی خود می دانند. بیت کوین در این کشور کاملا قانونی است و مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیز می شود. افرادی که به پیش بینی قیمت بیت کوین می پردازند. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

کارشناسان بسیاری به پیش بینی قیمت بیت کوین می پردازند. بیت کوین یک ارز دیجیتال با تورم منفی است، همیشه احتمال دارد که قیمت آن افزایش پیدا کند. برای خیلی از افراد در کنار قیمت بیت کوین، مطمئن بودن این ارز و این که به راحتی و بدون دردسر می توانند دارایی هایشان را هر زمان که بخواهند منتقل کنند نیز مهم است.

افرادی که قیمت بیت کوین را پیش بینی می کنند تاثیر زیادی بر اذهان مردم دارند از این نظر که به این ارز و دیگر ارزهای دیجیتال روی بیاورند یا خیر؟

توماس لی

او از سرمایه گذاران برجسته بیت کوین است. توماس لی بنیان گذار شرکت تحقیقاتی Fund Start Global می باشد. او پیش بینی کرده است که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۰ به ۱۲۵ هزار دلارمی رسد. او قبلا به درستی سیر صعودی بیت کوین و اتریوم را تشخیص داده بود. در چند سال گذشته نیز پیش بینی هایش کاملا دقیق اتفاق افتاده است.

مکس کایزر

او در یک توئیت اعلام کرده است که بانک های مرکزی سراسر جهان در حال ورشکستگی است و به هیچ عنوان نباید سرمایه خود را به صورت پول نقد نگه دارید.

او برای بیت کوین قیمت موقت ۲۸ هزار دلاری و بلند مدت ۱۰۰ هزار دلاری را پیش بینی و شرط بندی کرده است.

جالب است بدانید که وقتی بیت کوین تنها ۳ دلار ارزش داشت، او شروع به خریداری آن نمود.

( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

جان مکافی

او به عنوان معروف ترین شخصی که سیر صعودی بیت کوین را پیش بینی کرده است مشهور است. برنامه نویس و تاجر موفق که موسسه امنیتی Mcafee را بنا نهاده است همیشه پیش بینی های درستی را از ارز دیجیتال ارائه داده است. او پس از پیش بینی هایش یک جمله جالب به کار می برد:

” اگر اشتباه کرده باشم اعضای بدن خود را خواهم خورد.”

تریس مایر

او در سال ۲۰۱۱ اولین وبلاگ نویسی بود که پیشنهاد سرمایه گذاری در بیت کوین را داد. او در گذشته در بازارهای سنتی مانند طلا نیز سرمایه گذاری های فراوانی انجام داده است.

وی از حامیان آزادی بیان، کارشناس پول، روزنامه نگار، سرمایه گذار و کارآفرین است. او پیش بینی کرده است که سیر صعودی بیت کوین هم چنان ادامه خواهد داشت.

جیمسون لوپ

او از شخصیت های مهم دنیای ارزهای دیجیتال است. مهندس نرم افزار و صاحب کیف پول Casa می باشد. او مانند اکثر پیش بینی کنندگان برای بیت کوین روند کاملا صعودی پیش بینی کرده است. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

تیم دراپر

او بسیار اهل ریسک است. از سرمایه گذاران موفق آمریکایی و بنیان گذار دانشگاه دراپر است. او روند صعودی بیت کوین را پیش بینی کرده است.

تایلر وینکلواس

دوقلوهای وینکلواس اخیرا اعلام کرده اند که قیمت اصلی بیت کوین ۴ برابر رقم فعلی است و به زودی بیت کوین به آن درجه خواهد رسید. این دو برادر حدودا صد هزار بیت کوین دارند و فعالیت اقتصادی با بیت کوین از فعالیت های همیشگی آن دو است.

علی میزانی اسکوئی

هموطن مان آقای اسکوئی تحلیل گر و سرمایه گذار موفقی است. وی قبلا در یک مصاحبه تلویزیونی از مقامات خواست در برابر ارزهای دیجیتال منفعل نباشند. وی معتقد است بیت کوین اوج گسترده ای خواهد گرفت.

بابی لی

او اولین صرافی بیت کوین به نام Btcc را در چین بنا نهاده است هم چنین عضو هیات مدیره Btc Foundation است و روند صعودی چشم گیری را برای بیت کوین پیش بینی نموده است.

جک دورسی

وی بنیان گذار توئیتر است.او اخیرا پیش بینی قابل تاملی ارائه داده و گفته است ارز واحد جهان و اینترنت در نهایت بیت کوین است و به زودی شاهد این اتفاق خواهیم بود. وی در مورد مشکلات بیت کوین گفته است به زودی با توسعه این ارز همه این مشکلات حل خواهد شد.

راجرور

او زمانی شروع به سرمایه گذاری در بیت کوین کرد که هیچ کس آن را جدی نگرفته بود. از شناخته ترین فعالان بیت کوین است، از دیگر فعالیت های او می توان به کارآفرینی و دلالی مواد منفجره اشاره کرد. او هم مانند دیگران روند صعودی برای بیت کوین پیش بینی نموده است.

اریک اشمیت

مدیر عامل شرکت بزرگ گوگل و رئیس بخش اجرایی آن است. او را به عنوان ۱۳۸ مین فرد ثروتمند جهان می شناسیم. مدرک تحصیلی او دکتری کامپیوتر است.او بیت کوین را یک اتفاق بزرگ در دنیای ارزها و یک رمزارز موفق می داند. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

دیمیتری مدودف

سابق بر این، وی رئیس جمهور روسیه بود و اکنون نخست وزیر این کشور می باشد یعنی دومین مقام سیاسی روسیه. او فعال در زمینه فروش آنلاین، ارزهای دیجیتال و… است.

ریچارد برانسون

او سرمایه گذار موفق انگلیسی و موسس گروه ویرجین است، او به تجارت نیز مشغول است. برانسون هفتمین ثروتمند انگلیس است که ۴٫۹ میلیارد دلار سرمایه دارد، او بیت کوین را صنعتی بزرگ و رو به رشد می داند.

چامات پالیها پیتیا

از ثروتمندان سریلانکایی  و مالکان باشگاه گلدن استیت می باشد، او در یکی از مصاحبه هایش گفته بود سرمایه مالی اش در چند ثانیه ۲۷۵ میلیون دلار افزایش یافته است. وی هم چنین گفته بود برای انجام همه کارهایش از بیت کوین استفاده می کند و این رمزارز را یک تحول خیلی بزرگ می داند.

پاتریک بایرن

مدیر شرکت اوراستوک، کارآفرین، روزنامه نگار اقتصادی و فعال در تجارت الکترونیک است. او از فعالان و حامیان رمزارزها است.

ال گور

وی قبلا معاون رئیس جمهور آمریکا بود. او خود را از طرفداران بیت کوین و علاقه مندان به آن معرفی کرده است. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

پیتر تیل:

او بنیان گذار پی پال است و همین طور از سرمایه گذاران موفق bitpay می باشد. او بیت کوین را موثرترین ارز دیجیتال در زمینه تغییر جهان می داند. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

دن کامینسکی

او اعلام کرده است که بیت کوین یک بحث چالش برانگیز است و روزی به پول آینده تبدیل خواهد شد بدون نیاز به بانک داری، تورم و….

بن برننکی

سابق بر این او رئیس سازمان فدرال در ایالات متحده بود. وی گفته بود اگر ارزهای مجازی سیستم های پرداخت سریع و امن خود را بهبود دهند، وعده های بلند مدت شان عملی و تغییرات گسترده ای در جهان شکل خواهد گرفت.

جولین آسانژ

او بنیان گذار ویکی لیکس است. وی اخیرا گفته است بیت کوین در حال پرواز کردن و سبقت گرفتن از دیگران است. و اکنون به معرفی افراد موثر بر دیگر رمزارزها می پردازیم:

اتریوم کلاسیک

ویتالیک بوترین برنامه نویس و نویسنده ای است که نژاد روسی و کانادایی دارد . او از سال ۲۰۱۱ در زمینه بیت کوین فعال است. مقالات مجله بیت کوین به قلم اوست و مدیر و صاحب امتیاز این مجله می باشد. آن چه باعث شهرت ویتالیک بوترین شده است اتریوم است. اتریوم سومین ارز مشهور جهان پس از بیت کوین و ریپل است. ویتالیک به عنوان پسر بچه خالق اتریوم شناخته می شود. اکنون او حدود ۲۳ سال سن دارد. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

او از کودکی استعداد فوق العاده ای در زمینه فراگیری ریاضی، اقتصاد و هرعلم دیگری داشت. وقتی کلاس سوم ابتدایی بود کاندید بورسیه شد، این فرصت خوبی برای رشد بود که البته او را از دوستانش جدا کرد. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

ویتالیک در فعالیت های علمی بسیار باهوش و در فعالیت های اجتماعی  کناره گیر و کم استعداد بود. عده زیادی معتقدند کناره گیری او از اجتماع باعث شد در دنیای خودش و اینترنت فرو رود، ابتدا به بازی های مختلف روی بیاورد و سپس با مفهوم رمزارزها آشنا شود. ویتالیک با هر چه که تحت نظر دولتمردان اداره می شد مخالف بود و ان را ناقص می دانست به همین دلیل ماهیت غیر متمرکز بودن ارزهای دیجیتال به شدت او را به خود جذب کرد. البته او همواره معتقد بود که ارزهای دیجیتال ارزش ذاتی ندارند و ممکن است به شکست بیانجامند. اولین بار از پدرش در مورد بیت کوین شنید، از آن جایی که نه توانایی استخراج بیت کوین داشت و نه توانایی خرید، به دنبال کسب و کارهایی رفت که در ازای انجام کار، بیت کوین دریافت کند. او کار خود را با نوشتن مقالات در مورد بیت کوین شروع کرد و در ازای هر مقاله ۵ بیت کوین دریافت می نمود.

او کار می کرد، به اطلاعاتش اضافه می کرد، خود را در جامعه ارزهای دیجیتال معرفی می کرد و بیت کوین پس انداز می کرد.

میهای آلیسی که از علاقه مندان بیت کوین در رمانی بود به نوشته های او جذب شد و همکاری میان این دو برای پیدایش مجله بیت کوین با مدیریت ویتالیک شکل گرفت.

بوترین، هم زمان که سردبیر مجله بیت کوین بود، ۵ دوره آموزشی مرتبط را در دانشگاه واترلو گذراند و در کنار رمزنویس مشهور گلدبرگ نیز به صورت پاره وقت مشغول به کار شد. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

در سال ۲۰۱۳ که بوترین به عنوان نماینده مجله بیت کوین در کنفرانس مرتبط با بیت کوین شرکت کرد، علاقه مردم و بازار شکل گرفته در اطراف رمزارزها او را بیش از پیش تشویق به فعالیت در این زمینه کرد. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

اواخر همان سال ویتالیک درس و دانشگاه را رها کرده و به سفر دور دنیا رفت تا افراد موفقی که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند را ملاقات کند. پس از تحقیقات فراوان و ملاقات با افراد متفاوت ایده ای به ذهن ویتالیک رسید که همه بدون استثنا  او را از انجام آن نهی کردند. ویتالیک به تنهایی دنبال اجرای ایده اش رفت. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

ایده او این بود که با زبان برنامه نویسی تورینگ ارز دیجیتال را پیاده سازی کند، او کارش را شروع کرد و یک تیم برای بازبینی و اصلاح خطاها شکل داد و رفته رفته اتریوم شکل گرفت و در ژانویه ۲۰۱۴ به عموم معرفی شد.

افراد اصلی فعال در پیدایش اتریوم ویتالیک بوترین، میهای آلیسی، آنتونی دی لوریو، چارلز هاسکینسون، جوزف لوبین و گاوین بودند. ویتالیک در کنفرانس بیت کوین و بر روی صحنه، اتریوم را معرفی کرد.

استلار

طبق تعریف خود سازندگان استلار، این ارز متن باز و توزیع شده است. استلار قابلیت تبادل با ارزهای سنتی موجود در جهان را دارد و گرچه متمرکز است اما برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال بر بستر بلاک چین فعالیت نمی کند. سازنده استلار جان مک کالب است.

MT.GOX شخص موثر دیگری در استلار است، او قبلا یک رمز ارز ساخت که معروف نشد و علاوه بر آن هک نیز شد. پس از آن ماجرا وی به ریپل پیوست و به دلیل عدم توافق با اعضای تیم ریپل، از آن ها نیز جدا شد. جاکس شروع به کار بر روی استلار کرد. تیم پشتیبانی استلار بسیار قوی است که شامل پاتریک کالیسون (مدیر عامل)، نوال راویکنت (موسس انجل لیست)، مت مولنوگ (موسس وردپرس) و سام آلتمن ( از مدیران استلار) می باشد.

جالب است بدانید استلار اولین رمزارز مطابق با اصول اسلامی شناخته شده است.

EOS

ایاس رمز ارزی است با کارایی بسیار بالا و به شدت در حال توسعه که در سال ۲۰۱۷ دنیل لریمر آن را معرفی کرد. لریمر پیش از این باز هم در زمینه ارزهای دیجیتال کارهایی انجام داده بود از جمله معرفی رمزارز استیمیت و بیت شیرز. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

دنیل لریمر توسعه دهنده اصلی ایاس است که گفته بود استفاده از قوانین اجماع سهام های نمایندگی شده، سرعت تراکنش ها را در ایاس تا حد قابل ملاحظه ای بالا برده است ، تراکنش ها به زودی بدون هیچ کارمزدی انجام خواهد شد و در هر ثانیه میلیون ها تراکنش خواهیم داشت.

او قبلا هم در یکی از مصاحبه هایش به خبرنگاران گفته بود: ” رویای همیشگی من این بود که از طریق فناوری به گسترش عدالت و آزادی کمک کنم، بیت شیرز و استیم ایت تجربه های بسیار موفقی بودند و اکنون در حال توسعه و اجرای سیستمی هستیم که از این به بعد همه برنامه هایم روی آن اجرا خواهد شد، ایاس به زودی شما را شگفت زده خواهد کرد.

( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

آیوتا

پسری جوان و مستعد بنیان گذار آیوتا است. دومینیک شینر پسری است که گفتیم، او تا ۱۴ سالگی در روستای کوچکی در ایتالیا زندگی می کرد. از همان بچگی علاقه مند و سرگرم دنیای اینترنت بود تا حدی که درآمدش از هک کردن و فروش بازی های رایانه ای به دست می آمد. از سال ۲۰۱۱ شینر فعالیت خود را در زمینه بلاک چین شروع کرد و استارتاپ های زیادی راه اندازی نمود. او در سال ۲۰۱۶ رمزارز آیوتا را همراه دیگر همکارانش معرفی کرد.

از دیگر افراد موثر در ایجاد و توسعه آیوتا باید Ivancheg، Sonstebo   و Sergui popov را نام ببریم. رمز ارز آیوتا تحت نظارت بنیاد آیوتا فعالیت می کند که غیر دولتی است و هدف آن توسعه و نگه داری تکنولوژی آیوتا می باشد. بدون نیاز به لایسنس همه افراد توسعه دهنده می توانند از آن استفاده کنند.

شرکت های بزرگی مثل مایکروسافت و فوجیتسو در این بنیاد به منظور ایجاد بازار بزرگ اطلاعات سهیم هستند. آیوتا در اتحادیه مشهور Iot ( اینترنت اشیاء) عضویت دارد و دیگر اعضای این اتحادیه شرکت های Usbank، Bosch و Consensys می باشند. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

بایننس کوین

BNB که نام اختصاری بایننس کوین است توسط صرافی بایننس عرضه شده است که بزرگترین صرافی ارز دیجیتال است. بنیان گذار بایننس چانگ پنگ ژائو (مشهور به CZ) است که از ثروتمندترین و مشهورترین افراد فعال در زمینه ارز دیجیتال است. بایننس به حدی مورد اعتماد و توجه است که وقتی یک ارز دیجیتال به آن اضافه می شود ارزش آن  ارز بیشتر می شود.

ژائو پیشتر در سال ۲۰۱۵ سیستم جدیدی برای معاملات به نام فیوژن طراحی کرد که کارگزاران از آن استفاده می کنند. در سال ۲۰۱۳ نیز او سومین فردی بود که وارد دنیای کیف پول بلاک چین دات اینفو شد.

ژائو در سال ۲۰۱۷ پیش فروش بایننس را شروع کرد و توانست در مدت ۱۳ روز ۱۰۰ میلیون توکن را به فروش برساند و ۱۵ میلیون دلار به دست آورد. هنگامی که چین خرید و فروش ارزهای دیجیتال را ممنوع اعلام کرد ژائو فعالیت خود را در ژاپن ادامه داد و در سال ۲۰۱۸ در تایوان نیز دفاتر خود را راه اندازی کرده و گسترش داد. در سال ۲۰۱۸ به دلیل مشکلات این صرافی بزرگ با دولت های ژاپن و چین، ژائو تصمیم گرفت در کشور مالت فعالیت کند.

بیت کوین کش

بیت کوین کش با هدف افزایش سرعت تراکنش های بیت کوین و کاهش کارمزد آن ها وارد بازار شد. جمعی از توسعه دهندگان بیت کوین، بیت کوین کش را ساخته اند که اسامی بسیاری از آن ها مشخص نیست اما راجر ور که به او مسیح بیت کوین هم می گویند از فعالان در زمینه بیت کوین کش و حامیان اصلی آن است. او همیشه در استارتاپ های مرتبط با بلاک چین فعال بوده است و مالک وب سایت bitcoin.com  نیز می باشد.

در سال ۲۰۱۷ راجرور و دیگر همکارانش بر اساس زنجیره بلاک چین در بیت کوین و با تغییر اندازه سایز بلوک ها و تغییر کدها، بیت کوین کش را به دنیای ارزهای دیجیتال ارائه دادند. آن زمان همه دارندگان بیت کوین به اندازه بیت کوین هایشان، بیت کوین کش دریافت نمودند.

در نوامبر ۲۰۱۸ که بحث بر سر هاردفورک بیت کوین کش بود، کریگ استیون رایت به عنوان رقیب راجرور آشکار شد و از شاخه  sv بیت کوین حمایت کرد. او در رسانه ها گفته بود که ساتوشی ناکاموتو واقعی است و بیت کوین کش اس وی هدف نهایی اوست. بدین ترتیب جنگ رسانه ای شدیدی در مورد راجرور ایجاد شد.

بیت کوین طلایی

پس از معرفی هاردفورک بیت کوین کش در حالی که تنها چند ماه از این اتفاق گذشته بود، بلاکچین یک هاردفورک دیگر به نام بیت کوین طلایی معرفی کرد. اسامی دقیقی از دست اندرکاران بیت کوین طلایی در دسترس نیست اما تقریبا می توان گفت همه افراد دخیل در بیت کوین و بیت کوین کش در این پروژه نیز دخیل هستند به اضافه افراد جدید.

سازندگان بیت کوین طلایی امیدوارند تغییراتی بر روش های استخراج اعمال کنند و وضعیت بهتری به وجود آورند. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

ترون

مدیر عامل ترون جاستین سان است. او متولد ۱۰ جولای ۱۹۹۰ است. جاستین سان در زمینه تکنولوژی خالق چندین کسب و کار است . او هم چنین بنیاد ترون را ایجاد کرده است که هم نام رمزارز ترون است. پلتفرم پیوو که بزرگ ترین برنامه گپ صوتی چین است از جمله برنامه های اوست.

در نشریه فوربز برای دو بار نام او در میان فهرست چهره ها آمده است. او مدرک لیسانس تاریخ از دانشگاه پکن و کارشناسی اقتصاد سیاسی از دانشگاه پنسیلوانیا دارد. جاستین قبلا با ریپل همکاری داشته است.

بحث مهمی که اخیرا پیرامون جاستین شکل گرفته بود خرید فالوئر فیک بود و اثر منفی که بر روی هوادارانش گذاشت اما در هر صورت او شخص بسیار موفقی است. در یکی از مصاحبه هایش گفته بود با اتریوم نیز همکاری خواهد کرد. او معتقد است رقابت باعث بهبود محصولات می شود.

زمانی که جاستین سان در توئیت خود نوشت :” جدیدترین به روز رسانی ترون، سریع تر از اتریوم و کم هزینه تر از ایاس است ” قیمت ترون ۸ درصد افزایش یافت. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

تزوس

آرتور بریتمن متخصص کامپیوتر و خالق تزوس است. او در سال ۲۰۱۴ با نام مستعار ال.ام.گودمن تزوس را ابداع و منتشر کرد. آرتور در همان سال شرمت خود را در ایالت دلاویر تاسیس کرده و مدیریت اجرایی آن را عهده دار شد.

آرتور به همراه همسرش کتلین که هر دو سابقا در موسسه بریجواتر مشغول به کار بودند، پس از امتحان کردن چندین روش سنتی برای افزایش سرمایه و بی نتیجه ماندن همه این روش ها کار بر روی پلتفرم تزوس را شروع کردند و جهت افزایش سرمایه برای این کار، اولین سکه ها را عرضه نمودند.

در جولای ۲۰۱۷ که اولین سکه ها عرضه شد، ۲۳۲ میلیون دلار عاید این زوج شد و آن ها بنیاد تزوس را در زوگ سوئیس بنا نهادند. بریتمن ریاست این بنیاد را به یوهان گوزر سپرد و می خواست شرکت داینامیک لجر سولوشن بریتمن را همراه با مالکیت معنوی تزوس، در بنیاد تزوس ادغام کند.

میان بریتمن و گوزر اختلافاتی پیش آمد. گوزر افرادی را برای مدیریت کارها انتخاب کرده بود که بریتمن با آن ها مخالف بود. بریتمن تلاش کرد تا هم کاری با گوزر را کاملا قطع کند و این موجب جنجال میان بریتمن و گوزرو البته میان تزوس و شرکت آرتور(دی ال اس) شد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، شرکت دی ال اس را که متعلق به بریتمن بود تحت فشار گذاشت به این دلیل که توکن ها باید به شکل قانونی و به عنوان اوراق بهادار منتشر شوند. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

صحبت بر سر این بود که مبالغ به سرمایه گذاران پس داده شود که البته این اتفاق نیفتاد. سرانجام گوزر به همراه هیات مدیره تزوس صلاح را بر این دیدند که انصراف دهند. مایکلمانی و راین جیرسون از افراد مورد حمایت بریتمن بودند که در ادامه راه به او کمک کردند.

دش

ایوان دافیلد در سال ۲۰۱۴ دش را ایجاد کرد. در ابتدا نام این رمزارز ایکس کوین بود، پس از آن به دارک کوین تغییر نام یافت و در نهایت نام دش را به خود گرفت. ایوان دافیلد از سال ۲۰۱۰ که با بیت کوین آشنا شد به ارزهای دیجیتال علاقه مند گردید. او در طی مطالعاتش به این نتیجه رسید که بیت کوین کند است و ضمنا حریم خصوصی فرد در آن به قدر کافی ایمن نیست. او در پی اجرای ایده هایی برای افزایش حریم خصوصی بیت کوین بود اما متوجه شد که توسعه دهندگان بیت کوین با هر گونه تغییر در هسته آن مخالف اند زیرا برای این منظور کد هسته باید تغییر کند.

ایوان دافیلد از هسته بیت کوین استفاده کرده، تغییرات مورد نظر خود را روی آن اعمال کرده و دش را به ما تحویل داد. پروژه دش او را به یکی از بهترین و موفق ترین افراد دنیای رمزارزها تبدیل کرده است.

ریپل

کریستین لارسن، مدیرعامل سابق و رئیس اجرایی ریپل است. او از ثروتمندترین های جهان به شمار می رود. لارسن این رمزارز را به دلیل آسان نمودن مبادلات در سطوح بین الملل و رفع مشکلات پرداخت های بین بانکی ایجاد نموده است. او خودش صاحب ۵٫۲ میلیارد توکن ریپل است.

لارسن، بازیکن استنفورد ام لی ای و سیلیکون ولی می باشد و در زمینه های مالی و دیجیتال فعالیت های فراوانی داشته است. او ۵٫۷ تا ۸ بیلیون دلار در ماه درآمد دارد.

شرکت معتبر وام دهندگان آنلاین متعلق به اوست که در سال ۲۰۰۰ چیزی حدود ۱ بیلیون دلار ارزش داشت. بازار پراسپر مارکت پلیس در سال ۲۰۰۶ به عنوان اولین بازار وام دهی در آمریکا توسط او تاسیس شد.

کریس لارسن اکنون حدود ۵۷ سال سن دارد.

زدکش

آقای زوکو هم چنان که تمرکزش را روی بیت کوین گذاشته بود و به امنیت ناکافی آن فکر می کرد به فکر ایجاد رمزارز زدکش افتاد، سیستم بسیار امنی که حریم کاربر را حفظ می کند .

راجرور، شخصیت معروف دنیای ارزهای دیجیتال و بیت کوین نیز از سرمایه گذاران اولیه زدکش و نیز زدکوین بود. در حقیقت زیروکوین در اواخر سال ۲۰۱۶ توسعه داده شده و به زدکش تبدیل گردید.

کاردانو

چارز هاسکینسون که قبلا از اعضای تیم توسعه اتریوم بوده است مخترع کاردانو می باشد. کاردانو شباهت های زیادی به اتریوم دارد به همین دلیل و علاوه بر آن به این دلیل که همه افراد تیم کاردانو ژاپنی هستند به آن اتریوم ژاپنی می گویند.

هدف چارز هاسکینسون اصلاح در نظام مالی نیست بلکه هدف او نامتمرکز شدن برنامه ها، بانک ها و شرکت هاست و البته داشتن یک فرآیند هوشمند کامل. آقای هاسکینسون ادعا کرده است که کاردانو به برترین رمز ارز بازار تبدیل خواهد شد.

لایت کوین

لایت کوین، فورک کلاینت بیت کوین به شمار می رود که در سال ۲۰۱۱ توسط چارلی لی ایجاد شد. او اکنون تمام وقتش را روی لایت کوین گذاشته است. قبلا آقای لی در شرکت گوگل و قسمت برنامه نویسی کروم کار می کرد. سال ۲۰۱۱ او به بیت کوین علاقه مند شد و با استخراج تنها ۱۵۰ کوین، لایت کوین را به بازار ارزهای دیجیتال وارد کرد.

چارلی اعلام کرده بود که ابدا قصد رقابت با هیچ رمزارزی مخصوصا بیت کوین را ندارد و لایت کوین برای تراکنش های متفاوتی که از تراکنش های بیت کوین کوچک تر هستند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مخترع بیت کوین اعلام کرده بود هر خبری که در مورد بیت کوین می دهد چه خوب و چه بد، متهم می شود به این که قصدش بالا بردن ارزش لایت کوین است، به همین دلیل او تمام لایت کوین های خود را فروخت و تنها چند سکه برای کلکسیون شخصی اش نگه داشت. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

این اقدام چارلی مخالفت های زیادی به همراه داشت و بر قیمت لایت کوین بسیار اثر منفی گذاشت. اما او در مصاحبه دیگری گفت که کار درستی انجام داده است و حتی قصد بازخرید سکه هایش را نیز ندارد.

مونرو

تیم اداره کننده مونرو متشکل از ۷ نفر است که ۵ تای آن ها ناشناس هستند به این دلیل که قصدشان ناشناس ماندن بوده است. ۲ نفر دیگر ریکاردواسپاگنی و دیوید لاتایی می باشند.

علاوه بر این افراد، ۴۲۰ نفر به عنوان مشارکت کننده و ۳۰ نفر به عنوان اعضای توسعه دهنده، در این پروژه نقش داشته اند. مونرو ارزی خصوصی است که غیر قابل تعقیب و امن است.

ریکاردو تحصیل کرده رشته انفورماتیک است و شایعاتی وجود دارد که او می خواهد با چارلی لی همکاری کرده و ائتلاف جدیدی میان مونرو و لایت کوین ترتیب دهد. چارلی پیشتر در یک توئیت اظهار تمایل به همکاری با مونرو کرده بود به این دلیل که محرمانگی مونرو و نقدشوندگی لایت کوین کنار هم دیگر می تواند یک رمزارز ایده آل ایجاد کند.

نم

یکی از کاربران انجمن بیت کوین به نام utopian future  شبکه نم را اختراع نموده است. کاربر گفته شده و گروه همراهش ابتدا قصد انجام تحقیقاتی بر روی NXT را داشتند اما در طی کار به این نتیجه رسیدند که بهتر است بلاک چین و توکن خودشان را بسازند.

تیم فعال برای توسعه نم، در سنگاپور هستند و سیاست شان پنهان ماندن است. پروژه نم در سال ۲۰۱۵ توسط ۳۰ نفر بازاریاب و ۱۵ نفر به عنوان نیروی توسعه معرفی شده و شروع به کار کرد.

نئو

نئو توسط شرکت ONCHAIN در چین توسعه داده شده است.ابتدا نام نئو، رنت شیرز بود و سپس نام اتریوم چینی را به خود گرفت زیرا شباهت های فراوانی با اتریوم دارد البته تفاوت های زیادی نیز با هم دیگر دارند.

توسعه دهندگان نئو قصد دارند با استفاده از بلاک چین و ماهیت دیجیتال سازی در راستای مدیریت خودکار داده ها، اقتصاد هوشمند و دیجیتالی کردن دارایی ها گام های موثری بردارند. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

وی چین

سانی لوو، مدیر ارشد اطلاعات تیم وی چین است. او در زمینه آی تی و پروژه های اطلاعاتی برای برندهای مطرح کار می کند. سانی لوو در شرکت لویی ویتون به عنوان مدیر ارشد اطلاعاتی مشغول به کار است.

جی ژانگ با سابقه ۱۷ سال فعالیت در زمینه فناوری از دیگر اعضای تیم وی چین است. بوشین موسس شرکت فنبوشی کپیتال نیز از مشاوران این تیم است. وی چین قبلا بر روی اتریوم کار می کرد که با پیشرفت کار بر روی بلاک چین خصوصی خودش منتقل شد. ( اثرگذاران ارزهای دیجیتال )

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location