video thumb

۱۰ نکته‌ای که هر معامله‌گر ارزهای دیجیتال مبتدی باید بداند!

همه ما صدها داستان درباره پولی شنیده ایم که در فضای ارزهای دیجیتال ایجاد می شود. معامله گران ناشناس در توییتر داستان هایی مطرح می کنند که چگونه طی چند ماه ۱۰۰۰ دلار را به چندین میلیون دلار تبدیل کرده و اینکه چگونه با خرید آلت کوین ها، روزانه سرمایه خود را تا ۱۰۰ برابر افزایش می‌دهند.

برای افرادی که در بیرون از دنیای ارزهای دیجیتال به سر می برند، ورود به این عرصه، یک راه آسان و مطمئن برای سریع پولدار شدن است. آنها حتی قبل از یادگیری اصول تجارت و مدیریت ریسک ، شغل خود را برای اینکه به یک “معامله گر حرفه ای ارزهای دیجیتال تبدیل شوند، ترک می کنند. همه ما می دانیم که چگونه این داستان به پایان می رسد.

تبدیل شدن به یک معامله گر، در هر بازاری سخت است، ۹۵ درصد از همه معامله گران در این عرصه با شکست روبرو می شوند و بیشتر آنها نیز در همان چند ماه اول ورود خود شکست می خورند. آنها معمولاً کاملاً ورشکست می شوند یا به جای سرمایه گذاری در یک دارایی ایمن و انتظار برای رشد پیدا کردن آن، اقدامات نامناسب تری انجام می‌دهند. برخلاف تصور رایج ، انجام معاملات در بازار ارزهای دیجیتال به دلایل مختلفی برای مبتدیان دشوار است.

بازار ارزهای دیجیتال هرگز تعطیل نمی شود

این بازار در طول ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته فعال بوده و به معامله گران این حس را القا می کند که باید دائما در حال انجام معاملات باشند. و همین مسئله باعث می شود که آنها با خستگی مفرط روبرو شده و فومو یا همان ترس از دست دادن فرصت برای معامله گران احساسی ایجاد می شود. هیچ کس نمی تواند به طور موثر، بازاری را که دائماً در دسترس است، دنبال کند و معامله گران تازه وارد نیز از این مسئله غافل می شوند. این مسئله اغلب هم باعث نابود شدن زندگی شخصی آنها می شود و هم سرمایه‌ی آنها را از بین می برد.

فاندامنتال ها چه هستند؟

بازار ارزهای دیجیتال فاقد فاندامنتال ها یا همان اساس بازارهای معاملاتی سنتی می‌باشد. یک معامله گر به هنگام خرید سهام می ‌تواند سودهای سه ماهه، گزارش فروش، نقشه راه شرکت و بسیاری از پارامترهای دخیل در موفقیت آن سهام را بررسی کند. مهم تر از همه آنکه، شرکت هایی که در بازار بورس سهام به انجام معاملات می ‌پردازند، قانونگذاری شده اند، بنابراین شفاف هستند. پس شما به طور کلی می دانید چه چیزی را می خرید.

قدرت یک تیم یا پروژه در دنیای ارزهای دیجیتال تقریباً با اهداف معامله گر ارتباطی ندارد. معامله گران متکی به تحلیل های تکنیکالی هستند که استفاده صحیح از آن برای تازه واردان این فضا دشوار است.

من در حال کسب سود هستم، پس چرا موجودی بیت کوین من کاهش یافته است؟

فعل و انفعال بین بیت کوین و آلت کوین ها، موضوع پیچیده دیگری را به وجود می‌آورد. معامله ایمن آلت کوین ها به ندرت رخ می ‌دهد و یافتن فرصت های مناسب به صبر و تجربه بسیار زیادی نیاز دارد، دو موردی که معامله گران تازه کار فاقد آن می‌باشند. معامله گران تازه وارد اغلب به اشتباه موفقیت معاملات خود را بر اساس ارزش دلاری کوین های خود ارزیابی می‌ کنند، بدون این که درک کنند که سرمایه گذاری بر روی بیت کوین، یک استراتژی بسیار سودآور (و به مراتب آسان تر) خواهد بود. در عوض بازارهای معاملاتی سنتی با ارزهای سنتی بسیار ساده می‌باشند، یا سود کسب می‌ کنید یا ضرر می ‌کنید.

چگونه سفارش های استاپ لاس (توقف ضرر) و کسب سود را تنظیم کنم؟

معامله گران بازارهای سنتی از مزایای سفارش های استاپ لاس، کسب سود و همچنین تریلینگ استاپ برخوردار هستند. در مقابل، معاملات به مراقبت و مدیریت کمتری نیاز دارند. در فضای ارزها یدیجیتال، صرافی ها فاقد طیف گسترده ای از سفارش های ضروری برای مدیریت صحیح ریسک هستند، به ویژه در بازاری که دائما در حال فعالیت است.

معامله گران با تجربه در زمینه‌ی ارزهای دیجیتال می توانند داستان های بی شماری را در مورد از دست دادن یک پامپ بزرگ در هنگام خواب به اشتراک بگذارند، زیرا آنها از سرمایه خود با سفارش استاپ لاس محافظت کرده بودند و نتوانسته بودند سفارش های فروش را با قیمت های مورد نظر خود را تنظیم کنند. معامله گران بین سفارش کسب سود و مدیریت مناسب ریسک مجبور به انتخاب شوند.

من می توانم با استفاده از لوریج ۱۰ هزار دلار را به ۱۰۰ هزار دلار تبدیل کنم!

معاملات لوریج در بین مبتدیان بسیار مرسوم است. لوریج ابزاری است که فقط باید توسط تجربه ترین معامله گران، آنهایی که سال هاست سودآوری می کنند، مورد استفاده قرار بگیرد.

موانع ورود به دنیای ارزها دیجیتال در صرافی هایی که به نحوی ایجاد شده اند تا سرمایه خرده فروشان بی تجربه را از آنها گرفته و در جیب خود قرار دهند، وجود ندارد. مبتدیان با استفاده از لوریج تمام سرمایه ای که در معاملات به خطر انداخته اند را از دست خواهند داد، زیرا نقاط ضعف این ابزار بسیار زیاد است.

سریع پولدار شدن آسان است، درست است؟

در بازارهای سنتی، هیچ کس انتظار ندارد که سریع ثروتمند شود. بازار ارزهای دیجیتال از ارفاد میخواهد که مبلغی را برای دوران بازنشستگی خود در نظر بگیرند. در مقابل، برخی این طور تصور می کنند که با استفاده از بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند سرمایه اندک خود را به پول مادام‌العمر تبدیل کنند که این موضوع اصلا واقعیت ندارد.

کسانی که در عرصه‌ی ارزهای دیجیتال به سرعت ثروتمند شده اند به احتمال زیاد خوش شانس بوده اند نه اینکه معامله گر خوبی باشند. علاوه بر این، بین ثروتمند بودن روی کاغذ و زندگی واقعی تفاوت وجود دارد، بیشتر معامله گران ارزهای دیجیتال که “ثروتمند شده اند” نتوانسته اند دارایی خود را به قیمت بالا بفروشند و مشاهده کرده اند که چگونه ثروت کاغذی خود را به همان سرعت از بین می برند.

ارز دیجیتال یک سرمایه گذاری ایمن نیست

یک فرد بی تجربه به احتمال زیاد بسیار بیشتری وجود دارد که با خرید ارز دیجیتال ورشکست شود تا اینکه با خرید سهام سنتی با شکست مواجه شود. در نتیجه خطر از دست دادن سرمایه در دنیای ارزهای دیجیتال بسیار بیشتر است. ارز دیجیتال یک سرمایه گذاری ایمن نمی ‌باشد و باید فقط جزئی از سرمایه گذاری های کلی شما باشد.

من تمام توصیه های معاملاتی را از یک کارتون در اینترنت دریافت می کنم!

اگرچه معامله گران باتجربه و موفقی در رسانه های اجتماعی حضور دارند، اما اکثر مبتدیان توصیه های معاملاتی خود را از سایر تازه واردان دریافت می ‌کنند در حالی که خودشان از این موضوع آگاهی ندارند. دریافت توصیه های مالی از افراد غریبه در اینترنت سنگ بنای بازار ارزهای دیجیتال است.

در مسیر از بین بردن سرمایه خود، هیچ راهی مطمئن تر از خرج کردن آن بر روی دارایی هایی که سایر افراد برای کسب سود خود شما را فریب می ‌دهند، وجود ندارد. هرگز تصمیمات خود را بر اساس توصیه کسانی که نتیجه این تصمیم برایشان اهمیتی ندارد، اتخاذ نکنید.

معامله گران میانگین قیمت خرید را کاهش نمی دهند!

یک اشتباه بزرگ و رایجی که بسیاری از معامله گران مرتکب آن می شوند، کم‌ کردن میانگین قیمت خرید است، با این منطق که کوین مورد نظر قیمت کمتری دارد، مقدار بیشتری از آن کوین می‌خرند تا میانگین قیمت خرید کلی آن کوین کاهش یابد. این منطق مربوط به سرمایه گذاری است، نه معاملات.

معامله گران باید سطح توقفی داشته باشند. افت قیمت باید باعث شود که از انجام معاملات دست نگه دارند. بیشتر مبتدیان این موضوع را درک نمی کنند و بیشتر در این موضوع غرق می‌شوند.

مدیریت ریسک همه چیز است

مدیریت ریسک بسیار خسته کننده است و به نظر می رسد که مهم ترین مهارت برای سرمایه گذاری می‌باشد. شناخت این موضوع که چه مقدار بر روی معاملات ریسک کنید و پورتفولیوی خود را چگونه متعادل کنید بسیار مهمتر از ورودی و خروجی های معاملاتی می ‌باشد. یادگیری این امر به زمان نیاز دارد و حتی اکثر معامله کنندگان مبتدی قبل از یادگیری آن، ورشکست می ‌شوند.

برای اکثر افراد به مراتب بهتر است که به تدریج سرمایه گذاری کنند و درصد کمی از سبد سرمایه گذاری خود را به ارزهای دیجیتال و بیت کوین اختصاص دهند. نکته مهم این است که فریب افراد حاضر در توییتر را نخورید. معاملات ارزهای دیجیتال بسیار دشوار است.