سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

تام لی: قیمت بیت کوین به ۲۵٫۰۰۰ دلار می‌رسد!

تام لی (Tom Lee)، یکی از بنیان ‌گذاران فاندستریت (Fundstrat)، بر این باور است که قیمت بیت کوین همان منطقی را دنبال خواهد کرد که غول ‌های فناوری سیلیکون ولی از آن پیروی کرده ‌اند.

تام لی طی مصاحبه با برنامه Street Signs Asia از CNBC، عنوان کرد که ارزهای دیجیتال دارایی‌ هایی با ارزش شبکه ‌ای هستند و این ویژگی‌ای است که آنها را با سهام‌ شرکت ‌های موفق در زمینه فناوری یکسان می کند.

“دارایی های با ارزش شبکه”

لی که یکی از گاوهای مشهور بیت کوین و از بنیان گذاران و استراتژیست وال استریت در فاندستریت است این اظهارات را در پاسخ به منطق پشت پیش ‌بینی قبلی‌ فاندستریت انجام داد. طبق این پیش ‌بینی، قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۲ به ۲۵٫۰۰۰ دلار خواهد رسید.

لی با بیان اینکه این پیش ‌بینی سال ۲۰۱۷ و تحت عنوان پیش ‌بینی ۵ ساله از قیمت این دارایی دیجیتال صورت گرفته بود، گفت که هنوز فکر می کند دستیابی به آن آسان است و افزود:

ارزهای دیجیتال، دارایی ‌هایی با ارزش شبکه‌ هستند. به این معنی که هر چه افراد این دارایی بیشتری در اختیار داشته باشند، ارزش‌ آنها بیشتر می ‌شود. در واقع یک تابع لگاریتمی است، بنابراین اگر کاربرانش را دوبرابر کنید، ارزشش چهار برابر می ‌شود. برای رسیدن به ۲۵٫۰۰۰ دلار، فقط به کمی کمتر از ۴ برابر ارزش نیاز دارید، این بدان معنی است که باید تعداد افرادی را که بیت کوین در اختیار دارند، دو برابر کنید.

لی اعلام کرد که طبق برآوردهای فاندستریت، در حال حاضر نیم میلیون نفر بیت کوین دارند و از آن استفاده می ‌کنند، بنابراین، برای به دست آورندن ارزش ۲۵٫۰۰۰ دلاری باید تعداد کاربران بیت کوین را به ۱ میلیون برسانیم.

لی با اشاره به عملکرد سهام شرکت ‌هایی نظیر فیس ‌بوک، اپل، آمازون، نتفلیکس و گوگل از زمان عمومی شدن آن‌ها گفت:

۷۰ درصد از سوددهی آنها [از زمان عمومی شدن] توسط رشد جهانی اینترنت قابل توجیه است. به عبارت دیگر، می ‌توان یک تابع لگاریتمی در رشد اینترنت و عملکرد آینده ارزهای دیجیتال ترسیم کرد.

کارآیی سازمانی

لی همچنین اظهار داشت که در طولانی مدت، روند بیت کوین بسیار صعودی خواهد بود. او گفت که بازار دارایی‌های دیجیتال در مراحل ابتدایی قرار دارد و با گذشت زمان دارایی های نهادی به این بازار وارد خواهند شد. لی در مصاحبه خود، این روند را با چوب هاکی (به دلیل شکل این چوب) مقایسه کرد!

ماه اکتبر، لی استدلال کرد که با صعود قیمت بیت کوین اوایل در سال ۲۰۱۹ ، در سال حاضر به تثبیت قیمت نیاز دارد. در همان ماه، این استراتژیست اعلام کرد که بیت کوین با شاخص S&P 500 همبستگی مثبتی دارد و از همین رو به گفته برخی، نسبت به تغییرات تشدید مقاوم نیست.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location