سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

بوترین: دارندگان بیت کوین احتمالا نظر خود را نسبت به الگوی اثبات سهام تغییر دهند!

ویتالیک بوترین، بنیان گذا اتریوم می گوید که شاید در طی چند سال آینده،، طرفداران بیت کوین نظرشان را نسبت به الگوی اثبات سهام تغییر دهند. بوترین در مصاحبه ای با ETHWaterloo 2، رویدادی متشکل از بلاک چین اتریوم، که هفته گذشته توسط داوطلبان و تیم اصلی ETHGlobal برگزار شده بود، عنوان کرد که، شاید تا پنج سال دیگر حتی بیت کوین هم نسبت به الگوی اثبات سهام نظر بهتری پیدا کند. در حال حاضر، اتریوم در حال تغییر از سیستم اثبات کار که توسط بیت کوین استفاده می شود، به سیستم اثبات سهام است. با این حال، معلوم نیست دقیقاً چه زمانی این تغییر ممکن است که رخ دهد.

بوترین می گوید که بسیاری از ارزهای دیجیتال به یک برنامه صدور مجوز متعهد هستند. آنها واقعا به این عقیده متعهد شده اند که صدور مجوز کار نادرستی است و ما باید هارد کپ داشته باشیم، به این دلیل که هارد کپ یک روش اتریشی است و ما باید موضع محکمی بگیریم و بگوییم که مانند ارز فیات پر تورم طلا نیستیم. یادآوری می شود که تنها ۳ میلیون بیت کوین باقی مانده و ۱۲۰ سال برای بدست آوردن آنها باقی مانده است.

درآمد ماینرها

میانگین هفتگی ارزش کلی پاداش های بلاک و کارمزدهای پرداخت شده تراکنش ها به ماینرها به دلار آمریکا.

کل کارمزدهای تراکنش ها

میانگین هفتگی، به دلار.

بوترین به مقایسه بیت کوین با اتریوم می پردازد و می گوید پاداش بلاک در مورد ETH 2 و کارمزد تراکنش ها معمولا بین ۰٫۰۳ الی ۰٫۲۸ اتریوم است. “اساساً، به هیچ وجه مشخص نیست، زمانی که مبلغی که به ارائه دهندگان امنیت یا ماینرها و یا سهامداران رائه می شود ۵۰ برابر کمتر از الان باشد، بازهم بلاک چین ها به امنیت خود ادامه می دهند یا خیر.

از سوی دیگر، هنگامی که وی در این کنفرانس از انجمن اتریوم پرسید که آیا مایلند اتریوم هارد کپ داشته باشد یا خیر، پاسخ جمیع آنها خیر بود و به نظر می رسد افراد رویکردهای عملگرا را بیشتر می پسندند و می دانند که این ایده بهتر از بهینه سازی برای پیش بینی صدور مجوز است، چراکه ما برای پیش بینی امنیت بهینه سازی خواهیم کرد، زیرا بقای این پلتفرم مهم ترین چیز است و اگر این پلتفرم دوام نیابد همه ما به مشکل خواهیم خورد.

“ما نمی دانیم”

مشکل این است که ما نسبت امنیت به صدور مجوز را، که یک متغیر از دنیای واقعی است و چیزی که ممکن است یادگیری آن یک یا دو دهه طول بکشد را جلوتر از زمان وقوع آن نمی دانیم. اما اتریوم به جای تثبیت صدور مجوز روی تثبیت امنیت تمرکز می کند، که هواداران بیت کوین از آن بیزار هستند، اما طرفداران اتریوم با این کار مشکلی ندارند.

بوترین بر این باور است که الگوی اثبات سهام با بودجه کمتر تامین امنیت، عملکرد بهتری نسبت به الگوی اثبات کار دارد. اما وی می گوید که حتی با وجود الگوی اثبات سهام، اطمینان ندارد که اتریوم هنوز هم بدون نیاز به صدور مجوز، یک سهام را اثبات کند. با این وجود، وی می داند که حتی یک الگوی ترکیبی اثبات سهام نیز روشی مناسب جهت به دست آوردن امنیت بیشتر با پاداش و صدور مجوز کمتر است.

در حالی که به نظر می رسد نظر مشترک افراد این است که ارزهای دیجیتال تا یک دهه دیگر بسیار محبوب تر خواهند شد و این مسائل را حل می کنند، اما بنیان گذار دومین شبکه بزرگ بازار معتقد است که:

اگر بخواهید درباره امنیت سیستمی که از پس انداز زندگی افراد محافظت می کند بحث کنید، مجاز به ارائه پیش فرض های دیوانه وار و فرا خوش بینانه نیستید.

حتی صحبت در این باره اصلا صحیح نیست، زیرا اگر یک سیستم ۵۰ برابر بزرگتر شود، پس حتما بودجه امنیتی آن نیز ۵۰ برابر بیشتر می شود، اما تعداد مهاجمینی که خواهان شکستن آن امنیت هستند نیز ۵۰ برابر بیشتر می شود.

بوترین در پایان عنوان کرد که این بحث فقط مربوط به بیت کوین نیست، امیدوارم لایت کوین نیز اثبات سهام را اتخاذ کند. امیدوارم بیت کوین کش نیز اثبات سهام را اتخاذ کند، امیدوارم ویژن بیت کوین ساتوشی نیز اثبات سهام را اتخاذ کند. من . فکر می کنم که این کار یک کلاهبرداری است، اما فکر می کنم کلاهبرداری که اثبات سهام را اجرا می کند، خطرات زیست محیطی کمتری را نسبت به کلاهبرداری که اثبات کار را اجرا می کند، به وجود می آورد.

در عین حال، گزارشی که اخیراً توسط Binance Research انجام شده است، نشان می دهد که به محض اینکه اتریوم استیکینگ خود را معرفی کند، از آنجایی که حجم فعالیت های استیکینگ بیش از دو برابر خواهد شد، روند بازی تغییر خواهد کرد. در این گزارش آمده است که در حال حاضر این استیکینگ محبوب منجر به ۸ میلیارد دلار فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال شده است و حدود ۱۵٫۴ میلیارد دلار از تمامی توکن های دیجیتال قابلیت استیک شدن دارند.

گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، اتریوم حدود ۱۸۶٫۶۵ دلار معامله می شود و در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۰٫۰۷ درصد رشد داشته است.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location