video thumb

حجم معاملات بیت کوین رکوردهای جدیدی را در ونزوئلا و آرژانتین ثبت کرد!

داده های اخیر حاکی از آن است که معاملات بیت کوین (BTC) در هفته گذشته رکوردهای جدیدی را در دو کشور آمریکای جنوبی که مقررات سخت‌گیرانه ‌ای در حوزه ارزهای دیجیتال دارند، ثبت کرده است.

همانطور که کوین دنس (Coin Dance گزارش داده است، حجم معاملات بیت کوین در دو کشور ونزوئلا و آرژانتین به رکوردی تازه دست یافت.

آرژانتین: بانک مرکزی محبوبیت بیت کوین را افزایش می دهد

تاریخچه معاملات هفتگی ونزوئلا در لوکال بیت کوینز.

منبع: Coin Dance

این داده‌ های آماری به دست آمده از صرافی همتا به همتای لوکال بیت کوینز (Local Bitcoins)، نشان می‌ دهد که علی رغم سخت‌ گیری‌ های دولت ‌های ونزوئلا و آرژانتین در حوزه ارزهای دیجیتال، تقاضا برای بیت کوین همچنان رو به افزایش است.

درمجموع، حجم معاملات بیت کوین در ونزوئلا طی هفته گذشته ۱۴۲٫۹ میلیارد بولیوار (ارز ملی ونزوئلا) اعلام شده است. این در حالی است که در مدت زمان مشابه، حجم معاملات بیت کوین در آرژانتین به رکورد ۱۹٫۴ میلیون پزو (ارز ملی آرژانتین) رسیده است. هر دو رکورد قاطعی را نسبت به سطوح قبلی خود به ثبت رسانده اند.

با این حال، اگر مرجع محاسبات را بیت کوین قرار دهیم، حجم معاملات شاهد افزایش چشمگیری نبوده است. این مسئله، حاکی از آن است که ارز ملی این کشورها همچنان در حال تضعیف شدن هستند. طی هفته گذشته ۶۲۷ بیت کوین معادل ۵٫۵ میلیون دلار معامله شده، در حالی که این رقم برای آرژانتین معادل ۳۰ بیت کوین یا ۲۶۳ هزار دلار بوده است.

همانطور که کوین تلگراف گزارش داد، تورم همچنان مشکل اصلی دولت ها در کاراکاس و بوینس آیرس است، زیرا تغییر دولت آرژانتین نه تنها اوضاع اقتصادی را بهبود نبخشیده بلکه، آن را بدتر نیز کرده است.

هفته گذشته، بانک مرکزی آرژانتین به صورت رسمی کاربران را از خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت های اعتباری منع کرد.
در عین حال، ونزوئلا سال گذشته از ارز دیجیتال ملی خود یعنی «پترو» (Petro) رونمایی کرد که در حال حاضر این ارز دیجیتال هدف انتقادات شدید قرار دارد.

مائوریسیون دی بارتولومئو (Mauricio Di Bartolomeo)، یکی از بنیان ‌گذاران استارت‌آپ Ledn، در این خصوص عنوان کرد: چاپ پول‌ بی ارزش پرهزینه است و تهیه مواد اولیه و تدارکات لازم را با چالش مواجه کرده است. به همین دلیل ونزوئلا به دنبال پترو رفته است. وی افزود:

“پتروی ونزوئلا همان چیزی است که بیت کوین در برابر آن ایستادگی می کند.”

بر اساس گزارش فایننشال تایمز (Financial Times)، ونزوئلا به دلیل تاثیرات زیادی که تحریم ‌های آمریکا بر دولتش گذاشته، مجبور شده تا نفتش را با قیمت ارزان و با تخفیف به فروش برساند.

لازم به ذکر است که درآمدهای نفتی در حال حاضر به ۲۵۰ میلیون دلار در ماه رسیده است، در حالی که پیش از بحران اقتصادی در ونزوئلا، درآمد ماهیانه این کشور از فروش نفت ۵ میلیارد دلار بود.