video thumb

شکایت از صرافی بیترکس به اتهام کمک به سرقت ۱ میلیون دلار بیت کوین!

گرگ بنت (Gregg Bennett)، سرمایه گذار مستقر در سیاتل و دارنده بیت کوین، صرافی ارز دیجیتال بیترکس را به اتهام کمک به حمله تعویض سیم کارت، که به هکرها امکان سرقت ۱۰۰ بیت کوین وی، به ارزش ۹۲۳,۷۰۰ دلار را داده، به دادگاه کشانده است. بنا بر گزارش های منتشر شده، بنت ادعا کرده که این صرافی هنگام خبردار شدن از هک صورت گرفته، هیچ اقدامی در این رابطه انجام نداده است.

نهنگ بزرگ بیت کوین علیه بیترکس شکایت می کند

در اخبار منتشر شده در فضای ارزهای دیجیتال، گرگ بنت که قربانی حمله تعویض سیم کارت است و باعث شده افراد سرکش بتوانند ۱۰۰ بیت کوین را از حساب بیترکس وی سرقت کنند، دادخواستی را علیه این صرافی مستقر در سیاتل طرح کرده است.

منابع نزدیک به این موضوع بیان کرده اند، در دادخواستی که در دادگاه عالی کینگ کانتی واشنگتن تشکیل شده است، بنت ادعا می کند که صرافی بیترکس علیه پروتکل های امنیتی خود اقدام و از استانداردهای وضع شده در صنعت ارزهای دیجیتال چشم پوشی کرده و نتوانسته بلافاصله پس از آنکه از سرقت مربوط به حساب وی در تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۱۹ مطلع شده است، اقدامات لازم را انجام دهد.

این قربانی ادعا می کند که هکرها این حمله را از یک آدرس IP در فلوریدا آغاز و از یک سیستم عاملNT استفاده کرده اند، دو عاملی که باید باعث هشیاری این صرافی می شده که کاربران غیرمجازی در حال دست بردن در کیف پول وی بوده اند، چراکه وی تا به حال از هیچ کدام از آنها استفاده نکرده است.

یک اتفاق درون سازمانی؟

با اینکه مقامات رسیدگی کننده به این پرونده، هنوز صرافی بیترکس را به جرمی متهم نکرده اند، اما بازرس قانونی مالی وزارت موسسات مالی واشنگتن، آژانسی که مسئول رسیدگی به شکایات مصرف کننده است، اظهار داشته است که صرافی بیترکس به هنگام اعلام خبر از سوی بنت، به موقع عمل نکرده و در نتیجه شرایط خدمات خود را نقض کرده است.

علاوه بر این، بنت علاوه بر مقصر دانستن صرافی بیترکس در عدم کشف سریع فعالیت های مشکوک در حساب وی، وکلای وی نیز این صرافی را به عدم بستن امکان برداشت از حساب به مدت ۲۴ ساعت به دلیل تغییر رمز عبور، محکوم کرده اند.

یادآور می شود که وزارت خدمات مالی نیویورک (NYDFS)، در اوایل ماه آوریل سال ۲۰۱۹، اپلیکیشن بیت لایسنس صرافی بیترکس را با استناد به عدم وجود ارزیابی های قوی و مناسب جهت مقابله با فعالیت های غیرقانونی مانند پولشویی و سایر اقدامات، رد کرده بود.

با وجود اینکه بنت از اپراتور تلفن همراه خود، یعنی شرکت AT&T در طرح دعوی علیه صرافی بیترکس هیچ نامی نبرده است، اما با این وجود وی گمان می کند که حمله تعویض سیم کارت در واقع توسط یکی از کارمندان این اپراتور مخابرات صورت گرفته، چراکه پین و شماره تامین اجتماعی حساب وی که تنها توسط یک فرد درون سازمانی می تواند تغییر یابد، تغییر یافته است.

شایان ذکر است که شرکت AT&T در این اواخر درگیر چندین مورد تعویض سیم کارت بوده است و اکنون به نظر می رسد که این شبکه تلفن به درستی کار خود را انجام نمی دهد.