سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

باگ موجود در برنامه‌ رابین هود باعث درآمد میلیونی کاربران می‌شود!

گزارش های اخیر درباره یک ناهنجاری در برنامه معاملاتی رابین هود (Robinhood) بوده است که به کاربران امکان می‌داده تا پول بسیار زیادی به دست آورند. منتقدان بازار ارزهای دیجیتال اغلب از عدم امنیت شکایت دارند و نگران کاربرانی هستند که می‌توانند سیستم را فریب دهند. با این حال، همانطور که پیداست، بازار بورس نیز همواره آنطور که بسیاری از افراد می خواهد، امن نمی ‌باشد.

باگ موجود در برنامه رابین هود باعث درآمد میلیونی افراد می‌شود

باگ اخیر در برنامه معاملات بورس رابین هود به کاربران امکان داده است تا از ویژگی معاملات مارجین سوء استفاده کنند و تا ۱٫۷ میلیون دلار برای سرمایه گذاری در بورس پول قرض بگیرند، اگرچه در ابتدا فقط حدودا ۲٫۰۰۰ دلار داشته اند. لوریج مورد استفاده توسط برخی از معامله گران تا ۵۰۰ برابر هم افزایش می یابد که بسیار بیشتر از مقداری است که توسط این صرافی مجاز است.

آستن آلرد (Austen Allred) در این بارهتوییت کرد:

رابین هود دارای باگی است که به هر کسی امکان می‌ دهد تا مارجین نامحدود دریافت کنند و کاربرانی که ۲۰۰۰ دلار دارند از این باگ استفاده می‌ کنند تا وضعیت های معاملاتی چندین میلیون دلاری ایجاد کنند.

نمیدانم به این موضوع بخندم یا گریه کنم اما تاکنون چنین چیزی ندیده ام.

طولی نکشید که خبر این باگ در سراسر اینترنت پخش شد، به طوری که اکثر این فعالیت ها در سایت ردیت بوده است. یکی از کاربران ادعا کرد که توانسته اند با استفاده از معاملات مارجین، ۱۰۰ سهم شرکت AMD را با ۳٫۸۰۰ دلار بخرند. پس از آن، سهام خریداری شده را فروختند و پول خود را پس گرفتند، و سپس از سرمایه تازه به دست آمده استفاده کردند تا سهام بیشتری از AMD بخرند. آنها این روند را بارها و بارها تکرار کردند و از معاملات مارجین برای به حداکثر رساندن سود خود استفاده کردند.

از طرف دیگر حتی اگر قیمت سهام حدود ۱۰ درصد نیز کاهش یابد، طبق برآوردها، آنها تقریبا فقط ۱۷۰ هزار دلار بدهکار می ‌شوند.

پیامدهای استفاده از این باگ

البته تا آنجا که بسیاری از افراد می‌ دانند، این روند کاملا قانونی نمی‌باشد و دیر یا زود این صرافی و قانونگذاران واکنش نشان می‌دهند. ناگفته نماند که بسیاری از افراد نیز تصور می‌ کنند که کاربرانی که از این باگ سوء استفاده کرده اند نمی ‌توانند سرمایه خود را نقد کنند، زیرا تراکنش ها معمولا چند روز طول می‌ کشد.

در این بین، مسئولان صرافی احمالا متوجه این موضوع شده اند و هر گونه حسابی را که از این باگ سوء استفاده کرده است را مسدود کرده یا مانع نقد کردن سرمایه آنها به طریق دیگری شده اند.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست که این شرایط چگونه می‌تواند مدیریت شود. هم چنین هنوز مشخص نیست که رابین هود به کاربران امکان می‌ دهد تا سرمایه به دست آمده را نقد کنند یا خیر و چگونه این امر می تواند بر سرمایه‌ی خود صرافی تأثیرگذار باشد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location