سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

‌همکاری، تنها راه پیش پای ارزهای دیجیتال و سنتی

بر اساس استانداردهای مالی جدیدی که شرکت مستر کارت (Master Card) در ماه جاری میلادی آن را معرفی کرد، کلیه سرمایه گذاری‌ها در زمینه ارزهای دیجیتال، فارکس، ICO ها و  CFDها  به عنوان سرمایه گذاری‌هایی با ریسک بالا نامیده شده‌اند. این تصمیم در حقیقت تازه ترین رویارویی و صف آرایی جدید ارزها و سیستم‌های مالی دیجیتال و سنتی در برابر یکدیگر به حساب می‌آید. مبادلات مالی انجام شده شرکت‌های حاضر در طبقه بندی اعلام شده مستر کارت، از این پس به مدت ۵۴۰ روز تحت نظارت ویژه مستر کارت قرار خواهند گرفت. شرکت رقیب مستر کارت یعنی ویزا کارت (Visa Card) نیز همزمان از اتخاذ تدابیری مشابه در برابر ارزهای دیجیتال خبر داد که قرار است از ماه دسامبر اجرایی شوند.

در حالیکه استانداردهای جدید به معنای هدف گرفتن شرکت‌های تولید کننده ارزهای دیجیتال آن هم خارج از شبکه نظارتی رگولاتری به حساب می آید، به نظر می‌رسد عملیاتی شدن چنین نظارتی هنوز دور از دست باشد. برخی از شرکت‌های مبادله کننده ارزهای دیجیتال همین حالا هم به مشتریان خود اعلام کرده‌اند که دیگر برای انجام مبادلات هیچ گونه کارت اعتباری قبول نخواهند کرد.

چنین تحرکاتی از سوی موسسات مالی وابسته به بازار ارزهای سنتی فارغ از اینکه مبنای استراتژیک داشته باشد یا خبر، تداعی کننده تاثیرات محسوس ارزهای دیجیتال بر بازار ارزهای سنتی هستند. اینکه آیا واقعا امکان ادامه حیات و توسعه فعالیتهای ارز دیجیتال دور از فضای مبادلاتی ارزهای سنتی جود دارد یا خیر،در ذهن انسان را به خود مشغول می‌سازد.

ارزهای دیجیتال

همگام سازی میان سیستم های مالی قدیمی و جدید

احتمالی ایجاد بازاری تجاری مبتنی بر ارزهای دیجیتال مشروع و کاملا مستقل از بازار سنتی و مولفه‌های آن مانند زیرساخت‌های مالی و یا حتی حمایت نهادهای مالی هر روز بیشتر می‌شود. تلاش برای ایجاد سازگاری بیشتر با سیستم ارزهای دیجیتال، یعنی بازاری که در آن مشتریان کنترل تمامی سرمایه  خود را در دست دارند، منجر به ایجاد ناسازگاری میان بازار ارزهای سنتی و دیجیتال شده است. آنچه مسلم است اینکه تغییر زیرساختی شبکه‌های مالی و انطباق با ارزهای دیجیتال برای بازار ارز سنتی در برگیرنده هزینه‌های بسیار سنگین خواهد بود. اما اگر سنتی‌ها واقعا به دنبال جلوگیری از حذف شدن از بازار هستند باید پیش از آن که دیر شود، از تکنولوژی بلاک چین استقبال کنند.

آلترناتیوی برای بلاک چین

مسلما مستر کارت و ویزا باید اقدامات و تلاش خود را به حوزه خارج از فعالیت رگولاتوری معطوف سازند. اما بهتر است نهادهای مالی به جای ایجاد محدودیت های بیشتر علیه فعالیت ارزهای دیجیتال، جایگزینی مناسب برای این دسته از ارزها معرفی کنند که بتواند مردم را به سمت خود بکشاند. در حالی که ممکن است معرفی چنین آلترناتیوی به جای ارزهای دیجیتال در کوتاه مدت کاری بسیار پیچیده باشد، این کار فقط جامعه بلاک چینی را تشویق می کند تا ایده های بیشتری را برای ساختن اکوسیستم ارزی دیجیتال حتی بهتر و قابل دسترس تر از قبل ارائه دهد.

موسسات مالی مانند مستر کارت و ویزا باید تکنولوژی بلاک چین را به عنوان یک قدرت در نظر گرفته و فرآیند هرچه سریعتر انطباق خود با بازار ارزهای دیجیتال را آغاز کنند تا بتوانند نقل و انتقال و مبادلات مالی با استفاده از این ارزها را به دست گیرند. رسیدن به همگام سازی نیز تنها از طریق همکاری با شرکت های منتشر کننده ارزهای دیجیتال میسر خواهد بود تا بتوانند از این طریق خود را با آنها تطبیق دهند. این امر همچنین می‌تواند منجر به  کسب اطمینان از اجرای قوانین دوگانه مبارزه با پولشویی و شناخت مشتری شود.

بانک‌ها و موسسات ارائه دهنده خدمات مالی باید ضمن اتخاذ شرایطی برای انطباق پذیری با ارزهای دیجیتال، امنیت مبادلات میان ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال را تضمین نمایند. این همگام سازی می‌تواند از طریق مشارکت یا کار جمعی با شرکت‌های منتشر کننده ارزهای دیجیتال انجام شود.

وجود روابط قدرتمند میان بخش‌های مالی سنتی و دیجیتال به کاهش سرقت‌های مالی و کلاهبرداری در صنعت ارزهای دیجیتال کمک کرده و می‌تواند ارز دیجیتال را نیز تحت نظارت و قوانین موفق بخش سنتی قرار دهد.

برای ساخت یک سیستم مالی جدید ممتاز، توسعه گرا و همگام با تکنولوژی روز، شرکت‌های منتشر کننده ارزهای دیجیتال هنوز باید به سیستم ارزهای فیات متصل باشند. فاینانس سنتی نیازمند گشایش درهای خود به روی ارز دیجیتال هستند تا بتوان به جای برخورد و نزاع با یکدیگر به چنان سیستم مالی نوینی دست یافت که جهان را مکانی بهتر برای سودزایی و رفاه بیشتر سازد.

 

نوشته: اکسیس روسل، مدیر هامل شرکت ارز دیجیتال Bity

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location