سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

پیتر شیف : “دولت‌ها حباب بیت کوین را ایجاد کرده‌اند”

پیتر شیف (Peter Schiff) مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری و مشاوره‌ی مالی Euro Pacific Capital مدت هاست که به عنوان یکی از بزرگ ترین منتقدان بیت کوین شناخته می شود. وی حتی پیش بینی کرده است که قیمت این پادشاه ارزهای دیجیتال به زیر ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید. وی همچنین توضیح داد که از بیت کوین متنفر نیست زیرا چیزی برای تنفر وجود ندارد و این ارز دیجیتال توانایی جایگزینی پول را ندارد. وی به مردمی که تصور می کنند، به زودی بخش عمده ای از سرمایه شان را از دست خواهند داد، توصیه کرد که به جای بیت کوین، طلا بخرند.

وی در توئیتر خود عنوان کرد:

بیت کوین نه تنها الگوی خرسی (الگوی صعودی) خود را از دست داده و در مسیر کاهش ارزش تا مرز ۶ هزار دلار قرار گرفته، بلکه در روزهای پایانی هفته الگوی سر و شانه نیز شکل گرفته و هم اکنون تایید شده است. اگر این الگو به اتمام برسد، شاهد افت شدیدتری خواهیم بود، شاید به اندازه یک هزار دلار!

آنتونی پومپلیانو (Anthony Pompliano)، یکی از طرفداران صنعت ارزهای دیجیتال، در جدیدترین پادکست Off the Chain از شیف دلیل اینکه چرا نسبت به بیت کوین بدبین است را پرسید. وی برای پاسخ به این سوال اعلام کرد که «دولت‌ها حباب بیت کوین را ایجاد کرده‌اند، همانطور که حباب دات‌کام و حباب بازار مسکن را به وجود آوردند». با این حال وی در ادامه توضیح داد که این حباب دقیقا به شکل حباب‌های مالی پیشین نیست، اما تائید کرد که این اقدام یک واکنش نسبت به سیاست‌های پولی اشتباه دولت‌ها بوده است.

شیف ادامه داد: بیت کوین زمانی که مردم به دنبال یک جایگرین(برای پول فیات) بودند، وارد مرحله‌ی اصلی فعالیت‌های خود شد و افزود که در وهله‌ی اول جامعه‌ی آزادی‌خواه و جامعه‌ی کارگری به بررسی و بازبینی بیت کوین پرداختند. شیف در ادامه عنوان کرد:

من از همان اوایل متوجه وجود بیت کوین شدم ولی آن را انکار کردم، زیرا دیدگاه اولیه من نسبت به بیت کوین این بود که مانع از معرفی یک رمزارز دیگر توسط شخص دیگری می‌شود، که البته این چنین نشد. در حال حاضر هزاران ارزدیجیتال وجود دارد و من نه تنها هیچ ارزش ذاتی، بلکه پتانسیلی در آن‌ها نمی‌بینم.

این منتقد بیت کوین همچنین اظهار داشت که انتظار نداشته بیت کوین تا به این اندازه بزرگ و همه‌گیر شود. وی اضافه کرد که «تقاضای اولیه‌» بیت کوین زمانی بدست آمده که قیمت این ارز دیجیتال به رکورد قیمت یک هزار دلار رسید، زمانی که بازار طلا، نقره و سایر فلزات گران‌بها گرفتار یک روند نزولی و رکود شد. وی در ادامه افزود:

«اما بیت کوین به طور ناگهانی تمام ویژگی‌های حباب‌گونه را به خود گرفت، عقب نشینی کرد و دوباره به قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار بازگشت و برای مدت چند سال در همین قیمت ها باقی ماند. این حباب زمانی دیوانه‌وار شد که قیمت بیت کوین تا مرز ۲۰٫۰۰۰ دلار رسید و فکر می‌کنم این همان زمانی است که خبرها به اوج خود رسید و رسانه‌ها به آن پرداختند، و همه اقدام به خرید آن کردند».

پیتر شیف پس از آن، وضعیت و احساسات فعلی بازار بیت کوین و بازار مسکن سال ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ و همچنین سهام دات‌کام را مورد مقایسه قرار داد.
وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

مردم در رابطه با زمانی که در یک حباب گیر افتاده‌اند و اینکه این حباب چگونه بر رفتار و نحوه‌ی تفکر آن‌ها تاثیر می‌گذارد، یک نگرش خاص دارند. من تمام این خصوصیات را می‌بینم، و شاید وقتی صحبت از افرادی است که با بیت کوین سروکار دارند، این نگرش قوی‌تر می‌شود. اما من فکر می‌کنم که بیت کوین فقط یک حباب بزرگ دیگر باشد، که سرانجام روزی می ‌ترکد.

وی در ادامه افزود:

من شخصا فکر می ‌کنم که در پایان سال ۲۰۱۷ و زمانی که قیمت بیت کوین به دلایلی نظیر راه‌اندازی قرارداد‌های آتی و هیجان ناشی از تبلیغات رسانه‌ای به مرز ۲۰٫۰۰۰ دلار رسید، این حباب نیز به نقطه اوج خود رسیده بود. من فکر می‌کنم که کل ماجرا همین بوده و اتفاق مشابهی رخ نخواهد داد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location
version