video thumb

پارلمان آلمان: ارزهای دیجیتال پول واقعی نیستند

پارلمان فدرال آلمان با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام کرد که ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین از نظر اعضای این پارلمان، پول واقعی محسوب نمی شوند.
بر اساس بیانیه منتشر شده، دارایی های عرضه شده در قالب سرمایه های دیجیتال به بازار – مانند بیت کوین – تنها نشانگر برخی ویژگی های مربوط به آینده پول های سنتی یا همان ارزهای فیات هستند.
در این بیانیه که با عنوان ” توکن های دیجیتال پول های واقعی نیستند” منتشر شده، به گزارش ارائه شده از سوی دولت آلمان به پارلمان فدرال این کشور در خصوص ماهیت و چیستی ارزهای دیجیتال و بازار این دسته از ارزها اشاره شده است.
در پاسخ ارائه شده از سوی دولت آلمان، با اشاره به ماهیت ارزهای دیجیتال که تنها در بر دارنده برخی از ویژگی های ابتدایی پول هستند، آورده شده است: مبادلات و ابزارهای پرداخت، حفظ و ذخیره ارزش پول، تنها ویژگی این دسته از ارزها بوده و آنها به هیچ وجه به عنوان پول واقعی مطرح نخواهند بود.
همچنین در بخشی دیگر از این بیانیه، همین کاربرد ابتدایی ارزهای دیجیتال نیز زیر سوال برده شده و با اشاره به نوسان شدید قیمت موجود در بازار ارزهای دیجیتال، این ارزها حتی به عنوان ابزاری برای حفظ ارزش پول نیز مناسب استفاده نخواهند بود.