سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

آیا باید نگران ورود سازمان ها و موسسات مالی به بازار ارزهای دیجیتال بود؟

حضور گسترده و بعضا سازمان بافته مشتریان سازمانی در زمینه ارزهای دیجیتال به یکی از حساس ترین موضوعات روز در صنعت ارزها و دارایی های دیجیتال بدل شده است. یکی از سوالات مهم در این زمینه به این موضوع باز می گردد که آیا اساسا باید نگران حضور این دسته از بازیگران در بازار بود و یا حضور آنها تاثیری در این زمینه ندارد؟
«ملتم دمیرورز»، مدیر بخش استراتژی CoinShares نیز در توئیت اخیر خود به این موضوع پرداخته است. وی در این پیام خود آورده است: چگونه می توان با رعایت اصول، به واسطه های حاضر در بازار بیت کوین اجازه فعالیت داد؟
وی همچنین با انتشار مطلبی در همین خصوص، با تفاوت های اصلی میان ایده آل های جامعه طرفداران بیت کوین و واقعیات موجود در عرصه صنعت ارزهای دیجیتال پرداخت.
ور در این خصوص معتقد است که در قالب یک جامعه، ما چند مولفه کیفی موجود مانند انتخاب، دسترسی، خود مختاری، حریم خصوصی و رضایت مشتریان را مورد سنجش قرار می دهیم.
با این حال، در فضای واقعی، عمده ارزش ایجاد شده در پس این صنعت، تا حد بسیار زیادی به وجود و فعالیت واسطه ها در بازار بستگی دارد.
به اعتقاد دمیرورز، مشاغل جدید در حالی رو به ظهور هر چه بیشتر هستند که به همان نسبت خطر پذیر نیز می باشند. با این حال، قدرت همچنان در دستان کسانی است که نبض بازار را در اختیار دارند.
بر اساس آمار و ارقام موجود، حدود ۱۷ درصد از سرمایه کوجود در بازار ارزهای دیجیتال در دستان واسطه ها بوده و البته این آمار تا حد زیادی محافظه کارانه است. چرا که پیش بینی می شود رقم حقیقی، چیزی بسیار فراتر از رقم اعلام شده باشد.
این کارشناس ارشد بازار ارزهای دیجیتال در ادامه مطالب خود توضیح می دهد که چگونه تعداد کمی از موسسات، حجم بسیار بزرگ و قابل توجهی از دارایی های دیجیتال را در دست داشته و خطر آنها را نیز میان خود تقسیم کرده اند. این حالت بسیار خطرناک است، اما کشنده نیست.
در حال حاضر، دولت آمریکا نهادهای زیادی را برای جلوگیری از بازگشت بحران بزرگ سال ۲۰۰۸ در این کشور ایجاد کرده اند. ولی با این حال، بیت کوین همچنان به عنوان عنصری خطرناک و حتی کشنده در بازار سرمایه به ویژه برای موسسات فعال مالی در این بازار نقش آفرینی می کند.
زمانی که در ماه مه گذشته، حدود ۰٫۰۳ درصد از موجودی کیف های پول گرم شرکت بایننس هک شد، اما به دلیل کم بودن سرمایه از دست رفته، این موضوع چندان مورد توجه قرار نگرفت. حال اگر حمله ای مشابه صورت گرفته و ۵ درصد از این سرمایه موجود هک شود چطور؟ آیا باز هم می توان نسبت به این موضوع کم تفاوت بود؟
با وقوع حمله هکرها به اتریوم های پلتفرم DAO و هک شدن ۹۷ درصد از سرمایه موجود در این پلتفرم، بسیاری از نهادها هوشیار شدند و اعلام کردند که این اقدام، مصونیت کل سیستم بلاک چین را به هم خواهد زد.
گزینه آخر مورد بررسی دمیرورز، حالتی است که موسسات بزرگ مالی اقدام به ذخیره سازی بیت کوین های خود در کیف پول های سرد یا کاغذی کنند. با ایجاد انبوهی از سرمایه موجود در شبکه بیت کوین در دست این موسسات، آیا می توان نسبت به حفظ ماهیت مستقل بیت کوین معقد بود؟ دمیرورز چندان به این مساله خوش بین نبوده و معتقد است ورود گسترده و سازمان یافته موسسات مالی به عرصه صنعت ارزهای دیجیتال، تا حد زیادی برای این صنعت و حفظ اصول و مولفه های آنها در هر شرایطی خطر ساز خواهد بود.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location