video thumb

همه چیز درباره هاوینگ بیت کوین کش

تا رویداد نصف شدن پاداش استخراج ( هاوینگ ) بیت کوین کش (BCH) تقریبا حدود ۱۵۹ روز دیگر باقی مانده است. این در حالی است که مدت زمان کمتری تا رویداد نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین باقی مانده است. در همین راستا، دان هلد (Dan Held) از صرافی کراکن (Kraken) انتظار دارد که این اتفاق به آخرین نابودی بیت کوین کش منجر شود.

در حالی که رویداد نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال شد، اما پیش بینی ها در خصوص بیت کوین کش حاکی از آن است که این رویداد برای این ارز دیجیتال با یک فاجعه همراه خواهد بود. بیت کوین کش پیش از این، چنین رویدادی را تجربه نکرده است، به همین دلیل نیز ممکن است که رویداد هاوینگ همان تغییراتی را که برای بیت کوین به ارمغان آورد را برای بیت کوین کش به ارمغان نیاورد.
دان هلد، مدیر توسعه کسب و کار صرافی کراکن در مورد رویداد نصف شدن پاداش استخراج بیت کوین اظهار داشت:

ابتدا هاوینگ بی کش را خواهیم داشت، سپس پاداش استخراج نصف خواهد شد، پس از آن ماینرها به سراغ بیت کوین می‌روند (به سبب الگوریتم هش مشابه)، در مرحله بعدی امنیت شبکه به شدت افت می‌کند و در نهایت اجرای حملات ۵۱ درصدی بسیار آسان می‌شود.

پیش‌تر (با نزدیک شدن به هاوینگ‌های بیت کوین) با شبکه بیت کوین کش «استخراج موقت» مواجه شده است که در آن ماینرها از شبکه بیت کوین به سمت شبکه بیت کوین کش روی آورده‌اند تا با سهولت بیشتری پاداش بگیرند. اتفاقی مشابه ممکن است که پس از هاوینگ بیت کوین کش رخ دهد و بسیاری از ماینرهای این شبکه به سراغ بیت کوین بروند. چرا که هر دو ارز از الگوریتم SHA-256 استفاده می‌کنند و سووددهی ماینرهای قدرتمند ای‌ سیک در شبکه بیت کوین بیشتر خواهد بود.

ممکن است رویداد هاوینگ لایت کوین یک هشدار باشد

اگر قرار است از سایر کوین ها درس گرفته شود، رویداد هاوینگ لایت کوین یکی از آنهاست. چند ماه قبل از این رویداد این کوین به رونق رسید و از ۲۲ دلار تا بالای ۱۴۰ دلار افزایش یافت، اما حدود یک ماه قبل از این رویداد، قیمت این ارز دیجیتال شروع به کاهش کرد و به قیمت ۵۰ تا ۶۰ دلار رسید.

علاوه بر این، ماینرها هم شبکه لایت کوین را ترک کردند و هش ریت این شبکه از ۵۰۰ تراهش بر ثانیه به حدود ۲۰۰ تراهش بر ثانیه رسید. سرمایه گذاری در ماشین های L3 با وجود کاهش پاداش شبکه از ۱۲٫۵ لایت کوین، دیگر برای ماینرها جذاب نبود. همچنین، امنیت این شبکه نسبت به قبل از رویداد هاوینگ نیز کمتر شده است.

اما در مورد لایت کوین، تعداد زیادی از دارندگان دستگاه L3 تمایل ندارند که کنترل این شبکه را به دست بگیرند. اما در خصوص بیت کوین کش، این امکان وجود دارد که بخشی از قدرت پردازشی شبکه بیت کوین به شبکه بیت کوین کش وارد شود و یک حمله ۵۱ درصدی در این شبکه اتفاق بیافتد.

حتی با وجود هش ریت ۲٫۶ کوئینتیلیون هش بر ثانیه و حمایت بیت مین، همچنان شبکه بیت کوین کش در معرض خطر است. اما اگر رویداد نصف شدن پاداش استخراج، ماینرها را متفرق کند، این خطر قابل توجه تر خواهد بود. در حال حاضر، ماینرهای این شبکه به عنوان بازیگران صادق رفتار می کنند.

گفتنی است که بیت کوین کش با یک افزایش ۲۱ درصدی در حال حاضر در حدود ۲۷۷ دلار مورد معامله قرار می گیرد.