video thumb

۵ دلیل برای نگهداری بیت کوین با وجود بازار خرسی!

حرکت اخیر و روند ناامیدکننده‌ی پلتفرم بکت (Bakkt) را فراموش کنید. در این مقاله قصد داریم تا به شما دلایلی بر نگهداری بیت کوین ارائه دهیم.

۱٫ بیت کوین امن تر از همیشه

لازم به ذکر است که در اواخر ماه گذشته، با وجود معاملات بیت کوین در شرایط نوسانی، نرخ هش این ارز دیجیتال برای اولین بار به نرخ ۱۰۰ کنتیلیون رسید.

نرخ هش‌ شبکه‌ی بیت کوین در تاریخ ۲۶ سپتامبر به سطح ۱۰۸ کنتیلیون در هر ثانیه رسید و رکورد جدیدی را ثبت کرد. دلیل اهمیت این موضوع این است که این افزایش نشان می دهد که این شبکه از گذشته قوی تر و ایمن تر است.

نرخ هش قدرت محاسباتی کلی را نشان می دهد که ماینرها به پردازش تراکنش های بیت کوین اختصاص می دهند. افزایش نرخ هش باعث می شود که شبکه قوی تر شود، در نتیجه اجرای حملات توسط مهاجمان هزینه‌ی بالاتری خواهد داشت.

با وجود شرایط بازار نزولی در سال ۲۰۱۸ و اوایل سال ۲۰۱۹، نرخ هش‌ شبکه‌ی بیت کوین نسبت به سپتامبر سال ۲۰۱۸ تقریبا دوبرابر شده است، این در حالی است که در آن زمان نرخ هش ۵۵ کنتیلیون هش بر ثانیه بود.

۲٫ بیش از ۷ تریلیون دلار ارزش مبادلات بیت کوین

در مدت زمان کوتاهی که از پیدایش بیت کوین سپری شده است، ارزش مبادلات این ارز دیجیتال، بیش از ۷ تریلیون دلار اعلام شده است که حدود ۳٫۲ تریلیون دلار آن مربوط به سال گذشته می باشد.

برای مقایسه می‌توان ارزش مبادلات بیت کوین را با مجموع تولید ناخالص ملی آلمان و ژاپن مقایسه کرد.

۳٫ ماینرها ۱۴ میلیارد دلار بیت کوین استخراج کرده‌اند

در ماه آگوست، Coin Metrics گزارشی را منتشر کرد که نشان می دهد بیت کوین بیش از ۱۴ میلیارد دلار به ماینرها برای تأمین امنیت شبکه پرداخت کرده است.

بیشترین ارزش بیت کوین استخراج شده به دو سال گذشته مربوط می‌ شود، چراکه حدود ۸ سال طول کشید تا ارزش بیت کوین به ۵ میلیارد دلار برسد. تمامی شاخص‌ ها نشان می‌ دهد که ارزش بیت کوین‌های استخراج شده در سال ۲۰۲۰ از سطح ۱۵ میلیارد دلار فراتر خواهد رفت.

۴٫ بازگشت سرمایه‌ی بی‌ نظیر بیت کوین

ممکن است که قیمت بیت کوین روند نزولی داشته باشد، اما این مسئله، از ارزش این ارز دیجیتال که در سال جاری نسبت به سایر کلاس های دارایی های پیشی گرفته است، کم نمی کند.

بازگشت سرمایه‌ی ۲۶۸ درصدی بیت کوین در شش ماه، برتری بیت کوین را در مقایسه با بازارهای طلا، نفت و بازار سهام نشان می‌ دهد.

۵٫ راه‌اندازی تاریخی پلتفرم بکت

اگر چه راه‌اندازی پلتفرم معاملات قرارداد‌های آتی بکت ناامید‌کننده ارزیابی می‌ شود و به گفته برخی از تحلیلگران راه‌اندازی پلتفرم بکت موجب سقوط بازار رمزارزی شده است. اما راه‌اندازی این بازار به‌ تنهایی دارای اهمیت است.

در حقیقت معاملات بیت کوین توسط بورس اوراق بهادار نیویورک تایید شده است. بکت نیز اولین شرکتی است که معاملات قرارداد‌های آتی بیت کوین که را به صورت فیزیکی توسط خود این دارایی تسویه می‌شوند در یک صرافی قانون گذاری شده ارائه می دهد.

در حالی که بسیاری از صاحب‌نظران معتقد بودند راه‌اندازی پلتفرم معاملاتی بکت موجب هجوم گسترده‌ی سرمایه ‌گذاران نهادی به بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد، تاخیر ورود موسسات به معنای عدم ورود آن‌ها در یک زمان مناسب نیست. هنگامی که سرمایه‌ گذاران نهادی در زمان مناسب به بازار معاملاتی بیت کوین وارد شوند، شرایط صعودی برای بازار بیت کوین ایجاد خواهد شد. از این گذشته، سرمایه گذاران نهادی بخش اعظمی از سرمایه گذاری دلاری در جهان را کنترل می کنند.

برای درک این موضوع باید عنوان کرد که طبق گفته بانک مرکزی فدرال رزرو سنت لوئیس، در حال حاضر حدود ۲٫۱۴ هزار میلیارد دلار سرمایه نهادی وجود دارد که فقط در انتظار سرمایه گذاری در یک کلاس بزرگ دارایی هستند.

حتی اگر تنها درصد بسیار کمی از این دلارهای سرمایه گذاران نهادی به بیت کوین منتقل شود، قیمت این ارز دیجیتال نیز متعاقبا با افزایش روبرو خواهد شد.

بیت کوین خود را نگه دارید و صبور باشید. اخبار خوبی برای افراد صبور در پیش است.