video thumb

تاثیرات گسترده‌ تغییر پروتکل شبکه اتریوم به اثبات سهام (PoS) بر صنعت ارزهای دیجیتال!

جدیدترین گزارش مرکز تحقیقات بایننس نشان دهنده‌ی این است که با تغییر پروتکل شبکه اتریوم به سوی اثبات سهام (PoS)، تاثیرات گسترده‌ای بر صنعت ارزهای دیجیتال اعمال خواهد شد.

این گزارش نشان می دهد که ۱۰ دارایی دیجیتال برتری که از اثبات سهام استفاده می‌کنند، ارزش بازارشان بالغ بر ۲۵٫۸ میلیارد دلار است. در زمان نگارش این مطلب، ارزهایی که از اثبات سهام استفاده می‌ کنند، تقریبا ۱۰ درصد از ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص می‌ دهند.

استراتژی سرمایه گذاری مداوم

همانطور که قبلاً گزارش شده است، سهام‌ گذاری (Staking)، عملی مختص بلاک چین های اثبات سهام (PoS) می باشد که به مشارکت‌ کنندگان این شبکه اجازه می دهد تا با سپرده ‌گذاری توکن‌ های خود به صورت مداوم سود دریافت کنند و از این گونه هم شبکه را حفظ کنند و هم به طور بالقوه پاداش کسب کنند.

بر خلاف بلاک چین های اثبات کار مانند بیت کوین، نودها در پروتکل اثبات سهام، به جای استخراج بلاک‌ ها، مشغول تأیید اعتبار هستند. یک الگوریتم جبری، اعتبارسنج‌ های بلاک را طبق توکن‌ هایی که برای شبکه اختصاص داده‌اند، انتخاب می‌ کند. در واقع سپرده‌ ها مانند یک تضمین برای اضافه کردن موفق بلاک به زنجیره عمل می‌کنند.

۱۰ دارایی دیجیتال برتری که از اثبات سهام استفاده می‌کنند. منبع: تحقیاقت بایننس

به استثنای اتریوم، سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال تا تاریخ ۲۴ اکتبر، حدود ۱۱٫۲ میلیارد دلار ارزش داشته است که حدود ۶٫۴ میلیارد دلار آن سهام‌ گذاری شده است.

قفل کردن و نقدینگی سرمایه

داده های بایننس نشان می دهد که در تمام بلاک‌ چین‌های موجود، ۴۳ درصد از توکن‌ها سهام‌ گذاری شده‌اند و ۵۷ درصد آنها نیز در گردش هستند.

در بین تمام کوین های موجود در پلتفرم‌ها نیز، آلت کوین های الگورند (Algorand)، تزوس (Tezos) و کازماس (Cosmos) با داشتن نرخ سهام‌گذاری بالای ۷۰ درصد، بالاترین میزان سهام ‌گذاری را دارند. در عین حال، ترون (Tron) و کوانتوم (Qtum) نیز با نرخ پایین‌تر از ۲۵ درصد، در انتهای این فهرست جای دارند.

بایننس پتانسیل ریسک و سود سهام‌ گذاری را را به عنوان یک استراتژی سرمایه گذاری غیرفعال در برابر معاملات فعال تشریح می کند. به گفته آن، کسانی که قصد سهام ‌گذاری را دارند باید با ریسک‌ های نقدشوندگی ناشی از دوره‌ی زمانی قفل شدن سرمایه‌ ها آگاهی داشته باشند.

در حالی که برخی از بلاک چین‌ ها ممکن است به کاربران امکان دهند که بلافاصله سکه های خود را باز پس گیرند، برخی دیگر ممکن است مستلزم یک دوره قفل شدن اجباری باشد که این امر می تواند منجر به از دست رفتن فرصت های سرمایه گذاری فعال شود.

اتریوم ۲٫۰ در ژانویه سال ۲۰۲۰ راه اندازی می شود

همانطور که پیش از این گزارش شد، یکی از مدیران ارشد ConsenSys عنوان کرده است که اعتبارسنج‌ ها در نسخه اتریوم ۲٫۰ می توانند انتظار داشته باشند که سالانه ۴٫۶ درصد تا ۱۰٫۳درصد پاداش کسب کنند.

گفتنی است که برای تبدیل شدن به یک اعتبار سنج، شرکت کنندگان باید حداقل ۳۲ اتریوم (ETH) به ارزش ۵۹۵۲ دلار (در زمان نگارش این مطلب) داشته باشند. انتقال به اتریوم ۲٫۰ در حال حاضر برای ژانویه سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است.