video thumb

چگونه هویت خود در شبکه بیت کوین را پنهان نگه داریم؟

‌‌وقتی بحث بیت کوین مطرح می‌‌شود، بسیاری از مردم به این خاطر که هویت آنها در شبکه و معاملات بیت کوینی پنهان باقی می‌ماند استفاده از این ارز دیجیتال را دوست دارند. این درحالیست که در سیستم کارت‌های اعتباری همیشه این نگرانی وجود دارد که شخص دیگری بتواند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کرده و هویت شما را شناسایی کند. اما به لطف عملیات ماینینگ در بیت کوین که هیچ نیازی به اطلاعات هویتی شما ندارد، سیستم تجاری بیت کوین می‌تواند نعمتی بزرگ برای پنهان نگه داشتن اطلاعات هویتی شما باشد. حتی زمانی‌که شما مقداری پول بیت کوینی خود را برای خرید یک محصول ارسال می کنید، می‌توانید این تراکنش را بدون اینکه فروشنده متوجه شود شما چه کسی هستید، انجام داده و محصول مورد نظر خود را خرید کنید.

این درحالیست که در دیگر روش‌های نقل و انتقالات مالی، امکان پنهان نگه داشتن اطلاعات هویتی فرد امری غیرممکن است. اما بیت کوین با استفاده از کدینگ‌های # خود کار را کمی ساده تر کرده است. در حقیقت شما می‌توانید چند حساب بیت کوینی به نام خود داشته و در عین حال مطمئن باشید که زندگی شخصی و اطلاعات هویتی شما می‌تواند با اطلاعات ثبت شده به نام شما در سیستم بیت کوین یکسان نباشد. این امر به شما کمک می‌کند تا اطلاعات هویتی خود در جریان انجام تراکنش‌های مالی را به صورت مخفی نگه دارید. همین امر نیز موجب تامین امنیت شما خواهد شد.

برای حصول اطمینان از اینکه حساب بیت کوینی شما در سلامت و امنیت کامل به سر می‌برد، چند کار را باید انجام دهید که هنگام خرید برای حفظ امنیت تراکنش شما بسیار ضروری است. برخی از این اقدامات عبارتند از:

ارزهای دیجیتال بیت کوین

قدم نخست:

اولین چیزی که باید به خاطر داشته باشید دریافت نرم افزار Tails System و استفاده از آن بر روی کامپیوتر شخصی‌تان است. شما می توانید این سیستم را بر روی سیستم عامل لینوکس نصب کرده و یا با استفاده از فلش مموری یا دی وی دی آن را بر روی کامپیوتر خود نصب نمایید. بهترین مزیت Tails این است که نیازی به نصب نداشته و در حقیقت یک برنامه پرتابل به حساب می آید که امنیت تراکنش‌های مالی شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. شما حتی می توانید فایل مربوط به این برنامه را بر روی فلش مموری خود نگه داشته و در صورت نیاز از آن استفاده نمایید.

به محض اینکه سیستم Tails بر روی سیستم شما راه اندازی شد، می‌توانید تمامی ترافیک مالی خود در شبکه بیت کوین را بر روی این برنامه اجرا نمایید. چند راه برای وارد کردن اطلاعات تراکنش مالی و حفظ آنها بر روی Tails وجود دارد. برای دستیابی به برنامه Tails می‌توانید فایل آن را از روی وب سایت رسمی این شرکت نیز دانلود نمایید. کار کردن با Tails بسیار ساده است. تنها کافی است آن را دانلود نموده و با توجه به توضیحات ارائه شده در خصوص کار با این برنامه که در بخش راهنمای آن گنجانده شده، کار با این برنامه مفید را به سرعت فرا بگیرید.

ارزهای دیجیتال بیت کوین

گام دوم:

به محض تنظیم Tails بر روی سیستم شما اکنون وقت آن است که آن را راه اندازی کرده و مورد استفاده قرار دهید. اگر شما این برنامه را از روی وب سایت آن تهیه کرده‌اید، تنها کافی است بر روی لینک آن راست کلیک کرده و یا از یک دی وی دی یا فلش مموری برای ذخیره اطلاعات برنامه استفاده نمایید. در عین حال اگر احساس می کنید کار با برنامه Tails هنوز هم کمی مشکل به نظر می‌رسد می‌توانید وارد محیط BIOS شده و از persona سیستم خود کمک بگیرید.

هنگام ایجاد persona به یاد داشته باشید که شما نباید اطلاعات شخصی خود را وارد آن نمایید. به علاوه، باید مواظب حفظ اسناد، چت‌ها و دیگر موضوعاتی که نمی‌خواهید کسی جز خود شما به آن دسترسی داشته باشد، باشید. همچنین به هنگام استفاده از persona مطمئن شوید که تمامی برنامه‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی و حساب‌های آنها را بسته‌اید.

ارزهای دیجیتال بیت کوین

گام سوم:

در این مرحله می‌خواهیم یاد بگیریم که چگونه برنامه پرسیستنس را فعال نماییم. این کار، کار بسیار خوبی است. چراکه به شما کمک می کند تا در صورتیکه قصد ذخیره اطلاعات خود بر روی سیستم Tails را دارید، تمامی اطلاعات برنامه را به صورت آماده داشته باشید. توجه داشته باشید که این برنامه بخشی به نام Applications نیز دارد که با کلیک بر روی آن پیش از اینکه هرگونه آپشنی را انتخاب نمایید، برنامه Tails انتخاب شود.

در صورتیکه خواهان استفاده از این آپشن هستید باید از یک فلش مموری استفاده نمایید تا یک برنامه جدید برند به نام Tails Installer ایجاد  نمایید. اگر شما به صورت دستی در حال کار با این فلش مموری هستید، باید یک نسخه کپی از اطلاعات داخل Tails را بر روی یک فلش مموری ذخیره کرده تا از این طریق بتوانید از اشغال فضای بیش از حد توسط اطلاعات بر بر روی Tails جلوگیری کنید. حالا برنامه Tails Installer به خوبی و سادگی عمل می کند و دلیل آن هم این است که اکنون می‌توانید ابتدا بر روی بخش Applications کلیک نموده و پس از آن برنامه‌های Tails و Tails Installer را راه اندازی نمایید. بعد از انجام تمامی  این مراحل حالا می‌توانید عبارت عبور را انتخاب کنید که به یاد سپردن آن کار ساده و در عین حال امنی به حساب می آید. مطمئن باشید که هیچ شخص دیگری به این اطلاعات دسترسی نخواهد داشت.

در طول فرآیند نصب، برنامه Tails از شما خواهد پرسید که چه نوع اطلاعاتی قرار است وارد این سیستم شود. اگر به دنبال این هستید که اطلاعات ذخیره شده بر روی Tails همواره امن بماند، این نکته بسیار مهم این است که دسترسی به اطلاعاتی ذخیره شده بر روی Tails را محدود نمایید. قرار دادن اطلاعات بیش از حد موجب ایجاد اختلال در اجرا شدن روان برنامه شده و ممکن است امنیت شما با تهدید مواجه شود.

به محض اینکه شما اطلاعات مورد نظرتان که باید آنها را بر روی Tails ذخیره نمایید انتخاب نمودید، باید مطمئن شوید که سیستم پرسیستنس شما فعال باشد. پس از آن وقتی سیستم Tails مجددا بالا آمد، مطمئن شوید که تنظیمات دسترسی ورود به آن را به درستی انجام داده‌اید.

ارزهای دیجیتال بیت کوین

گام چهارم:

مطلب مهم دیگری که باید در این خصوص بدانیم به کلید PGP مربوط می‌شود. شما می‌توانید این کلید را در داخل برنامه Tails نصب کنید. همچنین شما باید پیش از کلیک بر روی بخش پسوورد و کلیدها، به تب Applications در بخش Utilitiesمراجعه نمایید. سپس باید به دنبال نشانه (+) در برنامه بگردید که به شما نشان دهد آیا در مسیر درست پیش می‌روید یا خیر و اینکه آیا درست تحت کلید GnuPG هستید یا خیر.

پس از اینکه بر روی این کلید کلیک نمودید، زمان آن رسیده تا نام و ایمیل خود را در برنامه ثبت کنید. حتما مطمئن شوید از نام مستعاری استفاده می‌نمایید که در سیستم ثبت نموده‌اید. از این طریق می‌توانید چند ایمیل به صورت فایل انکریپت شده ارسال نمایید که نه هک کردن آن کار ساده‌ای خواهد بود و نه هویت شما آشکار خواهد شد. برای هربار استفاده از برنامه باید یوزر و پسوورد خود را وارد نمایید.

ارزهای دیجیتال بیت کوین

گام پنجم:

از اینجا به بعد به دنبال تنظیم برنامه‌ای به نام الکترون (Electrun) خواهیم رفت. به یاد داشته باشید که شما همواره نیازمند دسترسی به کیف پول بیت کوینی خود پس از آن کلیک بر روی Applications هستید. از اینجا به بعد شما قادر خواهید بود تا بر روی کیف پول بیت کوینی خود و اینترنت کلیک کنید. شما می‌توانید سیستم برنامه الکتروم را چیزی شبیه به یک کیف پول الکترونیکی سبک در نظر بگیرید که در شبکه بیت کوین فعال بوده و ما به دنبال کپی کردن بلاک چین بر روی آن هستیم تا بتوانیم از آن استفاده کنیم.

بنابراین اکنون زمان ساخت یک کیف پول بیت کوینی است که بتوانید از آن استفاده نموده و شما برای این کار تنها باید مطمئن شوید که داخل BlockCypher قرار دارید که مکانی خوب برای مشاهده موجودی حساب و تراکنش‌های مالی شما در شبکه بیت کوین به حساب می‌آید. در این سیستم شما دیگر نیازی به استفاده از دیگر کیف پول‌های الکترونیکی نخواهید داشت. چراکه تنظیمات امنیتی این کیف پول به خوبی جواب داده و می‌توانید یوزر و پسوورد مد نظر خود را برای آن تعریف نمایید.

ارزهای دیجیتال بیت کوین

گام ششم:

حالا که تمامی تنظیمات یاد شده به خوبی انجام شده است، وقت آن رسیده که با استفاده از این برنامه اقدام به انجام امور ارتباطاتی خود کنیم. نکته جالب اینکه برای انجام ارتباطات خود می‌توانید از XMPP و OTR استفاده نمایید. سیستم Pidgin یکی از برنامه‌های خوب برای استفاده از این سیستم بوده و به شما اجازه خواهد داد تا با هر کاربر دیگری که می‌خواهید ارتباط برقرار کنید. بزرگترین موضوعی که در استفاده از این برنامه وجود دارد این است که برای خواندن هر پیام دریافتی می‌بایست حتما آنلاین باشید. به جز این یک مشکل، هیچ مشکل دیگری بر سر راه استفاده از این برنامه وجود نداشته و می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

سیستم Pidgin برای نصب شدن تنها نیاز به انجام چند کار بسیار ساده دارد. شما می‌توانید حتی برای انجام ارتبطات خود از موتور جستجوی مورد نظر خود استفاده نمایید. همچنین شما برای استفاده از این برنامه نیاز به تنظیم پسوورد دارید . اگر مسیر ذکر شده را تا به اینجا درست طی کرده باشید کادری حاوی این عبارت به شما نمایش داده می‌شود: «اکانت جدید بر روی سرور ایجاد نمایید». پس از ساخت حساب کاربری جدید و انجام کارهای مربوط به آن، اکنون باید یک بار از برنامه بیرون آمده و مجددا آن را اجرا نمایید. سیستم پس از بالا آمدن از شما یوزر و پسوورد خواهد خواست که با وارد کردن اطلاعات اکانت خود در این قسمت به راحتی وارد حساب کاربری خود خواهید شد.

این روزها اکثر مردم بیش از یک حساب در بیت کوین دارند. چراکه این کار موجب خواهد شد تا حساب‌های آنها کمی امن تر باقی بماند. اما مشکلی نیست. بیت کوین به شما این اجازه را می‌دهد که در زمان واحد بیش از یک حساب کاربری داشته باشید. اما اگر بخواهد مطمئن شوید که تمامی این حساب‌ها از امنیت کامل برخوردار هستند، باید بازگشته و تمامی این مراحل را بر روی یک سیستم دیگر نیز اجرا نموده و آزمایش کنید.

هنگامیکه این مراحل را طی کردید باید مطمئن شوید که هر یک از دانلودهای Tails بر روی یک حافظه سخت افزاری ذخیره شده و شما می‌توانید از این طریق تمامی اطلاعات خود را ایمن نگه دارید. هریک از آنها حاوی کلیدهای مختلفی جهت PGP، اطلاعات مختلف، پایگاه داده‌های مختلف و حتی پسووردهای مختلف برای جداسازی آنها از یکدیگر بوده و همچنین شما می‌توانید مطمئن باشید که در نهایت اطلاعات هویتی شما کاملا محفوظ خواهد ماند.