video thumb

فناوری بلاک سیف به کمک امنیت بلاک چین می‌آید

بلاک سیف به وسیله یک روش کاملاً پیچیده و کار بر روی سه نقطه ضعف اصلی که همان کیف‌های پول، صرافی‌ها و بلاک چین‌های شخصی هستند، راه هکرها را سد می‌کند. بلاک سیف از طریق چندین راه حل پیچیده توانسته امنیت قابل قبولی برای اکوسیستم‌های بلاک چین‌های امروزی در زمینه آسیب پذیرترین قسمت‌هایش که همان تأیید هویت کاربر و پروسه تراکنش هستند، فراهم کند.

 

ارزجو : در جهان امروز که نوآوری‌های بلاک چین هر روز بیشتر می‌شود از کسی پوشیده نیست که کیف‌های ارزهای دیجیتال، صرافی‌ها و پلتفرم‌ها هدف فعالیت‌های هکرها قرار می‌گیرد. دست کم گرفتن این تهدیدات باعث ۳ هک بزرگ و قابل توجه و از دست دادن سرمایه عظیمی در چند سال اخیر شده است:

هک صرافی Mt.Gox ششصد و پنجاه هزار بیت کوین از دست رفت، بیت فینکس Bitfinex صد و بیست هزار بیت کوین از دست رفت، دی او ای اتریوم DAO Ethereum پنجاه میلیون دلار از دست رفت. در مرکز تلاش‌ها برای جلوگیری از این اعمال مجرمانه فناوری بلاک چین قرار دارد. یک کمپانی آمریکایی که دفتر مرکزی آن در ادیسون و ایالت نیوجرسی قرار گرفته است، بلاک سیف (Blocksafe) را تولید کرده که زیر شاخه‌ای از کمپانی استرایک فورس تکنالاجیز strikeforce technologies inc است. این کمپانی یک مرکز فراهم آورنده امنیت سایبری برای شرکت‌ها، ارگان‌های دولتی و مشتریان دیگر است که طی ۱۸ سال فعالیت خود را ثابت کرده است.

بر اساس اطلاعات بلاک سیف، بیشتر هک‌ها مربوط به کیف‌های پولی است که توسط بد افزارها هک شده و رمز کیف‌ها و اطلاعات آن به وسیله نرم افزارهای کی‌لاگر (keylogger) به سرقت رفته است. هنگامی که یک کیف پول هک می‌شود، برگرداندن پول داخل آن یا پیگیری قانونی مسئله، همیشه مشکل بعدی محسوب می‌شود.

بلاک سیف به وسیله یک روش کاملاً پیچیده و کار بر روی سه نقطه ضعف اصلی که همان کیف‌های پول، صرافی‌ها و بلاک چین‌های شخصی هستند، راه هکرها را سد می‌کند. بلاک سیف از طریق چندین راه حل پیچیده توانسته امنیت قابل قبولی برای اکوسیستم‌های بلاک چین‌های امروزی در زمینه آسیب پذیرترین قسمت‌هایش که همان تأیید هویت کاربر و پروسه تراکنش هستند، فراهم کند.

ارزهای دیجیتال بیت کوین بلاک سیف

۱- امنیت کیف پول

محصولات امنیتی بلاک سیف برای ارزهای دیجیتال شامل دو نوع است، یکی برای کامپیوتر و دیگری برای موبایل برای این که از امنیت کامل در این زمینه مطمئن شویم. در این برنامه‌ها از فعالیت بد افزارهای کی لاگر که غالباً عامل اصلی هک کیف‌های پول ارز دیجیتال هستند، جلوگیری می‌شود. این محصولات امنیتی برای اندروید و ios فراهم آورده شده‌اند و شامل محافظ کننده پسورد، مرورگر امن، تأیید هویت دو مرحله‌ای و نرم افزار مولد پسووردهای امن‌تر است.

 

۲- سیستم امنیتی بلاک سیف

سیستم امنیتی بلاک سیف برای صرافی‌ها شامل دو محصول است: سیستم محافظت کننده از ارزهای دیجیتال و محافظت کننده از ID که می‌توان از آن برای محافظت از کامپیوترها و گوشی‌های موبایل که در فعالیت‌های صرافی دخیل هستند استفاده کرد.

 

۳- امنیت بلاک چین

سیستم محافظت کننده بلاک سیف که برای بلاک چین ساخته شده است، به عنوان رد و بدل کننده اطلاعات بین اپلیکیشن ها و پلاگین‌های خصوصی به کار می‌رود. اطلاعات و دیتا قبل از رد و بدل شدن از لحاظ بدافزار مورد بررسی قرار می‌گیرند و تراکنش‌ها توسط محافظت کننده از ID تأیید می‌شوند.

با توجه به گفته‌های جورج والر مدیرعامل شرکت بلاک سیف، ۹ میلیون دلار در هر روز از کیف‌های پول ارزهای دیجیتال دزدیده می‌شود.

به گفته او این کیف‌های پول برای هکرها طعمه‌های آسانی هستند. مبلغی که از کیف پول یک کاربر دزدیده می‌شود، دیگر از دست رفته است و هیچ راهی برای بازگرداندن آن وجود ندارد.

ارزهای دیجیتال بیت کوین بلاک سیف

والر اعلام کرده است که به علت رشد سریع و روزافزون بلاک چین و ارزهای دیجیتال، یک تیم در کمپانی بلاک سیف در حال بررسی نقطه ضعف‌ها و بخش‌های آسیب پذیر در این اکوسیستم هستند. آنها متوجه شدند که این سه نقطه ضعف (کیف‌های پول صرافی‌ها و بلاک چین‌ها) نقاط آسیب پذیر اصلی در این اکوسیستم می‌باشند.

به گفته او این همان چیزی بود که باعث شد کمپانی بر روی ایجاد امنیت بیشتر برای کیف‌های پول صرافی‌ها و بلاک چین‌های خصوصی تمرکز کند: «ما صد در صد در حال کار برای ایجاد امنیت در این اکوسیستم هستیم.»

او همچنین اشاره کرد که اگر به دنیای ارزهای غیر دیجیتال نگاهی بیندازید، در هفت سال گذشته بیش از ۹۰ درصد حملات بر روی بد افزارها و نرم افزارهای جاسوسی متمرکز بوده‌اند. او می‌گوید سارقان فقط با وارد شدن به شبکه نمی‌توانند به آنچه که می‌خواهند دست پیدا کنند آنها باید از قدرت بالایی برخوردار باشند تا بتوانند رمزهای هویتی و پول‌ها را به سرقت ببرند.

به گفته والر در اینجاست که بدافزارها وارد عرصه می‌شوند.

سارقان از بدافزارها استفاده می‌کنند تا رمزهای هویتی و پسوردهای شما را به دست آورند و بتوانند وارد حساب‌های شما شوند. حدود ۹۵ درصد از اوقات در هنگام استفاده از بدافزارها، یک کی لاگر برای این کار مورد استفاده قرار گرفته است که ما به آن «کوکتل مخرب» می گوییم. بنابراین همان‌طور که ارزهای دیجیتال در سال‌های آینده شروع به رشد کرده‌اند، هکرها هم توجه خود را به بد افزارهای مناسب برای هک حساب‌های ارزهای دیجیتال برای سرقت محتویات کیف پول کاربران کردند.

ولی خبر خوب که والر آن را به ما مژده داده است این است که کمپانی اصلی حامی فناوری بلاک سیف یعنی کمپانی strikeforce Technologies در ۱۸ سال گذشته مشغول به حمایت و ایجاد امنیت برای حساب‌های کاربران در سطح اینترنت بوده است.

ارزهای دیجیتال بیت کوین بلاک سیف

والر می‌گوید:” ما تقریباً تمام زندگی‌مان در اینترنت خلاصه شده است و شبانه روز در حال ایجاد راه‌هایی برای امنیت کاربران در اینترنت هستیم.”

دین آناستوس مؤسس و مدیرعامل شرکت بلاک چین دولوپرز blockchain developers که مخصوص ایجاد توکن قراردادهای هوشمند و سرویس‌های فروش جمعی در بلاک چین اتریوم است نیز تخصص خود را در این زمینه در اختیار فناوری بلاک سیف گذاشته است.

مدیرعامل این شرکت می‌گوید:” ما با جورج و گروه او در یک سال گذشته در مورد پروژه امنیتی توکن (STO) همکاری کرده‌ایم. این یک فناوری بسیار جالب است که می‌تواند از افراد و ارزهای دیجیتالشان در مقابل سارقین محافظت کند. این ایده‌ای بسیار هوشمندانه است و آنها طرحی برای اجرای آن دارند.”

با کمک کمپانی بلاک چین دولوپرز، شرکت بلاک سیف در حال تولید برنامه‌های جدیدی برای ایجاد امنیت در زمینه ارائه توکن است.

در حال حاضر آنچه ما با آن درگیر هستیم، با توجه به رشد روز افزون ارزهای دیجیتال، این است که اگر بدافزارها بخواهند با روش همیشگی خود پیش بروند، استفاده از ارزهای دیجیتال را توسط عموم مردم مشکل و یا غیر ممکن خواهند ساخت. ما ارزش استفاده از فناوری بلاک چین را می دانیم ولی بر اساس تجربه ۱۸ ساله خود می‌دانیم که هکرها چطور به سرقت ارزهای دیجیتال می‌پردازند. بنابراین تصمیم داریم کیف پول را امن سازی کنیم و همینطور امنیت صرافی‌ها و بلاک چین‌های خصوصی را نیز تأمین نماییم. این نکاتی است که در حال حاضر ما بر روی آنها تمرکز کرده‌ایم.