video thumb

ریپل قیمت ۱ دلار را هرگز نخواهد دید، اما چرا؟

ارز دیجیتال XRP که توسط شرکت ریپل ارائه می شود، یکی از مهم ترین دارایی های مورد بحث در رسانه های اجتماعی است. اما علیرغم جامعه ای بسیار فعال و عرضه‌ی میلیون ها کوین، قیمت XRP همچنان پایینتر از ۰٫۳ دلار است.

رسیدن ریپل به ارزشی فوق العاده

قیمت ریپل در شروع سال ۲۰۱۸ به اوج خود و به قیمت ۳٫۶۵ دلار رسید. اما پس از آن یک افت شدید، بیش از ۹۰ درصد از ارزش خود را از دست داد. رسیدن به اوج قیمت ناشی از این اعتقاد است که این توکن بتواند دوباره به حداکثر پذیرش خود برسد و به این ترتیب به قیمت ۵ دلار خواهد رسید. اما برخی دیگر معتقدند که ریپل متوقف شده و به بالاتر از ۱ دلار نخواهد رسید.

ریپل یکی از ارزهایی است که بدترین عملکرد را در سال ۲۰۱۹ داشته است و نتوانسته به بالاترین سطح قیمتی که ثبت کرده بود، بازگردد. ریپل در ماه جولای به بالاترین قیمت سالانه خود رسید و قیمت ۰٫۴۷ دلار را ثبت کرد. از آن زمان تاکنون حرکت های نوسانی پایین تر از این سطح داشته است. حتی در ماه های گذشته ارز دیجیتال شماره ۳ بازار، پایین تر از سطح ۰٫۳ دلار بوده است.

چرا ریپل قیمت ۱ دلار را نخواهد دید

قیمت ریپل هرگز در برابر بیت کوین افزایش نخواهد یافت: در حال حاضر قیمت ریپل در حدود ۳۰۰۰ ساتوشی است که بسیار پایینتر از قیمت اوج آن در ۱۹۰۰۰ ساتوشی است. این که افراد زیادی بیت کوین های خود را برای خرید ریپل بفروشند، بسیار بعید به نظر می رسد. قیمت ریپل به ندرت بر اساس اطلاعیه های جدید حرکت می کند، اما بیت کوین سرمایه گذاران بیشتری را به سوی خود جلب می کند. بیت کوین خود را به عنوان ارز رهبر و پیشرو ثابت کرده، اما توکن ریپل نمی تواند به راحتی اعتماد کافی را به دست آورد.

فشار فروش: شرکت ریپل به طور مداوم توکن هایی XRP را عرضه می کند و آنها را به طور ماهانه به فروش می رساند. درست است که فروش این توکن ها در بازارهای فرابورس اتفاق می افتد و منجر به کاهش مستقیم قیمت نمی شود، اما تعداد زیادی توکن XRP وجود دارد که به بانک ها، شرکت ها یا افراد حقیقی فروخته می شود. علاوه بر این سپرده خود ریپل نیز وجود دارد که در اختیار جد مک کالب (Jed McCaleb)، بنیانگذار ریپل بوده و تقریبا به طور مداوم در حال فروش است. با این شکل عرضه بیش از حد، دارایی کمبود عرضه کافی برای تاثیر بر قیمت و افزایش را نخواهد داشت. طبق آمار و ارقام ، هنوز ۲۲۰ سهم از ۲۲۷٫۳۰میلیون توکنXRP وجود دارد که به طور ماهیانه توسط ریپل منتشر و عرضه می شود.

نداشتن موارد استفاده قوی به اندازه کافی: ریپل در افشای ضرورت موارد استفاده XRP به دقت عمل کرده است. اکوسیستم ریپل نت به گونه ای ساخته شده است که می توان تراکنش ها را چه برای پرداخت و چه به عنوان ابزاری برای انتقالات بر روی آن بدون استفاده از توکن XRP انجام داد. از این رو این امید که بانک ها از توکن های آن جهت فعالیت های معاملاتی خود استفاده کنند، واقعا هرگز اتفاق نخواهد افتاد. ریپل احتمالا تنها توسط طرفداران سرسخت آن استفاده خواهد شد و قیمت این توکن بر اساس مبادلات اندکی که در صرافی ها انجام می شود، تعیین می شود.

از آنجایی که معامله گران کره ای اشتیاق و عطش خود را برای ریسک کردن از دست داده اند، XRP شاهد کاهش فعالیت مبادلاتی بوده است. ZB.com یک صرافی پیشرو در این زمینه است، اگرچه به طور مرتب گزارش می شود که این صرافی پولشویی می کند و حجم معاملات خود را کاهش می دهد، بنابراین نمی توانیم نسبت به آن اطمینان داشته باشیم. به طور کلی و با وجود افزایش ۱٫۶۶ میلیارد دلاری حجم مبادلات در ۲۴ ساعت گذشته، این توکن بخش زیادی از جذابیت خود را از دست داده است و جهش قیمت آن به بالاتر از ۱ دلار، بسیار بعید است.