سرمایکس
sarmayex Coin icon

بازار معامله حرفه ای

سرمایکس راه اندازی شد

sarmayex Coin icon
شروع معامله sarmayex Arrow icon
video thumb

اگر آمریکا تصمیم بگیرد، لیبرای فیس‌بوک را ممنوع کند، روسیه نیز چنین خواهد کرد

یک مقام دولتی روسیه عنوان کرد در صورتی که آمریکا تصمیم بگیرد که ارز دیجیتال لیبرای فیس بوک را ممنوع اعلام کند، ما نیز چنین خواهیم کرد.

مشاور رییس جمهور پوتین: درباره لیبرا از ایالات متحده سوال کنید

دمیتری پسکوف (Dmitry Peskov)، نماینده ویژه رییس جمهور ولادیمیر پوتین در حوزه فناوری اطلاعات در مصاحبه با خبرنگاران موضع رسمی خود در خصوص لیبرا و همچنین ارز دیجیتال تلگرام به اسم گرام را تایید کرد.

وی گفت: اگر لیبرا یا گرام بدون کنترل عرضه شود، احتمال آنکه دسترسی به فیس بوک را نه تنها در روسیه، بلکه در سایر کشورها مسدود کنیم افزایش می ‌یابد.

طبق سخنان پسکوف، روسیه با توجه به سابقه فیس بوک، در خصوص لیبرا دنباله روی اقدامات ایالات متحده خواهد بود. در این خصوص، چندین ماه است که دولت در حال پرس و جو از مدیران اجرایی فیس بوک نظیر مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت درباره پیامدهای احتمالی ارز دیجیتال لیبرا می‌باشد.

وی با لحنی کنایه آمیز افزود: اما این موضوع به دولت روسیه مربوط نیست بلکه به دولت آمریکا بستگی دارد. بنابراین پس از مسدودسازی فیس بوک و تلگرام، درخواست های شما به دولت آمریکا هدایت خواهد شد.

دولت روسیه قبلا نیز تهدید به مسدودسازی فیس بوک کرده بود، چرا که فیس بوک به دلیل نحوه ذخیره سازی اطلاعات متفاوت، کاربران محدودی در این کشور دارد.

تهدید دوباره‌ی روسیه

همانطور که پیش از این گزارش شده، مقامات قبلاً تلاش کرده اند تا تلگرام را مسدود کنند که البته موفقیتی در این زمینه حاصل نکردند.. گرام که ارز دیجیتال سرویس پیام رسان تلگرام، در حال حاضر تحت بررسی دقیق قانونگذار اصلی اوراق بهادار آمریکا یعنی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) قرار دارد.

گفتنی است که گرام در سال ۲۰۱۸ توانست مبلغ ۱٫۷ میلیارد دلار را از طریق فروش توکن به سرمایه گذاران خصوصی جذب کند. مدیران اجرایی تلگرام برنامه ریزی کرده بودند که تا پایان ماه جاری ، توکن ها را به سرمایه گذاران توزیع کنند، کنند اما این امر با مداخله کمیسیون SEC مواجه شد.

بورس و اوراق بهادار ایالات متحدهدر آن زمان طی یک کنفرانس خبری بیان کرد: ما اذعان می‌کنیم که مدعی علیه (شرکت تلگرام) نتوانسته است اطلاعات مطابق با قوانین اوراق بهادار در خصوص اقدامات تجاری، شرایط مالی، عوامل ریسک و مدیریت تلگرام و توکن گرام را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد.

در عین حال که لیبرا هنوز تاریخ عرضه دقیقی ندارد زیرا فیس بوک در تلاش است تا قانونگذاران را در خصوص برنامه های خود متقاعد کند. ماه گذشته، دولت فرانسه اعلام کرد به نهادهای خصوصی اجازه نخواهد داد تا جایگزینی برای ارزهای سنتی صادر کنند. همچنین بعضی از پشتیبانان اصلی لیبرا نیز از حضو در این پروژه انصراف داده اند.

گفته می شود که دلیل، پی پال، ویزا و مستر کارت برای خروج از این پروژه این است که اعتبار آنها با حضور در برنامه های جایگزین کردن ارز سنتی به خطر می افتد.

لازم به ذکر است که صاحب نظران عرصه ارز دیجیتال نیز نسبت به این پروژه شک و تردید. برد گارلینگهوس، مدیرعامل ریپل بر این باور است که لیبرا تا سال ۲۰۲۳ عرضه نخواهد شد.

  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media
  • sarmayex social media

خرید حضوری

sarmayex pin location