video thumb

بیت‌مین، بزرگ‌ترین تأسیسات استخراج بیت کوین را در تگزاس راه‌اندازی کرد!

کمپانی تولیدکننده‌ی سخت‌ افزارهای استخراج بیت‌ مین (Bitmain) به تازگی ادعا کرده که «بزرگ‌ترین تاسیسات استخراج بیت کوین جهان» را در شهر راکدیل تگزاس راه‌اندازی کرده است.

در بیانیه‌ی مطبوعاتی که منتشر شده است، بیت ‌مین اعلام کرد که این پروژه را با همکاری بخش توسعه شهری بخش راکدیل و شرکت کانادایی DMG به انجام رسانده است.

هدف این پروژه رونق اقتصاد محلی است

در این اطلاعیه بر مشارکت با اقتصاد محلی راکدیل که در بخش «میلام» (Milam)، واقع در شرق «آستین» (Austin) و در ایالات تگزاس قرار دارد، تاکید بسیاری شده است.

این تاسیسات که در حال حاضر با ظرفیت ۲۵ مگاوات فعالیت خود را آغاز نموده و حدود ۵۰ مگاوات دیگر آن همچنان در دست داخت می‌ باشد، در زمینی به مساحت ۳۳ هکتری بنا شده است و می تواند در آینده به ظرفیتی بیش از ۳۰۰ مگاوات گسترش یابد.

بنا به گزارش ها، محل احداث این تاسیسات تحت مالکیت شرکت آلکوا (Alcoa) قرار دارد و پیش‌تر به‌عنوان محل پالایش آلومینیوم استفاده می‌ شده است.

کمپانی DMG که وظیفه‌ی ارائه‌ی خدمات میزبانی و مدیریتی این فارم را بر عهده دارد، با بیت ‌مین ظرفیت همکاری خواهد کرد تا تا ظرفیت تأسیسات را گسترش داده و از عملکرد و کارایی حداکثری فعالیت‌های استخراج آن اطمینان حاصل کند.

هر دو شرکت با کمیسیون نیروی کار محلی راکدیل(Rockdale MDD) همکاری نزدیکی خواهند داشت.

کمپانی بیت‌مین نیز متعهد شده که برای تامین نیروی کار و تجهیزات مورد نیاز جهت ساخت و ساز از تامین‌کنندگان محلی کمک گرفته و برای تامین انرژی این فارم نیز مستقیما به اوپراتور‌های شبکه‌ی برق شهر راکدیل رجوع کند.

گذشته از حمایت از اقتصاد محلی، بیت مین همچنین در نظر دارد تا برنامه های مرتبط با بلاک چین و مراکز استخراج و عملیات مرکز داده های استخراج را به همراه منطقه مدرسه ناحیه راکدیل راه‌اندازی کند.

اهمیت این فارم برای برنامه های بیت‌ مین

همانطور که قبلاً گزارش شده بود ، برنامه های بیت مین برای راه انداری این فارم در تگزاس برای اولین بار در آگوست ۲۰۱۸ اعلام شد.

در همان زمان، بیت مین اظهار داشت که انتظار می رود در دو سال اول ۴۰۰ شغل محلی ایجاد کند و طی بازه‌ای ۷ ساله ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه وارد اقتصاد این بخش می‌شود.

در ماه ژانویه، رسانه های محلی ادعا می کردند که روند کار این پروژه متوقف شده است ، و گزارش هایی در رابطه با اخراج کارمندان و همچنین تعلیق فعالیت‌های ساخت و ساز نیز وجود دارد. تصور می شد که شرایط نامساعد بازار و کاهش قیمت‌ ارزهای دیجیتال از جمله مهم‌ترین دلایل توقف این پروژه بوده است.

کلینتون براون (Clinton Brown)، مدیر پروژه‌ی بیت‌مین در شهر راکدیل اظهار داشت که راه اندازی این تاسیسات “برای برنامه های توسعه جهانی بیت مین از اهمیت قابل توجهی برخوردار است “و اینکه منابع انرژی پایدار و کارآمد دولتی برای رشد اجتناب ‌ناپذیر صنعت استخراج اساسی و ضروری می ‌باشد.